Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-11, 20:34   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Jeg husker Spenolflaska fra jeg var barn. Den ser fortsatt ikke særlig fancy ut ...

Her om dagen oppdaget jeg til min store overraskelse prisen og tenkte at jeg fikk gi den en sjanse. Ved nærmere testing ser den ut og lukter som blå Apobase som jo er mye dyrere.

Nå lurer jeg på om det er noe skummelt med denne kremen til 7,90 på Rema 1000 som har gått meg hus forbi?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 20:39   #2
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Jeg har hørt at man kan få økt hårvekst, men har ingen dokumentasjon på det.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 20:40   #3
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

I mange år var spenol den eneste kremen jeg kunne bruke i ansiktet uten at eksemen ble verre. Jeg har fortsatt en flaske stående, men det er parabener i den og jeg har blitt litt skeptisk av den grunn.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 20:41   #4
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.385
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Økt hårvekst? Det må da være tull.

Så vidt jeg vet er Spenol helt greit - bruker det på ungene av og til.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 20:42   #5
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Økt hårvekst? Det må da være tull.

Det er ikke umulig.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 20:54   #6
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Det funker jo strålende da. Men det er parabener i det, og det er vel ikke så miljøvennlig? :kjenner at hun gidder ikke google parabener akkurat nå:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 20:55   #7
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Mange av de gamle som jeg går til sverger til Spenol. Den trekker jo aldri inn i huden. Ligger bare utenpå. Jeg liker ikke Spenol av den gunn.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:13   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Vel, økt hårvekst trenger jeg ikke, og parabener er jo ikke så lurt.

Den trekker inn i huden min, så det sier vel sitt ...

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:25   #9
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Parabener er jo hormonhermere, og hormoner er en av de tingene som påvirker hårveksten, så det er jo ikke utenkelig at spenol kan ha den virkningen dersom den inneholder parabener.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:29   #10
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Min bror dynker seg i spenol hver dag, han blir helt blank og rød som en hummer,om det er han eller spenolen som gjør det aner jeg ikke.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:33   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Jeg fikk anbefalt spenol av en lege for 10 år siden, og vi bruker den hyppig hele gjengen. Mannen har hatt eksemproblemer tidligere, men spenolen fungerer ganske greit for å holde det i sjakk.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:36   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Jeg må si at denne tråden var veldig mye kjedeligere enn det overskriften ubevisst ga løfte om.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:39   #13
mylady
Aktiv
 
mylady sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 142
mylady er litt kul
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg må si at denne tråden var veldig mye kjedeligere enn det overskriften ubevisst ga løfte om.

__________________
myboy2010
mygirl2011
mylady er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:39   #14
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Hvilket minner meg på at det er vel lenge siden vi har sett noe til Mauser her inne?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:41   #15
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Hvilket minner meg på at det er vel lenge siden vi har sett noe til Mauser her inne?


Godt poeng.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 22:58   #16
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Spenol er den einaste kremen som har fungert på lillesøsters eksem, og den trakk fint inn i huden hennes. Trekker ikkje inn i parkett, i alle fall ikkje om ein bruker heile flaska.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 23:12   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Jeg prøver å unngå parabener, men bortsett fra det er det vel greit. Den er for øvrig parfymert også, om det er problematisk.

Jeg greier bare ikke komme over "for spener og jur".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 06:32   #18
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg prøver å unngå parabener, men bortsett fra det er det vel greit. Den er for øvrig parfymert også, om det er problematisk.

Jeg greier bare ikke komme over "for spener og jur".

Nei, jeg ser den.

Det at det står "uparfymert" er altså bare juks og fanteri?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 07:36   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Nei, jeg ser den.

Det at det står "uparfymert" er altså bare juks og fanteri?

Nei, da må de ha endret på det. De lyver sikkert ikke. Men om parabenene fortsatt er der ville ikke jeg brukt den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 08:37   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg greier bare ikke komme over "for spener og jur".

Den sliter jeg også med.

Jeg bruker den ikke - men nå smører jeg meg svært sjeldent og da. *sympatisk hud*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no