Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-11, 10:01   #41
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Bevist eller antatt? Jeg er ikke superinteressert i temaet, og er ingen kjemiker, men jeg mener å ha lest at det er blitt stilt tvil mht. gjennomføringen av testene.

(Og nei: Jeg er fortsatt ikke tilhenger av parabener, men er skeptisk av natur, og så lenge jeg ikke har sett uavhengige kilder som gir klare indikasjoner, velger jeg å forholde meg skeptisk. Det samme gjelder informasjonen fra en importør/distributør av hudpleieprodukter i Norge (Tekon) på Facebooksiden til et lokalt spa, hvor det hevdes at:

Sitat:

Parabener i hudpleieprodukter, kan ikke absorberes i huden. Esterase III i keratinocyttene er et hudenzym som fullstendig hydrolyser topisk påførte parabener. Det er kun parabener som tas opp oralt gjennom mat og medisiner som entrer kroppen. Det er heller ikke vitenskapelig dokumentert noen bivirkninger ved parabener i blodet. Parabener er også en av naturens konserveringsmidler. Noen parabener og nedbrytningproduktet -hydroksbenzoesyre – PHBA, finnes overalt i naturen. PHBA finnes også i frukt og grønnsaker, som blåbær, gulrøtter, bringebær og peanøtter. Methyl-, ethyl- og butylparabener som brukes i kosmetikk er syntetiske, men kjemisk identiske som de man finner i naturen.

(sitert fra Facebooksiden, fant ikke annet i farta).

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:45   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Bevist eller antatt? Jeg er ikke superinteressert i temaet, og er ingen kjemiker, men jeg mener å ha lest at det er blitt stilt tvil mht. gjennomføringen av testene.

Jeg har ikke mulighet til å bedømme om testene foretatt på 300 personer i Tromsø og de som Miljøstyrelsen i Danmark har gjort er gode nok, men her er FBI-programmet som tok for seg dette:
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/785402/

Jeg syns uansett det er greit med en føre var-holdning til ting som er hormonforstyrrende.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 28-09-11 kl 11:05.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:48   #43
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Takk Jeg skal se FBI-programmet når jeg får tid.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:52   #44
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Kan ikke få meg til å tro at noe som er så billig kan være bra. :snobb:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:54   #45
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Bevist eller antatt? Jeg er ikke superinteressert i temaet, og er ingen kjemiker, men jeg mener å ha lest at det er blitt stilt tvil mht. gjennomføringen av testene.

Enig med deg, skepsis er sunt! Men det er faktisk dokumentert at det går inn i blodet, både raskt og mye. Sjekk her. Har ikke brukt tid på å grave opp publikasjonene på dette.

Ser at de fire parabenene som forskerne fra Framsenteret advarer mest mot er de samme som danskene har forbudt, så da er nok disse de man bør være mest obs på.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:07   #46
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Jeg synes forøvrig det er et dårlig argument at man finner parabener i naturen. Det er jo nettopp det som er problemet, at de ligner litt for mye på naturlige hormoner, og derfor kan virke på samme måten som dem. At for mye eller for lite av de naturlige hormonene kan virke negativt er uomtvistelig dokumentert, og jeg synes derfor det er veldig naturlig å være skeptisk og forsiktig med bruk til hormonhermere til de er dokumentert trygge.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:09   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Også er det jo ikke slik at alt som er i naturen er sunt.

Avsporing: Kjørelæreren min anbefalte noen "blomsterdråper" som skulle virke beroligene, og mente "det er jo ikke farlig, det er jo bare blomster!" Jeg og venninnen min svarte: "Du vet hva opium er laget av, ja?"

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:27   #48
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Også er det jo ikke slik at alt som er i naturen er sunt.

Avsporing: Kjørelæreren min anbefalte noen "blomsterdråper" som skulle virke beroligene, og mente "det er jo ikke farlig, det er jo bare blomster!" Jeg og venninnen min svarte: "Du vet hva opium er laget av, ja?"

Jammen, litt opium er da bare fint, særlig før man skal kjøre opp

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:30   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jammen, litt opium er da bare fint, særlig før man skal kjøre opp

Ikke sant, da går alt smoooooooth ...

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:30   #50
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Også er det jo ikke slik at alt som er i naturen er sunt.

Avsporing: Kjørelæreren min anbefalte noen "blomsterdråper" som skulle virke beroligene, og mente "det er jo ikke farlig, det er jo bare blomster!" Jeg og venninnen min svarte: "Du vet hva opium er laget av, ja?"

Det er "Rescue Remedy", sikkert. Det funker ikke.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:32   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Det er "Rescue Remedy", sikkert. Det funker ikke.

Om det funker eller ei blåser jeg i, jeg er bare ikke med på at siden blomster er pene så er de ikke farlige.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:33   #52
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Enig i det.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:44   #53
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Dette begynner å nærme seg logikken hvor man kan drepe stygge dyr, men ikke de søte.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:45   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Dette begynner å nærme seg logikken hvor man kan drepe stygge dyr, men ikke de søte.

Ikke sant!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:48   #55
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Jeg er litt ambivalent til parabener, kjenner jeg. For det første tror jeg ikke at det er grusomt helsefarlig, jeg har såpass tillit til de kontrollerende myndigheter at jeg tror det da hadde blitt forbudt. På den annen side er det et kost-/nytteperspektiv, og så lenge det finnes gode alternativer som gjør samme nytten er det jo ikke nødvendig.

Jeg er forsiktig med produkter til barna, men generelt ikke til meg selv.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:49   #56
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg greier bare ikke komme over "for spener og jur".

Da jeg var ung ( :knirk: ) brukte vi Spenol som solkrem. På den tiden solte vi oss toppløse også så vidt jeg kan huske, så vi tok tydeligvis anbefalingene alvorlig.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 15:55   #57
leaht
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 95
leaht er litt kulleaht er litt kul
Standard

Sv: Finnes det noen gode grunner til å ikke smøre seg inn med Spenol?

Opprinnelig lagt inn av leaht, her.

Noen som har forsøkt å smøre inn brystene over en periode med denne og sett noen virkning av det? Endringer?

Tenkte mer i form av "spener og jur"

__________________
Det vonde drep du ikkje med øks...
leaht er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no