Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-16, 10:53   #1
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Det er kanskje flere enn vi som har tenåringer som trenger boktips til sommerferien? Poden er i gang med Discworld-serien, så sånn sett trenger han ikke mer på en stund, men jeg tror jo det kan være greit med litt variasjon. Jeg har også tenkt at det kunne være greit om han prøvde seg på noe litt annet enn bare fantasy også. Han har omsider funnet ut at han vil ha Kindle, så da er det jo ingen grenser for hvor mange bøker han kan ta med, og vi er ikke vanskelige å be når det gjelder bøker.

Tips? Han er en språklig veldig dyktig leser (både på engelsk, norsk og tysk), men ikke den aller modneste, så så veldig "voksne" bøker har jeg ikke helt tro på. Helst bør det være morsomt og/eller spennende.

Her er noe av det han har lest for ikke så veldig lenge siden - det kan jo være en anbefalingsliste til dere andre:

Gone-serien - veldig spennende pageturner; dystopi for ungdom, 6 bind
Hunger Games-serien - kjenner vel de fleste til?
Erebos - spennende og prisbelønnet tysk ungdomsroman som delvis foregår inne i et dataspill; jeg vet ikke om den er oversatt til engelsk eller norsk
Discworld - som nevnt

Vurderer Golden Compass-serien, Watership Down og dessuten Cornelia Funkes Tintenherz-trilogi ("Blekkhjerte" på norsk), men vil mer enn gjerne ha flere tips, og da gjerne ikke-fantasy.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 10:57   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Min trettenåring er også på Discworld, men sper opp med gamle favoritter innimellom (Anne fra Bjørkely, Marens lille ugle, Det suser i sivet, Hobbiten, Molly Moon …). Jeg prøver å manipulere henne til å lese Ready Player One, som jeg tror hun kunne hatt moro av, og så vurderer jeg seriøst å lese Jane Eyre høyt for både henne og elleveåringen i ferien. Eller en annen klassiker. Eller Miss Peregrine (og late som om de to siste teite bindene ikke finnes ).

Prima elsket forresten Northern Lights, men var mer skeptisk til The Subtle Knife, og The Amber Spyglass ville hun ikke engang lese ut. Jeg er ikke helt uenig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 11:01   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Henger i denne tråden, for eldstemann har lest omtrent det som er av fantasy for ungdom.

Både Gone og Hungergames falt i smak. Tror ikke han har lest det Gyldne kompass. Blekkhjerte var veldig innertier.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 11:08   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Ikke tips i en annen retning, dessverre, men hva med Dragonslayer-bøkene til Jasper Fforde?

Støtter forslaget om Ready player one, den elsket jeg selv (), og en kollegas trettenåring slukte den rått.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 11:10   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Jeg likte også Ready Player One, og skammer meg ikke i det hele tatt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 11:11   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Jeg vurderer også fortløpende å prakke Siri Pettersens Ravneringene på trettenåringen. Det er selvfølgelig fantasy, da.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 11:13   #7
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Men om Ravneringene er for voksen, kanskje Hulder-boka til Tonje Tornes kan være noe? Den syntes jeg var for barnslig til eget bruk, nemlig.

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg likte også Ready Player One, og skammer meg ikke i det hele tatt.

Jeg ble kalt kontorets tenåringsgutt. Litt usikker på om det er et kompliment, foråsiresånn.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 23-06-16 kl 11:31. Årsak: voksen, ikke voksne
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 11:16   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Jeg leser Ready Player One nå og syns heller ikke det er flaut. (I motsetning til Me Before You, som jeg leste sist uke. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 11:19   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Min gutt skal ha med boken om Messi på ferie.
Han synes bøkene til Erlend Loe var morsomme. Doppler og Naiv Super.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 11:21   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg ble kalt kontorets tenåringsgutt. Litt usikker på om det er et kompliment, foråsiresånn.

Jeg syntes ikke den var veldig velskrevet, men jeg ble veldig sjarmert av hvor kjærlig han skrev om Internettet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 11:21   #11
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Henger her. For yngste (som har mye av samme litteratursmak som meg er jeg den perfekte litteraturmor), for eldste ikke fullt så mye ... Hun liker romantikk - trur eg.

Her er det jeg har satt opp til bilferie (men det er lydbøker fra biblioteket, så det kan godt hende vi ender opp med noe helt annet) Mye klassikere. Ringeren i Notre-Dame håper jeg vi får tak i, i og med vi skal til Paris i høstferien

- Oliver Twist
- Huckleberry Finn
- Ringeren i Notre-Dame
- Robin Hood og hans menn
- En verdensomseiling under havet
- Tordivelen flyr i skumringen
- Den hemmelighetsfulle hagen
- Gutten med gullbuksene

Noen nye
- Djevelen i djevelgapet (jeg liker Levi Henriksen + jeg har fått den anbefalt)
- Trondheim mysterien (lokaltilknyting + at Bjørn Sortland er et navn jeg har hørt mange steder)
- En pingles dagbok. Ut på tur, aldri sur (anbefaling fra barna)
- Gregor serien av suzanne collins. Mest på grunn av hunger games - vet den er beregnet på en yngre lesergruppe, så den er jeg spent på. Yngste leser hungergames nå.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 11:37   #12
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Min 13-åring leser første bind av En sjøens helt av Jon Michelet nå.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 11:39   #13
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Det er kanskje ikkje akkurat slike tips du ønskjer, men min lesehest på 15 år pløyer fan-fiction etter fan-fiction no om dagen. Det går mykje i Harry Potter fan-fiction har eg inntrykk av (ho er blod-fan), og sjølv om kvaliteten sikkert er varierande, så gir det henne mykje glede i alle fall.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 11:44   #14
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

The Golden Compass er helt fantastisk, herved anbefalt. Og selv om det et fantasy slenger jeg på Den Uendelige Historie av Michael Ende, gjerne på tysk siden det et originalspråket. The Martian kunne kanskje vært noe? Ellers tror jeg det var i den alderen jeg begynte å lese klassisk krim: Ellery Queen, Raymond Chandler, Rex Stout og Arthur Conan Doyle. Og Agatha Christie, selvsagt. Ellers: Ender's Game, Hitchhiker's Guide to the Galaxy, og kanskje noe av Heinlein, Poe eller Bradbury? Selv likte jeg veldig godt å lese antologier på den tida siden man alltid fikk så mye forskjellig. Favoritten var krimantologiene til Nils Nordberg, Bing og Bringsværd og Selsomme fortellinger av Sigurd Hoel.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 12:22   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.433
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Hva med Beatles, av Saabye Christensen, eller er han for ung for den?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 12:23   #16
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Riktignok fantasy, men jeg anbefaler Vindens navn av Patrick Rothfuss på det varmeste, til både ungdom og voksne. Ellers er Ravneringene-trilogien til Siri Pettersen også et godt tips.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 18:32   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Takk for masse fine forslag! The Martian slukte han etter å ha sett filmen, ellers ville den vært et godt tips. Die Unendliche Geschichte og Momo er begge lest på tysk. Guiden leste han på norsk sist vi var i Hellas - kanskje jeg skal tyne ham til å lese den på engelsk nå? Ender's Game har vi allerede vært inne på, den glemte jeg å nevne. Beatles tror jeg er for voksen for ham. Men kanskje Herman? Ellers har jeg i sin tid lest en av Markus-bøkene til Klaus Hagerup selv, og de tror jeg egentlig kunne slå godt an.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 18:59   #18
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.982
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Har han lest Berts dagbok, - det fins tre av dem, utrolig underholdende - også for voksne.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)

Sist redigert av Pamina : 24-06-16 kl 17:40.
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 19:04   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Blodets galskap av Elisabeth Øvreberg. Første bind i en planlagt fantasy-serie for ungdom.
Forfatteren er bosatt i Tromsø.
:kortreist:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 13:03   #20
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en boktipstråd: Tenåring og sommerferie

Den boken 100% meg, ser at den er inndelt i en del for jenter, en del for gutter og en del for begge. Sikkert fin måte å finne ut det han lurer på, litt sånn i hemmelighet?
Jeg låner den til gutten min jeg, så får vi se om han vil lese..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no