Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Orlando i jula!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-17, 10:55   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Orlando i jula!

Det ser ut som om hele "storfamilien" skal til Orlando i jula!

Hus og sånn er greit, vi skal bo privat. (I eget hus)

Broren og dama + foreldrene mine begynner vel å bli rimelig kjent der, men de er jo ikke vant til å reise med to unger.

Hva bør vi se?

Kennedy spacecenter ser jeg for meg er stas for mine? Også var det noe typ vitenskaps senter det ble snakket om?

Disney world sier seg selv - men det er vel mer enn bare en park?

Vi trenger masse tips!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 12:38   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando i jula!

Du finner flere gamle tråder her om Orlando, hvis du vil lese på litt. Jula er en høysesong i Orlando, så det er lurt å planlegge evt parkbesøk litt grundig for å få mest mulig ut av dem. På den andre siden kan kanskje de barnløse synes det blir stress? Lurt å snakke om.

Vi likte godt Animal Kingdom (Disneypark) og Universal Studios. Universal er to parker, med - naturligvis hver sin billett. Om begge er aktuelle, kommer litt an på hvor Harry Potter-interesserte de er, bl.a. Vi tok "bare" den eldste Universalparken, der får man mange kjente fra Minions og Shrek til Simpsons og ET - og de har Harry Potter med Diagonalalmenningen og en ride i Gringottbankhvelvet. Likte det godt, og det holdt for oss.

Magic Kingdom, som er den klassiske Disneyparken, er kanskje et must for de litt yngre. For min egen del likte vi nok Universal bedre. De bruker filmmediet og filmtriks aktivt, også i rides-ene. Det betyr for noen av dem at fart og spenning mer er basert på filmtriks, og det var både kult og betryggende

Likte også Animal Kingdom godt. Det er en fornøyelsespark, ikke en dyrepark, men de har en tur hvor man kjører store spesialkjøretøy blant afrikanske dyr osv. Kule biler, kul sjåfør. Mye fine forestillinger, bla Lion King Show og 4D film basert på the Ants.

Det er mye køer i alle parker. Da vi var der, var det også fulle spisesteder. Spørsmålet er om man baserer seg på pølse og cola den dagen, alternativt kan man bestille bord på flere av dem. Det blir en avveining ifht om man vil gå fra en attraksjon til neste kø eller ikke.

Jula i Magic Kingdom vil nok by på fine parader på Main Street, så det ville jeg sjekket.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 13:05   #3
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Orlando i jula!

Jeg tror vi må belage oss på å dra med store vogna til Storebror, hvis ikke tror jeg det bare blir baluba.

Vi kan sette igjen de mest utålmodige voksne på en cafe eller noe i parkene. (Det blir meg og mine to, mamma og pappa (mamma er gull i parker, pappa blir veldig utålmodig), broren min med kone (de henger med, iallefall tanten, onkel kan sitte sammen med morfar og snakke bussniss :knegg) og den siste broren min. Han blir en utfordring, men han får beskjed om å oppføre seg og henge på, ev bli plassert med de andre.

Jeg gru-gleder meg en smule må jeg si. Ikke til selve reisen, men parkene med ungene tror jeg blir stress, men noe man bare må gjøre, egentlig. Vi får prøve å legge det opp så godt som overhode mulig. Og har mulighet til noen rolige dager innimellom, med eget basseng i hagen og masse som skjer på området der huset ligger.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no