Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når du krangler eller diskuterer med noen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 15:49   #1
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når du krangler eller diskuterer med noen

... og noen andre blander seg inn, som egentlig ikke har noe med saken å gjøre. Hva gjør du da? Overhører du inntrengeren og fortsetter med fokus på den det gjelder, eller lar du deg affisere og drar inn også tredjeparten?

Jeg har noe jeg må ta opp med svigermonsteret og svigerinnen min har en lei tendens til å kaste seg inn med sine meninger der det egentlig ikke har noe med henne å gjøre. *forbereder meg til svigerdyst*

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 15:58   #2
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

I en sånn situasjon, ville jeg på en rolig måte bare sagt at "dette er mellom meg og XXX, og jeg ser helst at du ikke blander deg inn nå."

Det er superirriterende når andre og veldig utenforstående blander seg inn i en diskusjon de ikke har noe med.

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 16:04   #3
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Jeg er ikke flink til å takle sånt, så jeg ender som regel opp med å forklare meg også til tredjepart. Og da forsvinner fokuset såpass mye fra det jeg egentlig holder på med.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 16:09   #4
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Sånt er skikkelig irriterende!

Jeg ville tatt det opp på tomannshånd, så slipper du at andre blander seg inn

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 16:23   #5
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Det mest fristende ville selvfølgelig være å si "Kan du holde kjeft nå? Dette har ikke du noe med!" Men det vil du kanskje ikke si? Akkurat nå fikk jeg veldig lyst til å si det for deg, har visst noe jeg trenger å få ut

Men seriøst, dersom det er noe du synes er greit å ta opp ovenfor svigerinnen din, men samtidig ikke vil at hun skal bry seg, så bør du vel kunne si noe sånt som at dette er en samtale mellom dere to og at du satte pris på at hun respekterte det.

Ellers så har jeg faktisk ganske god erfaring med det å overhøre også, så lenge de har evnen til å ta et hint eller ikke brauter seg for mye inn i samtalen.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 17:01   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Hvis det kun angår meg og X og Y blander seg inn og jeg foretrekker at Y holder seg til helsike borte-vekk så spør jeg Y om dette angår vedkommende og hvis Y ikke tar hintet så sier jeg det mer i klartekst.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 17:23   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Jeg har prøvd begge varianter, både å si fra at "Butt out!" og tatt med tredjepart i diskusjonen, men ingen av delene har funket. Kanskje det beste er å overse fullstendig? Usj, vanskelige greier. Det er ikke noen stor greie som skal tas opp, altså. Det er noe som må tas der og da hvis hun spiller den ballen jeg tror hun skal. Den var kryptisk, tenker jeg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:24   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.814
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Hvis du ikke kan ta dette uten tredjepart til stede så tror jeg kanskje ignorering er tingen for å sikre at du får sagt det du skal si til den som trenger å høre det. Lykke til!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:25   #9
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Da holder jeg en pute over munnen til den parten som bryr seg til det blir stille også fortsetter jeg diskusjonen.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 19:03   #10
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

I en sånn situasjon, ville jeg på en rolig måte bare sagt at "dette er mellom meg og XXX, og jeg ser helst at du ikke blander deg inn nå."

Det er superirriterende når andre og veldig utenforstående blander seg inn i en diskusjon de ikke har noe med.

Helt enig med Misty her.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 21:44   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Da holder jeg en pute over munnen til den parten som bryr seg til det blir stille også fortsetter jeg diskusjonen.

Ta med pute, ja. *noterer*

Det gikk fint idag! Jeg trengte ikke ta opp noe som helst, for hun unngikk temaet! Jeg fikk til og med rødvin av henne.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 21:46   #12
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Hvis jeg er skikkelig irritert ner jeg dem muligens om å holde kjeft. :skrape:

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 21:48   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Hvis jeg er skikkelig irritert ner jeg dem muligens om å holde kjeft. :skrape:

Det tror jeg aldri jeg har sagt til noen, faktisk. Ikke siden jeg var fjorten iallefall.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 21:48   #14
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ta med pute, ja. *noterer*

Det gikk fint idag! Jeg trengte ikke ta opp noe som helst, for hun unngikk temaet! Jeg fikk til og med rødvin av henne.

Hihi......tenker det hjalp med rødvin

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 21:50   #15
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Hihi......tenker det hjalp med rødvin

Rødvin hjelper alltid, selv om man ikke har noen problemer.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 22:02   #16
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Jeg har ikke så mange erfaringer med dette, men har opplevd det en gang. Hva gjorde jeg? Jeg ble utrolig defensiv, og følte at jeg måtte argumentere for mitt syn mot flere personer. Da kan det fort skje at en i utgangspunktet liten fillesak blåses opp og blir stor og uhåndterbar.
Problemet når utenfortående skal blande seg inn er at de faktisk ikke kjenner sakens kjerne. Dermed kommer de med synspunkter og uttalelser som ikke hører hjemme og så blir alt så meget meget verre.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 22:05   #17
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det tror jeg aldri jeg har sagt til noen, faktisk. Ikke siden jeg var fjorten iallefall.

Ikke jeg heller, tror jeg.
Men jeg krangler så og si aldri heller.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 22:05   #18
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg har ikke så mange erfaringer med dette, men har opplevd det en gang. Hva gjorde jeg? Jeg ble utrolig defensiv, og følte at jeg måtte argumentere for mitt syn mot flere personer. Da kan det fort skje at en i utgangspunktet liten fillesak blåses opp og blir stor og uhåndterbar.
Problemet når utenfortående skal blande seg inn er at de faktisk ikke kjenner sakens kjerne. Dermed kommer de med synspunkter og uttalelser som ikke hører hjemme og så blir alt så meget meget verre.

Ja, nemlig! Det er min erfaring også.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 22:06   #19
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ikke jeg heller, tror jeg.
Men jeg krangler så og si aldri heller.

Jeg kan ikke huske at jeg har kranglet med andre enn helten, mine foreldre og hans foreldre. I voksen alder, selvsagt. Jeg liker ikke konfrontasjoner, men må man så må man.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 22:11   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du krangler eller diskuterer med noen

Nå ordnet det seg på et vis, ser jeg, men hvis du fremdeles lurer på konseptet (eller til en digresjon kommer opp ), kan jeg jo si hva jeg selv har gjort.

Jeg stopper helt å snakke, snur meg langsomt mot innbryteren og sier avmålt: Nå tror jeg du har misforstått hva vi diskuterer. Så snur jeg meg tilbake og tar opp tråden der jeg var, og ignorerer innbryteren fullstendig. Ryggen til er også effektivt. :Ond:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no