Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvordan lager jeg garantert god biff?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-16, 20:35   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvordan lager jeg garantert god biff?

Har lovet mannen biff i morgen. Jeg er ikke en biff-person - hvordan lager jeg biff som garantert blir mør og god? Hva er godt (men enkelt) tilbehør?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 20:43   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lager jeg garantert god biff?

Biffen, helst ytrefilet, bør være så nærme utgåttdatoen som mulig og godt romtemperert før steking. Av tilbehør velger du noe du liker (og kan) fra før. Mere har jeg ikke å bidra med tror jeg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 20:47   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lager jeg garantert god biff?

Eller altså, ovnsgratinerte fløtemelkpoteter er jo alltid godt til, i hvert fall hvis du velger peppersaus e.l. til. Velger du tradisjonell bernaise syns jeg ovnsstekte potetbåter er godt. Gjerne en sprø kålsalat av den ferske, deilige, nye kålen som er å få tak i på denne tiden.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 20:55   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.014
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lager jeg garantert god biff?

Asparges, brekkbønner, blomkål, brokkoli, stekt sopp... Et utvalg av dette er iallfall godt til.

Jeg foretrekker entrecôte, sprø utenpå og rød gjennom.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 21:23   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lager jeg garantert god biff?

Jeg liker det enkelt.

La kjøttet ligge i romtemperatur minst 1-2timer før steking. Tørk av kjøttet. Pepre lett. Varm stekepannen, tilsett en spiseskje smør, og la det bli brunt (men det skal ikke ryke). Legg deretter biffen i, og vent til det pipler fuktighet på toppen av kjøttet (3-4mknutter avhengig av tykkelse), da først snur du. Stek 3-4minutter til på den andre siden. Trekk pannen til siden og ha gjerne på lokk.

Jeg liker biff med sprø broccoli, bare lett kokt, gode tomater, kokt eller bakt potet, og bearnaisesaus. Den nye kaldrørte bearnaisesausen til Toro er overraskende god. Hvis ikke er et ferskt kryddersmør (smør, finhakket hvitløk, persille, sitron, salt og pepper røres sammen).

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 21:40   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan lager jeg garantert god biff?

Maiskrem er veldig godt til

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 22:40   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lager jeg garantert god biff?

Kjøp et helt kjøttstykke, og helstek den i ovn (brun først på alle sider i en stekepanne). Blir alltid saftig, og alltid perfekt stekt. Lag ordentlig bearnaise.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 22:53   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.014
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lager jeg garantert god biff?

Enig med ordentlig bearnaise. Det er fanatisk godt og tar ikke mye mer tid enn pose.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-16, 08:48   #9
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan lager jeg garantert god biff?

Takk for gode tips!

(Og sorry, men jeg liker ikke bearnaise.... )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-16, 09:01   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lager jeg garantert god biff?

Rødvinsaus er veldig god. Veldig lett å lage fra grunnen. Toro sin liker jeg ikke.

Vi helsteker ofte litt større stykker. Da er man garantert mørt og fint.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-16, 20:33   #11
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan lager jeg garantert god biff?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Takk for gode tips!

(Og sorry, men jeg liker ikke bearnaise.... )

Så hvordan gikk det? Hva lagde du av tilbehør? Ble Mannen fornøyd?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no