Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-13, 15:16   #41
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg bruker bilen mykje meir enn tenkt. Den blei kjøpt til mor, for å pendle heime-jobb, men er endt opp som familien sin faste bil. Til handleturar, kjøring av ungar, til plasser vi skal gå tur, men dette skjer da innafor kommunen. Eg har gjerne 2-3 mil igjen "til gode" når eg parkerer. I dashbordet ser ein kor mykje som gjenstår. Og ein får varsel når ein bør begynne å tenke på å finne ein kontakt.

Man skal også huske at man må regne med en viss reduksjon av batterikapasiteten etter noen år. Her vil lademønster også bety en del. For en del elbiler hvor man har hurtiglading der man får ganske høy kapasitet på en halvtime, vil man ved ofte bruk av dette få redusert levetid på batteriene - det selv om det er lith-ion. Her tenker jeg man etter hvert vil se en del krangler mellom kunder og forhandlere - det er angitt/informert om ved kjøp at dette er noe man må påberegne.

Mao - hvis en bil er oppgitt med 15 mil på vinterkjøring gir 11 mil, så er det kanskje 8 mil etter noen års bruk - og gjerne innenfor det man har vil regne som "normal slitasje". Hvordan batteriene lades og brukes har nok også forhandlerne god informasjon om via diagnosesystemene i bilen.

Sist jeg sjekket hadde ikke Nissan gått ut med hva en ny batteripakke kostet, men ut i fra priser i utlandet regnet man med at det i Norge blir ca. 100 000 kr. Mens det ikke er moms når man kjøper elbil - hvor batteriene står for en stor andel av kostnaden - er det moms når batterier skal erstattes, så dette alene blir jo en del. Vet ikke om denne kostnaden var inkludert arbeidet.

Man skal huske at i de fleste land er f.eks. en Nissan Juke dobbelt så dyr som en Nissan Leaf. Vi snakker om at en Juke i Tyskland koster rett over 100 000 kroner, mens en Leaf koster der det samme som i Norge - men der er det også moms på elbiler (mener det er 19 % i tyskland?), så forhandlerne her tar seg samtidig ganske godt betalt så lenge det nå er høy etterspørsel og litt liten konkurranse. At prisforskjellen mellom en Juke og Leaf er såpass store sier litt om de kostnadene som er rundt batterisystemet, for når det gjelder det makaniske ellers (motor etc) vil en elbil på mange måter være enklere enn en bensinbil....

Jeg vet ikke om det har skjedd noe nytt etter hvert når det gjelder nissans garanti i Norge. I USA snakker man om 70 % innenfor garantitiden på 5 år (eller 100 000 km, avhengig av hva man når først) av opprinnelig kapasitet. Men faller den under 70 % kan det være at de fikser noen battericeller slik at kapasiteten er oppe i 80 prosent, og dermed innenfor kravene - mao. kan man sitte med mange slitte celler når garantien er ute, selv om kapasiteten er innenfor kravene.

Nissan har sagt at man skal forvente over 70 prosent etter selv 10 år med "normalt bruk". Men det har vært litt skriverier om at mange allerede har opplevd store fall på det amerikanske markedet. I norge vil man være dekket under 5 års garanti/reklamasjonsrett, men samtidig tror jeg man skal være skeptisk til å kjøpe bruktbiler som er en del år gamle.

At batteriprisene skal kraftig ned har man sagt i noen år nå, uten at det vel har blitt de store fallene. Man får se når kineserne kommer for fult med batteripakker som er gode....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 15:19   #42
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Er det stor forskjell/fordel på den nye Leafen da? Den 2013 modellen?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 15:22   #43
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Tappes batteriet mens bilen bare står?
Hvis jeg kjører på jobb, parker uten å lade, og skal kjøre hjem igjen 8 timer senere, har batteriet blitt tappet betraktelig da?

Nei, det vil være ubetydelig lite.

Man kan imidlertid ikke la bilen bli stående lenge slik at batteriet blir tomt. Men å la bilen står lenge uten lading kan være svært alvorlig....

Se disse:
http://www.geekosystem.com/tesla-charging-problems/
http://theunderstatement.com/post/18...stating-design

Batteripakke til Tesla S: 40 000 usd - og norsk moms i tillegg...

Men da snakker vi om et par måneder+ uten lading.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 15:24   #44
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Hvis dette skal være vår eneste bil, vil den aldri få stå i ro så lenge at det er noen fare.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 15:53   #45
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Vår leaf er i jevn bruk ja, og eg merker ikkje at det blir mindre batteri om den står ubrukt i 8 timar.

Enig med mrc idet meste - eg har også fått med meg diskusjonen om kor mykje batteriet taper seg over tid. Eg veit at hurtiglading gir stor slitasje. Så langt har vi ikkje hatt behov for hurtiglading. Vi ladar heime og på jobb, og det er alt. Har vel kobla meg i på IKEA, men det var strengt tatt ikkje nødvendig - er nok til å komme heim med god margin uansett.

Antagelig sel vi Leaf'en om nokre år, for å kjøpe ein ny elbil. Vi er klar over at det da vil vere prisfall på brukt-leaf'en, muligens mest på grunn av batteri.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 15:56   #46
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

De sier at batteriet til Leafen er ment for å vare ut bilens levetid.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 16:38   #47
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

De sier at batteriet til Leafen er ment for å vare ut bilens levetid.

Teori, praksis, optimale forhold etc.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 17:56   #48
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Jo, men da tenker jeg det lever lenge nok til at vi slipper å tenke på ny batteripakke ihvertfall.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 18:01   #49
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Det har nok mye med hvordan man behandler batteri (og bil) også. Tror jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 07:03   #50
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.390
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Utfordringen syns jeg er at man må tenke på at Lødingen tar tid. Man kan ikke kjøre "langt" på dagen og tro at man kan hjem og lade og så kjøre litt halvlangt igjen. Det tar tid. Vi lader på 10 ampere hjemme, vanlig stikkontakt. I Oslo finnes det gratis hurtigladere. Jeg elsker Leafen, men man må planlegge kjøringen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 09:22   #51
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Utfordringen syns jeg er at man må tenke på at Lødingen tar tid. Man kan ikke kjøre "langt" på dagen og tro at man kan hjem og lade og så kjøre litt halvlangt igjen. Det tar tid. Vi lader på 10 ampere hjemme, vanlig stikkontakt. I Oslo finnes det gratis hurtigladere. Jeg elsker Leafen, men man må planlegge kjøringen.

Nei, det er heilt sant. Har ein kjørt 12 mil på dagen, så kan ein ikkje utan vidare kjøre 4 mil til på kvelden. Dei få gongene vi har måtte hente folk på flyplassen på kvelden f.eks, har det vore veldig greit å ha ein vanlig bil i tillegg. Gjestene kunne sjølvsagt tatt buss da.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 09:29   #52
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Utfordringen syns jeg er at man må tenke på at Lødingen tar tid. Man kan ikke kjøre "langt" på dagen og tro at man kan hjem og lade og så kjøre litt halvlangt igjen. Det tar tid. Vi lader på 10 ampere hjemme, vanlig stikkontakt. I Oslo finnes det gratis hurtigladere. Jeg elsker Leafen, men man må planlegge kjøringen.

Det er sant. Man kan ikke kjøpe en Leaf og tro at man kan bruke den som dieael/bensin-bil. Man må planlegge som om man faktisk har en el-bil.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 09:58   #53
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Vi har elbil, den brukes til levering av barn og pendling til og fra jobb. Sparer passering av bomx3 daglig i tillegg til drivstoff.

Vi må ha en bil nr. 2, denne bruker vi til kjøring over litt lengre distanser. Når vi skal på hytta er vi sju stykker som skal kjøre i mange timer, da har vi sjuseter til det bruk. Elbilen er helt genial til handleturer, levere barn på trening, pendle til jobb. Anbefales!

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 10:19   #54
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Jeg vurderer veldig sterkt å skaffe en el-bil når vi får nye bomstasjoner på vei til jobben min på slutten av neste år. Det er også mange andre bilmerker som kommer med fine el-biler fremover nå. Jeg kan lease en el-bil til samme prisen som jeg ville betalt i bomstasjonen tur/retur jobb pr. måned, og da har jeg i tillegg gratis lading på jobb og gratis parkering i byer, lader gratis på byens kjøpesenter og gratis transport på innenlands bilferjer. Skal en ha elbil så bør en vurdere å ha sånn hurtigladestasjon hjemme, da er bilen fulladet på ca. 4 timer. En kan ofte få tilbud på sånn ladestasjon til spesialpris på kontrakten når en kjøper bilen sånn at dette ladepunktet er inkludert i kontrakten og noen kommer hjem til deg og monterer dette. På jobben så min så får en tilbud om å lease batteripakka også sånn at en aldri vil ha noe ekstra kostnader på batteriet. De batteriene er rådyre å bytte om det skulle bli noe galt med dem. Helt sinnsyk pris bare sånn at en er klar over det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 10:31   #55
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Vi har også sett på Tesla. De skal jo få egen avdeling her i Trondheim nå, der man kan lade bilene sine (ut i fra solcellepanel ).



Hvis dere er skikkelig i beita en dag så har dere naboer som strengt tatt ikke trenger mer enn en bil, så lånebil er mulig.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 10:36   #56
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.



Hvis dere er skikkelig i beita en dag så har dere naboer som strengt tatt ikke trenger mer enn en bil, så lånebil er mulig.

Som i dere?
(Er vi naboer? )

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 12:41   #57
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.



Hvis dere er skikkelig i beita en dag så har dere naboer som strengt tatt ikke trenger mer enn en bil, så lånebil er mulig.


Jeg tror den var til meg.

Leafen kan også kjøpes med solcellespoiler nå.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 14:54   #58
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg tror den var til meg.

Leafen kan også kjøpes med solcellespoiler nå.

Men dette lader ikke batteriet som driver bilen vel og merke....
Solcellepanelet skal vel gi strøm til "dingser" i bilen - radio, navi etc. Samt vel sirkulasjonsvifter slik at bilen ikke blir så varm innvendig ved parkering i sola o.l. Slik jeg har forstått det utgjør det egentlig ganske lite når det gjelder rekkevidden i praksis, kontra at den vel koster litt ekstra med det.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 14:58   #59
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Den der solcelle-saken er mest av alt ein gimmic. Har ikkje utslag på kilometer.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 15:00   #60
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man klare seg med bare Nissan Leaf?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg tror den var til meg.

Åh.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no