Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Rettetang - bør jeg kjøpe fra salong?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-11, 20:00   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rettetang - bør jeg kjøpe fra salong?

Jeg har en rettetang for lugg, men ser at jeg trenger en "ånkli" en for å få noe som helst orden på dette &)%% håret mitt. Jeg vet de selger rettetenger til hhv. 1200 og 2000 ( ) kroner i salongen hvor jeg klipper meg, men trenger jeg en så dyr rettetang? Jeg er villig til å betale litt for kvalitet, men er salongproduktene mye bedre enn det jeg kan få på Lefdal, Elkjøp o.l?

Hvilke merker er å anbefale?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:03   #2
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rettetang - bør jeg kjøpe fra salong?

Jeg kjøpte nettopp en fra ghd til 2000 Kr. Jeg synes det er verdt det, jernet har en annen overflate, glir lettere og er veldig varmt. Jeg har hår som er litt lenger enn skuldrene og jeg bruker ca 12 minutter på å krølle hele håret. (man kan krølle med en ordentlig rettetang)

Men har man ikke 2000, så har man det jo ikke. Men om du har mulighet og kommer til å bruke det mye, så hadde jeg valgt ghd.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:08   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettetang - bør jeg kjøpe fra salong?

Jeg kommer nok til å bruke den hver dag helt til håret mitt blir langt, og det kan ta vinter og votter. Jeg har jo for så vidt 2000 kroner, så om det så absolutt er verdt det, så bruker jeg det, men jeg ville liksom ikke ta frisørenes ord for god fisk sånn helt uten videre.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:08   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettetang - bør jeg kjøpe fra salong?

Jeg kjøpte en GHD fra feelunique.com, og den er bare så utrolig mye bedre enn den jeg hadde fra før (Philips eller Braun eller noe). Det går så mye fortere og funker på en helt annen måte. Jeg har ikke tålmodighet til å stå og dille med håret i en halvtime, men med denne går det veldig fort. Tror det ble ca 1000 kroner med frakt, altså halv pris av i salong her. Toll slapp jeg på mirakuløst vis å betale denne gangen. Det engelske støpselet skrus bare av, så er det et "norsk" inni.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:12   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rettetang - bør jeg kjøpe fra salong?

Det skjønner jeg. 2000 er mye penger, men jeg kommer aldri til å kjøpe fra en el- kjede igjen. Jeg har ikke prøvd så mange rettetenger, men har prøvd utallige krølltenger og noen rettetenger. Dette er den beste jeg har hatt, det mer enn halverer tiden jeg bruker på håret. Og for meg er det viktig siden jeg bruker den hver dag.

Det heter egentlig stylingjern for det kan brukes til å rette, vippe, krølle og style hår på mange måter.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:13   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettetang - bør jeg kjøpe fra salong?

Ja, min kan også brukes til det. Har ikke prøvd så mye på krølling ennå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:13   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettetang - bør jeg kjøpe fra salong?

Her kjøpte jeg min: http://www.feelunique.com/brands/ghd/irons

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:16   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rettetang - bør jeg kjøpe fra salong?

Se der ja, billigere fra utlandet. Jeg har den lilla og sorte pakken. Den betalte jeg 2000 for her i Norge.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:26   #9
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rettetang - bør jeg kjøpe fra salong?

Kjøp gdh - besteste rettetangen! Jeg bruker rettetang hver dag, den er helt super og vel verdt pengene. Jeg kjøpte min fra feelunique, betalte mva og toll i tillegg, scannet kvitteringene til feelunique og de betalte tilbake dette. Super service, og altså halv pris i forhold til salong her hjemme, betalte ca 1000 kroner for min fantastiske knall lilla rettetang.
Har også brukt den til å lage krøller med, enkelt og superraskt når du først får det til, det ligger mange gode instruksjoner på youtube.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:27   #10
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rettetang - bør jeg kjøpe fra salong?

Hm, jeg har rettetang fra Europris til 98 kroner. -Type Melissa.
Funker som bare det og jeg glatter hele håret mitt (langt) på under 5 min...
Jeg kan også lage sånne "vipper" i endene med det. Har aldri prøvd meg på krøller, men tror nok det går det også.
Nå bruker jeg det veldig sjeldent da, og har aldri prøvd noe annet, bortsett fra det frisøren min har brukt på meg når jeg har vært der. Jeg ser ikke forskjell jeg da...

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:31   #11
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Rettetang - bør jeg kjøpe fra salong?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg kjøpte nettopp en fra ghd til 2000 Kr. Jeg synes det er verdt det, jernet har en annen overflate, glir lettere og er veldig varmt. Jeg har hår som er litt lenger enn skuldrene og jeg bruker ca 12 minutter på å krølle hele håret. (man kan krølle med en ordentlig rettetang)

Men har man ikke 2000, så har man det jo ikke. Men om du har mulighet og kommer til å bruke det mye, så hadde jeg valgt ghd.

signerer i sin helhet. I LOVE MY GHD. Den er til og med rosa

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 21:21   #12
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rettetang - bør jeg kjøpe fra salong?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg kjøpte nettopp en fra ghd til 2000 Kr. Jeg synes det er verdt det, jernet har en annen overflate, glir lettere og er veldig varmt. Jeg har hår som er litt lenger enn skuldrene og jeg bruker ca 12 minutter på å krølle hele håret. (man kan krølle med en ordentlig rettetang)

Men har man ikke 2000, så har man det jo ikke. Men om du har mulighet og kommer til å bruke det mye, så hadde jeg valgt ghd.

Så på den hos frisøren sist. Vet hva jeg ønsker meg til jul men sjekker ut denne tråden allikavel.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 21:28   #13
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rettetang - bør jeg kjøpe fra salong?

ghd - helt fantastisk. Jeg har brukt min hver dag i to år og angrer så bittert på at jeg aldri investerte i en slik tang tidligere i livet.

Få familie til å kjøpe for deg i UK eller kjøp neste gang du er der, halv pris fra salonger her hjemme.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 21:27   #14
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rettetang - bør jeg kjøpe fra salong?

Jeg elsker min GHD kjøpt på Feelunique, men Sali Hughes i The Guardian online sier at ting er blitt enda bedre siden, og hun sværger ved Corioliss med titaniumplater. Den har Feelunique også en gang iblant, men de hadde den ikke da jeg checket igår.

Sali anbefaler også Babyliss Big Hair (den har jeg ikke) og Babyliss hot rollers til å putte i "the crown" av håret. De siste er fantastiske. Kjøpte dem fra Elkjøp. Man ligner en ordentlig Houswife mens man tasser rundt med dem om morgenen, men de løfter virkelig håret fra hovedbunnen og det er veldig lite jobb å bruke dem.

(Ja, jeg bruker min sparsomme fritid på å lese klummene til Sali ("On Beauty", hver lørdag ).

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no