Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Ord og uttrykk jeg virkelig hater

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-16, 17:47   #161
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig hater

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tenker at det nok veldig ofte er det. Jeg tror ikke et øyeblikk på at dette er noe man gjør ut fra et fritt valg.

Prostitusjon favner jo så mangt. Alt fra brutal menneskehandel til folk som tenker "vel, jeg dater og møter folk til tilfeldig sex uansett. Om noen av dem tilbyr meg penger for det, så greit for meg. Kjekt med noen kroner ekstra".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 17:53   #162
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig hater

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Prostitusjon favner jo så mangt. Alt fra brutal menneskehandel til folk som tenker "vel, jeg dater og møter folk til tilfeldig sex uansett. Om noen av dem tilbyr meg penger for det, så greit for meg. Kjekt med noen kroner ekstra".

Jepp. Jeg har en kompis som gjør det. Han betaler til og med skatt. Har selvfølgelig ikke registrert selskapet sitt som noe annet enn "internettbaserte tjenester", men...

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 18:06   #163
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig hater

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det finnes faktisk kvinner og menn som entusiastisk og bevisst selger kroppen sin, uten at det er noe skeivt maktforhold inne i bildet. I så fall er det kjøperen som er den underlegne part.

Også finnes det veldig, veldig mange tilfeller som _ikke_ er sånn.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 18:08   #164
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig hater

Jeg håper de fleste skjønner at de fleste ikke synes det er digg å selge sex. Forøvrig et utrykk jeg ikke liker.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 18:22   #165
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig hater

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Sex er jo en relativt teknisk betegnelse, uten moralske fortokninger i seg selv, og kan innbefatte både samtykkende og ikke samtykkende sex (der ikke samtykkende er voldtekt), sex med barn (som er seksuelle overgrep), sex med kjærlighet (som noen kaller å elske), tilfeldig sex eller kjøpte seksuelle handlinger.

Jeg tror ikke det er vanlig å kalle voldtekt for ikke samtykkende sex, jeg tror nok at seksuelle overgrep/voldtekt/handlinger som tilsvarer voldtekt er de mer alminnelige betegnelsene. Jeg har inntrykk av at i dag brukes ordet sex som man før brukte elske. Må jo innrømme at det egentlig er sjeldent jeg diskuterer med folk hvilke ord og uttrykk de bruker, så dette er jo en generell oppfatning helt ut fra hva jeg leser.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 18:29   #166
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig hater

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Også finnes det veldig, veldig mange tilfeller som _ikke_ er sånn.

Klart det, det absolutt store flertallet er nok innenfor overgrep. Men det blir også feil å kategorisk sette prostitusjon i samme boks som overgrep.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 18:32   #167
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig hater

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Klart det, det absolutt store flertallet er nok innenfor overgrep. Men det blir også feil å kategorisk sette prostitusjon i samme boks som overgrep.

Jeg er villig til å se poenget ditt, men jeg er uenig. Selv om noen ytterst få kan bli stigmatisert av det, mener jeg at myten om hora som egentlig nyter "sexen" med kundene er langt viktigere å få rusket opp, enn at noen (svært få) ikke faller inn under overgrepskategorien.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 18:35   #168
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig hater

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg er villig til å se poenget ditt, men jeg er uenig. Selv om noen ytterst få kan bli stigmatisert av det, mener jeg at myten om hora som egentlig nyter "sexen" med kundene er langt viktigere å få rusket opp, enn at noen (svært få) ikke faller inn under overgrepskategorien.

Jepp. Enig med deg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 18:41   #169
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig hater

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg er villig til å se poenget ditt, men jeg er uenig. Selv om noen ytterst få kan bli stigmatisert av det, mener jeg at myten om hora som egentlig nyter "sexen" med kundene er langt viktigere å få rusket opp, enn at noen (svært få) ikke faller inn under overgrepskategorien.

Jeg er ubetinget enig i at det viktigste er å bli kvitt den myten, og at overgrep i 99% av alle tilfeller er overgrep. Men samtidig tenker jeg at begrepet overgrep er et begrep som ikke bør brukes om ting som ikke er det. Det blir igjen å undergrave overgreps-begrepet. Da blir alt som er dumt et overgrep.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 18:42   #170
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ord og uttrykk jeg virkelig hater

Angående prostitusjon og det å ikke være et offer. Det får meg til å tenke på boken "Cathrine M seksuelle liv". Den selges som en erotisk roman. Galskap! Hun beskriver blant annet hvordan hun blir skjært opp med barberblader. Hun er utrolig dyktig forfatter og boken er litterært sett fantastisk, og jeg klarer ikke å se at folk ikke ser at den beskriver et menneske som driver med selvskading via seksuelle relasjoner heller enn en erotisk roman? (sterk bok, uansett, men resten av den såkalte erotiske litteraturen ligger enda urørt i hyllen min - det å lese bra litteratur om folk som har det vondt gjør vondt.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no