Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hjemmefarging av hår. Do's and don'ts

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-11, 22:12   #21
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmefarging av hår. Do's and don'ts

Stripene mine er ikke helt hvite, de er gylne. Men etter siste frisørbesøk ble det ganske mange av de.

Da er vel minicolor det rette, kanskje, om det varer litt lengre enn glansvask uten å være helt permanent...

Jeg noterer varm farge i allefall. Husker ikke fargekoder jeg har brukt tidligere, men vet jeg hadde en farge som het sjokoladebrun en periode. Av en eller annen grunn lurer jeg på om jeg har hatt 5.3 en eller annen gang, muligens blandet med noe annet. Men siden jeg var veldig mørk en periode og ikke husker hvilken av periodene det var fra skal jeg nok ikke gamble med tall jeg tror jeg husker.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 16:55   #22
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmefarging av hår. Do's and don'ts

Skal til frisøren på fredag. Tror det er greiest å la frisøren fjerne stripene, så kan jeg heller fortsette hjemme etter det.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 19:51   #23
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjemmefarging av hår. Do's and don'ts

Jeg hadde gylne striper før hun farget håret, hun brukte minicolor sa hun - men hun mente den skulle holde 6-8 uker. (Jeg sa fra om at jeg vasker håret nesten daglig pga trening.) Det bør holde såpass, betalte nesten 900 kr bare for fargingen (!) Hun brukte sjokoladebrun, og den skulle visst være kald. Jeg kan ikke ha rødtoner i fargen, da blir håret rødlig etter kort tid.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 20:57   #24
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmefarging av hår. Do's and don'ts

Jeg vil anbefale å ta en kjapp stuss av tupper før farging, ellers kan du ende opp med en lei fargeforskjell mellom tuppene og resten av håret.

Ellers har jeg farget håret selv i alle år, Nutrisse/Natea er jeg veldig godt fornøyd med!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 21:21   #25
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjemmefarging av hår. Do's and don'ts

Jeg farger med Garnier Nutrisse no. 9, som jeg kjøper fra feelunique.com, men du kan også få det i matbutikk her i Norge (til litt over dobbel pris). Veldig fornøyd og har brukt det lenge. Det blir ikke helt ens farge, og gamle striper kan fortsat sees igjennom.To ganger i året lager frisøren litt karamell-fargede striper foran.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 21:51   #26
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmefarging av hår. Do's and don'ts

Feelunique pleier jeg bestille hår-stæsj fra, så flott at jeg kan bestille farge derfra. Det ville jeg ikke tenkt på selv.

Jeg er sikkert litt feig som ikke tør farge stripene selv, men jeg tenker at når frisøren har gitt meg en hel farge i min egen nyanse er det enklere å farge over selv etterpå.

Nå gleder jeg meg vannvittig til å bli mørk igjen, er så drittlei det lyse at jeg har mest lyst til å gå med lue. Men så kaldt har det ikke blitt enda.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 22:32   #27
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Hjemmefarging av hår. Do's and don'ts

Har du farget det mørkt og gjerne vil bli blond igjen kan det lønne seg å vente til en del av fargestoffet er slitt ut så du slipper gulrotfargen (har jeg hørt...)

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 18:07   #28
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmefarging av hår. Do's and don'ts

Hjemmefargingen min ble utsatt til i dag. Fulgte oppskrifta i pakken. Overraskende bra! All grå ettervekst er borte, også de lyse stripene frisøren laget i luggen min i sommer.
Nå er jeg bare spent på hvor lenge dette varer.


Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg sitter her med en pakke og har tenkt å prøve akkurat nå, faktisk.
Første gang jeg prøver permanent farge selv, men har lang fartstid med glansvask fra før.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 18:20   #29
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmefarging av hår. Do's and don'ts

Så bra at det funket fint! Jeg tenker jeg starter pent med minicolor for å se om jeg får dette til. Skal til frisøren i morgen, så om 4-6 uker tipper jeg mitt første forsøk gjøres. Kan bli interessant.

To be continued...

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no