Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dagens middag - bildetråden!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-14, 21:37   #41
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg håper dere bærer over med mine elendige mobilbilder.
Oksegryte med øl, servert med mandelpotetmos, ovnsbakte aspargesbønner og cherrytomater.


Altså... Det MINSTE du kan gjøre er å ta litt dårlige bilder, når det er sånne kunstverk du driver å presenterer. Og det på helt vanlige hverdager.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 13:08   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Den oksegryten, Nextlife. Finner jeg oppskriften til den et sted?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 13:14   #43
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så mange inspirerende middagsbilder!

Dagens middag besto av hjemmelagde fiskepinner til Hiawata, og den samme seien lettstekt med sitron, salt og pepper til meg. Servert med en fullkornscouscous med tomat, agurk, ruccola og balsamico. Hiawaa fikk samme salat, bare separert i sine enkelt bestanddeler, minus ruccola og balsamico. Jada, han er altfor stor til å spise av et sånt fat, men han liker det, og spiser mye mer når maten ikke er blandet. Jeg har faktisk to sånne flymatfat til voksne også, som det hender jeg serverer frokost på senga på.

Vi prøver å ha det litt koselig med stearinlys innimellom, og alle får bestemme hva som ligger i begrepet "hyggelig pynt".

Den duken!
Legofigurer er så hyggelig så. Særlig Darth Vader! Er det ikke han jeg ser der? :myser:

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 13:31   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Den duken!
Legofigurer er så hyggelig så. Særlig Darth Vader! Er det ikke han jeg ser der? :myser:

Duken er fra Åhlens, og minner meg om japansk papir og kimonoer.

Og helt rett, på lysestaken står Darth Vader, En Dalek, en Roller Derby-dame og en eller annen robot-android-aktig fyr. Alle skal med!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 13:40   #45
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Duken er fra Åhlens, og minner meg om japansk papir og kimonoer.

Og helt rett, på lysestaken står Darth Vader, En Dalek, en Roller Derby-dame og en eller annen robot-android-aktig fyr. Alle skal med!

Er det lenge siden du har kjøpt den duken? Jeg fikk veldig lyst på ny duk! Jeg har ikke kjøpt duk på mange år, jeg går visst ikke så veldig opp i interiør, men nå er jeg er overbevist om at dagen blir gladere med en sånn duk på bordet.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 13:46   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Nei, jeg kjøpte den for et par uker siden, ved Youngstorget (husker ikke hvor du er i verden?). Det er en sånn nesten-voksduk. Dagen blir definitivt gladere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 13:58   #47
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, jeg kjøpte den for et par uker siden, ved Youngstorget (husker ikke hvor du er i verden?). Det er en sånn nesten-voksduk. Dagen blir definitivt gladere.

Takk! Da tror jeg at jeg må ta meg en tur i dag.
Befinner meg en kort trikketur unna.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 14:06   #48
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Den oksegryten, Nextlife. Finner jeg oppskriften til den et sted?

Jepsi:
http://www.aperitif.no/Oppskrifter2/...erolle-med-oel

Jeg tar vekk sopp og legger til et nett sjarlottløk, litt stekt bacon og 1 ts tomatpurè.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 14:12   #49
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Jeg har Netflix, men jeg vil gjerne også ha Nextlife. Så nydelig mat!

Skal få tatt noen bilder av rotebordet vårt.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 17:18   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

I dag ble det enkelt, pølser fra pølsetoasteren på Hiawata og kompis, nok en couscous-salat på meg, i dag med grillet basilikumshalloumi. Lysestakeplatået endret seg i løpet av middagen.

Høvdingen har jobbet mye sent denne uka, og da legger jeg som regel opp maten på kjøkkenbenken. Når vi spiser alle tre, setter vi som regel ut gryter og boller på spisestuebordet.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 17-09-17 kl 10:21.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 18:58   #51
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Helt vanlig husmannskost her i dag. Fiskekaker, fiskepudding, kokte poteter, broccoli, gulrot og purresmør og fruktsalat til dessert.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2014-03-19 16.23.41.jpg (469,3 KB, 43 visninger)
Filtype: jpg 2014-03-19 16.49.21.jpg (421,2 KB, 25 visninger)
amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:00   #52
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Nextlife, takk for link til oppskrift. Den gryta så veldig god ut!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 19:05   #53
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Nextlife, takk for link til oppskrift. Den gryta så veldig god ut!

Den er veldig god, ikke ulik Boef Bourguignon, men mer rik i smaken, og den er "lettere" på en måte.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 20:45   #54
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Glutenfri fiskepinner

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bilde-11.jpg (487,7 KB, 51 visninger)
Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 20:51   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Sånn her ser spisebordet som regel ut. Kyllingwraps i dag.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 17-09-17 kl 10:21.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 20:53   #56
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Glemmer denne tråden her, men her er dagens middag, hjemmelagde vårruller.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2014-03-23 17.38.40.jpg (488,3 KB, 32 visninger)
amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-14, 20:59   #57
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Pastaform med salat og eltefrie rundstykker.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 20:02   #58
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Søtpotet - taco

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bilde 1.jpg (264,7 KB, 61 visninger)
Filtype: jpg bilde 2.jpg (191,4 KB, 61 visninger)
Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 21:17   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Det så godt ut, Nip!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 19:11   #60
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens middag - bildetråden!

Tournedos, rødvinssaus, ovnsbakte grønnsaker, ertepurè og duchessepoteter (med litt finhakket bacon og løk som er surret i panna før de tilsettes potetmosen).

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no