Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Optimal børste til flokete hår?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-11, 07:19   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.403
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Optimal børste til flokete hår?

Er det noen som har gode forslag? Tidligere hadde jeg en god fra Body shop. Det finnes mange som ser bra ut, men så river de i håret uansett.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 07:56   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

De har en på Enklere Liv. Hvis det er veldig tykt hår må du børste ganske lenge. Den har mange tagger og den børster ikke for dypt på et vis, så en må børste flere ganger. Men den tar det meste av flokene om en er tålmodig.

http://www.enklereliv.no/productDeta...tId=0&pId=3367

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 08:08   #3
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Denne synes jeg er god.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 08:09   #4
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Den MKJ nevner bruker jeg på lillesøster, den er fantastisk.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 08:13   #5
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Jeg skriver også under på den børsten til MKJ. Storesøster har den, og det er MYE lettere å gre håret hennes etter at vi fikk den.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 08:15   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Jeg driver og tester ut tangel teaser nå og til nåringen er den super. Den er forsåvidt super til meg også, men jeg synes håret ble veldig flatt. *forfengelig*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 08:20   #7
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

De har en på Enklere Liv. Hvis det er veldig tykt hår må du børste ganske lenge. Den har mange tagger og den børster ikke for dypt på et vis, så en må børste flere ganger. Men den tar det meste av flokene om en er tålmodig.

http://www.enklereliv.no/productDeta...tId=0&pId=3367

Redningen for våre flokete, hårsåre jenter.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 08:43   #8
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Tangle teezeren har revulusjonert morra stellet her i huset, og fjernt behovet for dyr og stinkende balsamspray. Jeg er ikke så fryktelig begeistret for den til voksent hår for mitt er ekstremt tykt, men jeg bruker den når det er totalt buste havari og så grer jeg igjennom med vanlig børste når det er løst opp på en måte.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 09:01   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.403
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Det er jeg som trenger børsten og jeg har ikke tykt hår. Problemet for meg er ikke at det gjør vondt, men at jeg mister så mye hår når det er flokete. Nå er håret litt lenger enn til skuldrene og jeg kan nesten ikke ha det lenger på grunn av floker. Og jeg bruker balsam samtidig som jeg bruker en veldig bretannet kam i dusjen.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 09:11   #10
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Har også den der Tangle Teezer saken. Tror man mister mindre hår av den, fordi den jo nettopp ikke lugger/drar ut hår på samme måte som vanlige børster. Men man må gre mer. Mye mer.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 09:24   #11
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Datteren min har også tangle teezer, og sier den er bra, men for å få ordentlig resultat må hun bøye hodet og gre fra undersiden også, for den når ikke gjennom alt håret.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 09:27   #12
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Tangle Teezer er grei nok, men blir et evighetsprosjekt på vesla, som har tykt hår med fall i, type røverdatterhår.

Hun bruker mest en kraftig naturhårsbørste jeg fikk anbefalt hos frisøren, da den gamle ble frisert. Av vesla..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 09:32   #13
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Tangle teezer. Jeg kjøpte min på Lucky Duck. Det står på den i beskrivelsen at den skal hjelpe på så en ikke mister hår. Jeg synes den er helt genial.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 09:36   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Hva med en stor børste for langt hår? Jeg har nettopp tatt i bruk denne, og er veldig fornøyd. Bruker du olje eller annet mot floker, og hårkur?

http://www.lookfantastic.com/hair-ca...dle-brush.html

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 09:42   #15
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Tangle teezer her og. Minner meg på at jeg må kjøpe en ny til lillesøster, den begynner å bli slitt.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 09:59   #16
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Tangle Teezer er genial! Den har fjernet behovet for balsam/balsamspray til snuppa, som har flyvete hår som lett blir flokete.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 10:01   #17
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

De har en på butikkene "et enklere liv". Den er beregnet for mennesker, vi kjøpte den til katten vår, som hatet å bli børstet før, nå elsker hun det!

Og der så jeg den allerede var blitt anbefalt ja.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 10:31   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.403
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Bruker du olje eller annet mot floker, og hårkur?

Jeg har aldri brukt olje og hårkur var det nok en god stund siden. Problemet er at håret lett blir flatt også om det blir for mykt.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 11:35   #19
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Tangle teaser er bra altså, jeg bruker den også på jenta vår. Men må gå over med en annen børste etterpå, for den tar ikke alt.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 02:13   #20
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Optimal børste til flokete hår?

Børste med naturhår eller hva det nå heter på glitter er kjempe fin for flokete hår.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no