Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilke bøker skal jeg ha med på ferie?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-15, 22:21   #1
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke bøker skal jeg ha med på ferie?

Snart påskeferie.

Jeg har blitt bitt av "lese på Kindle basillen." Og nå trenger jeg hjelp til tips om flere bøker.
Har ikke lest noe særlig de siste årene, men kjøpte meg Kindle i juni og har så langt pløyd gjennom hele seriene om Harry Hole, avdelingQ og alfabethuset av Jussi Adler Olsen. Jeg har lest alle bøkene om Patrick og hans nysgjerrige kone Erica.
Jeg har lest hele serien fra Øland pluss Sankta Psyko av Johan Theorin.
De gales hus av Karin Fossum, hold tett og i den skogen av Harlan Coben.
Pluss fifty shades of grey.

Så passer så for meg å starte på nå?
Kjenner at jeg blir rastløs av å ikke ha en plan om hva jeg skal lese.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 22:26   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bøker skal jeg ha med på ferie?

Jeg liker godt Lars Kepler, spennende bøker. Sandmannen klarte jeg knapt å legge fra meg. I samme sjanger liker jeg også f.eks. SJ Bolton, Tana French og MJ Arlidge.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 22:31   #3
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bøker skal jeg ha med på ferie?

Jeg anbefaler alltid Mons Kallentoft, synes han skriver bra krim.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 22:36   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bøker skal jeg ha med på ferie?

Robert galbraith, når gjøken taler og silkeormen.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 22:36   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bøker skal jeg ha med på ferie?

Jeg liker Håkan Nesser. Og den bergenstrilogien til Staalesen, den er kjempegod. Slektskrønike, bergenshistorie og en dose krim.

Og så synes jeg ikke krimbøkene til Knut Faldbakken er så verst.

Kepler har jeg ikke lest ennå, enten fordi jeg synes de høres skumle ut, eller fordi "alle" har lest dem. Skulle begynne på den i dag, men det ble en annen i stedet.

Ellers, hvis du har lyst på pageturner-thriller - så anbefales bøkene om Jack Reacher.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 22:39   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bøker skal jeg ha med på ferie?

Jeg har dilla på Neil Gaiman for tiden. Har nettopp lest Stardust og nå holder jeg på med The ocean at the end of the lane. Men Gaiman er kanskje ikke for alle ... Jeg liker sånne bøker som er litt annerledes og fantasifulle.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 22:43   #7
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bøker skal jeg ha med på ferie?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Robert galbraith, når gjøken taler og silkeormen.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 22:51   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bøker skal jeg ha med på ferie?

Av page turners så vil jeg jo anbefale Dan Brown. Angels & Demons og The Lost Symbol er knall, og man vil ikke legge de fra seg.

The Eternal Wonder av Pearl S. Buck er en perle av en bok.

Hva med Gone Girl av Gillian Flynn?

Så er det jo alltids Nicholas Sparks om det nære og kjære.

The Ocean at the End of the Lane av Gaiman som fruit nevner er også en artig sak.

Hvis du vil ha noe i samme gate som Fifty Shades, bare bedre skrevet - The Crossfire Series av Sylvia Day.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 08:52   #9
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bøker skal jeg ha med på ferie?

Takk for flotte tips!

Ikke spesielt keen på samme sjanger som fifthy nei. Jeg måtte jo lese de to neste etter å ha sett filmen.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 09:00   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker skal jeg ha med på ferie?

Skal det være krim? Hvis ikke er jo Modern Witch-serien fantastisk lettbent feel-good.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 09:11   #11
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke bøker skal jeg ha med på ferie?

Har fått en ny krimfavoritt, Hjorth & Rosenfeldt, serien om Sebastian Bergman. Jeg startet på bok nr. fire, siden jeg fikk et leseeksemplar, og har nå bestilt de tre foregående. Anbefales! Anbefaler også Kepler. Torkild Damhaug er en annen, og for min del, lokal favoritt!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 11:15   #12
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke bøker skal jeg ha med på ferie?

Kristina Ohlsson har også gode krimbøker

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-15, 11:26   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bøker skal jeg ha med på ferie?

Jeg likte veldig godt bøkene til Karin Slaughter. Og Kepler må jo leses.
Jørn Lier Horst sine er også bra.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no