Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Japansk animasjonsfilm for barn

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-12, 08:06   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Japansk animasjonsfilm for barn

Vesla elsker den japanske animasjonsfilmen Kikis budservice av Hayao Miyazaki.
Jeg liker den og veldig godt og syns den er en fin motvekt til mange ala' Disney filmer.
Er det noen som har tips til noen andre japanske animasjonsfilmer vi kan se?

Vesla er litt lettskremt så de kan ikke være veldig skummle.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 08:09   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

Min nabo Totoro er veldig fin.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 08:10   #3
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

Ponyo er veldig fin og høyt elsket her i huset. Også så vi Arietta på kino for ett par uker siden og vi gleder oss til den kommer på dvd. Det levende slottet og Min nabo Totoro er også veldig flotte.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 08:20   #4
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

Arietta hadde vi tenkt se i helgen men nå er vesla syk igjen så da tenker jeg vi kan prøve finne noen vi får kjøpt.

Og takk for tips!

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 09:32   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

Pøbelprinsessen, bestevenninnen og jeg var og så Arietta for et par uker siden. Vi var helt betatt! Den var så utrolig vakker, og stemingen og tempoet var så velsignet ikke-Disney'sk at bare det var verdt billettprisen. Derfor skal jeg følge med her for å få tips om hva vi kan kjøpe av DVD'er for å få mer av slikt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 10:00   #6
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

"Chihiro og heksene" og "Katteprinsen" er også fine filmer fra Studio Ghibli.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 10:03   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

Chihiro er ganske skummel. Whisper of the heart er fin, mener jeg å huske.

  Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 10:09   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.381
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

Jeg hadde også tenkt å anbefale Min nabo Totoro, men det er kanskje ikke nødvendig. Den er herlig iallfall!

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 12:04   #9
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

Katteprinsen har vi sett kom jeg på nå. Den var fin.
Min nabo Totoro skjønner jeg at jeg må få kjøpt.

Gleder oss til vi får se Arietta. Er så mange som sier den er en kjempefin film.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 12:04   #10
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Ponyo er veldig fin og høyt elsket her i huset. Også så vi Arietta på kino for ett par uker siden og vi gleder oss til den kommer på dvd. Det levende slottet og Min nabo Totoro er også veldig flotte.

Hva handler Ponyo og Det levende slottet om?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 13:14   #11
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

Hvor gammel er Vesla? Det levende slottet er en av de vakreste filmene jeg har sett. Jentene mine liker den veldig godt (fra to til tretten år gamle), guttungen liker den bare sånn passelig.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 13:22   #12
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Hva handler Ponyo og Det levende slottet om?

Ponyo har vi sett utallige ganger. Den handler om en liten gutt som finner en "gullfisk" som utvikler seg til en havfrue-jente som har rømt fra havet. Det at hun er på land og vennskapsforholdet som utvikler seg mellom gutten og jenta fører til at det blir rot i dimensjonene eller historien ellernoe. Det blir flom, uvær og førhistoriske havdyr dukker opp i havet. Det er ikke alltid så lett å gjøre mening ut av alle detaljene i japanske tegnefilmer ettersom vi ikke kjenner deres kulturfortellinger, men den er ikke spesielt skummel, flotte farger og nydelig skildring av en liten gutt som gjør alt for å redde vennen sin og samtidig prøve å gjøre det som er riktig slik at ikke verden skal gå under.

På slutten er det de eldre ved gamlehjemmet som gir gutten råd og veiledning. Filmen er rett og slett fantastisk.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 14:33   #13
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

Nå er Ponyo kjøpt og vi har akkurat startet filmen. Musikken nå helt fra begynnelsen er vakker.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 16:55   #14
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Nå er Ponyo kjøpt og vi har akkurat startet filmen. Musikken nå helt fra begynnelsen er vakker.

Håper dere fikk en fin opplevelse.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 18:08   #15
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Håper dere fikk en fin opplevelse.

Kjempefin. Nå ser vi på den for andre gang i dag, tusen takk for godt tips!

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 15:22   #16
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

På lørdagen fikk vi sett Min nabo Totoro. Vesla likte den kjempegodt. I går fikk vi sett Det levende slottet. Siste del av filmen var litt på kanten spennende for vesla.

Tror dere Chihiro er for skummel?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 15:32   #17
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

På lørdagen fikk vi sett Min nabo Totoro. Vesla likte den kjempegodt. I går fikk vi sett Det levende slottet. Siste del av filmen var litt på kanten spennende for vesla.

Tror dere Chihiro er for skummel?

Du skriver over at hun er lettskremt, så da vil jeg si ja. Jeg synes personlig at slutten av det levende slottet er mindre skummel enn Chihiro.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 10:47   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

Arriettas hemmelige verden er i alle fall vesentlig mindre skummel enn Chihiro. Og aldeles nydelig også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 16:07   #19
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

Vi kjøpte en filmboks med Chihiro som en av fire filmer, men den skal vi vente å se.
Ariettas hemmelige verden skal vi se på kino i løpet av vinterferien. Vesla gleder seg, og mor gøeder seg.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 19:23   #20
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Japansk animasjonsfilm for barn

I dag leide vi oss en japansk film som jeg tror er ny i Norge, Møte på Valmueåsen av Goro Miyakazi. Nydelig og anbefales varmt.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no