Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dagens middag - bildetråden!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-14, 11:04   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dagens middag - bildetråden!

Jeg lurer på hvordan hverdagsmiddagene deres SER ut? Er det gryta på bordet eller fine dekketallerkner?

Til inspirasjon, men for å ikke legge lista for høyt så begynner jeg tråden med to særdeles enkle hverdagsmiddag:

Omelett til meg og jentungen en dag da vi ikke fikk til felles middag. Gjett hvilken som er min.

Og en veldig normal middag for oss i "ikke bland maten!!"-tradisjon: Stekt kylling (med parmesandryss), ris, salat, div grønnsaker, i hver sin skål. Ikke tid/initiativ til å dandere kyllingen noe særlig.



Vedlagte bilder
Filtype: jpg bilde 1.JPG (122,4 KB, 962 visninger)
Filtype: jpg bilde 2.JPG (129,1 KB, 940 visninger)
__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-14, 11:14   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Så fin tråd!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-14, 11:43   #3
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Flott tråd.

Jeg setter aldri kasseroller på bordet, det has enten over i serveringsfat, eller legges på tallerken.

Her er helt vanlige, gørrkjedelige stekte svinekoteletter som ble veldig ok med estragonmajones, ovnstekte mandelpotetbåter og ovnsstekte grønnsaker til.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-14, 19:18   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Taco i kveld, for en gangs skyld ved tv.

Jeg setter grytene på bordet til hverdagsmiddager, det hender også at vi forsyner oss rett fra komfyren hvis det er sånn mat som det er naturlig å forsyne seg med alt på en gang fra. Jeg orker ikke lage masse ekstra oppvask med serveringsfat hver dag.


Sist redigert av Filifjonka : 11-04-15 kl 10:28.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 16:07   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Oi, så pent dere gjør det! Danderer du alltid så pent, Nextlife??

Jeg syns vi er veldig flinke når vi har ting over fra kaseroller til serveringsskåler, det er der VI er.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 16:43   #6
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Så fin tråd!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 16:49   #7
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Må abonnere på denne tråden, så kanskje jeg husker å poste bilder selv også etter hvert.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 19:28   #8
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Chilibakt torsk med hjemmelaget salsa og sesamstekt rosenkål

Vedlagte bilder
Filtype: jpg df.jpg (338,0 KB, 106 visninger)
Filtype: jpg fds.jpg (164,7 KB, 98 visninger)
Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 20:16   #9
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Så fint dere gjør det. Vi har stort sett alltid kasseroller på bordet hvis det bare er oss. Ser ingen grunn til å lage enda mer oppvask ved å bruke serveringsboller.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 20:23   #10
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Må abonnere! Så fint dandert, Netflix!

Jeg serverer aldri i grytene, men i serveringsfat. Min middag ser ikke like fin ut som Netflix sin. Skal se om jeg klarer å huske dette i morgen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 20:24   #11
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Oi, så pent dere gjør det! Danderer du alltid så pent, Nextlife??

Jeg syns vi er veldig flinke når vi har ting over fra kaseroller til serveringsskåler, det er der VI er.

Ja, jeg er litt nevrotisk på sånt, evt er det en etterlvening etter gammel yrkesstolthet (tidligere kokk).
jeg må ha store tallerkner, lite mat på alt må være ordnet i grupper og helst ikke flyte over i hverandre og sånn bortettter.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 20:26   #12
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Må abonnere! Så fint dandert, Netflix!

Jeg serverer aldri i grytene, men i serveringsfat. Min middag ser ikke like fin ut som Netflix sin. Skal se om jeg klarer å huske dette i morgen.

Takk, takk, regner med det var mitt innlegg, men jeg heter ikke Netflix.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 20:31   #13
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Takk, takk, regner med det var mitt innlegg, men jeg heter ikke Netflix.

Gjett hva jeg nettopp har startet å bruke. Ditt innlegg jeg mente, ja. Nextlife!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 20:42   #14
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Så fint dere gjør det. Vi har stort sett alltid kasseroller på bordet hvis det bare er oss. Ser ingen grunn til å lage enda mer oppvask ved å bruke serveringsboller.

Samme her.

Hender at jeg lar kasserollene stå på kjøkkenbenken, for så å legge opp maten på tallerkener.
Da gjør jeg litt mer ut av det og kanskje danderer det litt fint.
Men oftest kasseroller på middagsbordet.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 20:50   #15
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Spicy maissuppe (det er magisk å alltid ha kraft i fryseren) med kylling (plukket fra skroget man kokte kraft på) og nystekte grissins.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 20:56   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Lekre middager ja!

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Så fint dere gjør det. Vi har stort sett alltid kasseroller på bordet hvis det bare er oss. Ser ingen grunn til å lage enda mer oppvask ved å bruke serveringsboller.

Enig, vi har sannelig mer enn nok oppvask.. Vi forsyner oss av det varme ved komfyren, har grønnsaker og tilbehør i små skåler på bordet.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 21:10   #17
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Gårsdagens middag fotografert med dårlig mobilkamera:


Langsteikte marinerte kotletter (tomat/hvitløk/grillet paprika), couscous, yoghurtsaus, maiskolbe og woka sopp(løk/paprik/hvitløk med soyasaus.

Gutta fikk samme men med andre grønnsaker og ketchup.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 21:33   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Jeg er for nærsynt til å kunne se bildene fra toerdagene! :dukker:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 21:39   #19
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Så fint dere gjør det, jeg har kasserollene på bordet som oftest ( eller på kjøkkenbenken fordi det ikke er plass på bordet), ytterst sjeldent jeg legger opp på serveringsfat.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-14, 18:46   #20
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

I dag ble det couscous med bladpersille, chilistekt squash, sopp, grillet paprika, krydder, olivenolje, hvitløk og purre med marinert kyllingbryst.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2014-03-11 17.44.16.jpg (518,9 KB, 96 visninger)
amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no