Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-08, 10:06   #41
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Å, nå så jeg bildet Bauche hadde lagt ut.

POP! Hvordan kunne jeg glemme Pop. Jeg bare ELSKET den isen. Aaaaah .... :savner:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 10:12   #42
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

1968, er jeg født og det er nok før Diplomis.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 10:19   #43
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Ingen iskremkart fra det året jeg ble født heller

Jeg savner også Maxi krone med boysenbær, samt isburger. Isburgeren hadde jeg helt glemt, den var god

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 10:20   #44
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Jeg elsket snømann, dobbel og big! Og jeg husker jeg var så misunnelig på nabo-barna som kjøpte is i papp, den så så god ut da den ble åpnet. Og vi kjøpte aldri den typen.

Men den Mint-cherry isen er jeg igrunn bare glad for at jeg har gått glipp av!! Den så skrekkelig ut!
Iskart Norge 1972




(året mitt var ikke, så jeg tok det som var nærmest)

__________________
Jente -96, gutt -04

Sist redigert av turi : 22-07-08 kl 11:12.
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 11:01   #45
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.



Året mitt var ikke på lista, men dette var det nærmeste jeg kom

Født i samme år som Kirsebæra!

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 11:10   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Teit at de ikke har diabetiker-pinner lenger?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 11:16   #47
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Se på de prisene da gitt.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 11:41   #48
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Iskrem var ikke oppfunnet enda.

  Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 13:26   #49
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Savner Coco Bahia isen fra slutten av 80-tallet jeg (hadde brus også). Den var med kokos og ananas og var hvit. Husker ikke hvem som hadde den.

Ellers er jeg 70 modell og finner ikke "mitt" iskart her.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 16:16   #50
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Følte meg veldig gammel plutselig. 1974:

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 16:31   #51
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Har krone-isen alltid hett det altså? Jeg kunne sverge på at den het topp-is?! Men det er kanskje bare noe den ble kalt?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 17:01   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Savner Coco Bahia isen fra slutten av 80-tallet jeg (hadde brus også). Den var med kokos og ananas og var hvit. Husker ikke hvem som hadde den.

ÅÅÅÅH husker du også den brusen? ALLE jeg har nevnt den for rister bare uforstående på hodet, både gamle og unge. Seriørt, INGEN husker den bortsett fra meg!
Jeg elsket den brusen ...

Husker de solgte 1 liters iskrem i bokser, en helt hvit med kokos (var det Coco Bahia mon tro?) og en beige med ferskenbiter. Mormor hadde alltid disse i fryseren.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 18:07   #53
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?



Iskart fra 1986

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 19:59   #54
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

1968, er jeg født og det er nok før Diplomis.

Jo da... Diplomis startet før krigen, 1930 eller noe!

Her er forøvrig "mitt" kart:


Men det er jo strengt tatt iskartet ca 10 år etter som er morsomt å se. Nøttestang (småis i pakke) og senere Pæreis (DYPT SAVNET!).

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 20:37   #55
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

ÅÅÅÅH husker du også den brusen? ALLE jeg har nevnt den for rister bare uforstående på hodet, både gamle og unge. Seriørt, INGEN husker den bortsett fra meg!
Jeg elsket den brusen ...

Husker de solgte 1 liters iskrem i bokser, en helt hvit med kokos (var det Coco Bahia mon tro?) og en beige med ferskenbiter. Mormor hadde alltid disse i fryseren.

Coco Bahia brusen var bare kjempegod! Ikke så mange jeg kjenner som husker den heller. Men på face book har de egen gruppe for de som savner brusen og det er ganske mange. Skulle ønske den kom i butikken igjen.

Den Coco Bahia isen jeg tenker på var en hvit pinneis, nesten gjennomsiktig saftis. Rågod! Men jeg savner brusen mer enn isen.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 20:39   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Ja, de fikk jo tilbake store flasker med Urge etter press fra ei Facebook-gruppe, så vi skal aldri si aldri. Blir gruppa stor nok så kan det hende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 20:51   #57
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Det hadde vært utrolig stas!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:01   #58
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

Året 1972

Fant ikke mitt årstall som er 1965 , så jeg tok denne eldste.Husker disse godt.
Savner Krokan, Jordbær og dobbel.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:06   #59
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

Som Angelique så er jeg også eldre enn istiden, eller hva man skal si.

Jeg husler veldig godt da Sandwich kom, og det papiret som er der. Husker mange av de andre også. Den litt leie PR-isen som liksom ikke var den artigste å få. Bare en liten vaniljeisfirkant uten sjokolade eller jordbær eller annet gøy. Det var hardt i gamle dager!

Men den rene jordbærisen var god.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:12   #60
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke iskremer var på iskartet det året dere ble født?

He,he det var ironi fra min side, da det ikke var noe iskart fra det året jeg er født..

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no