Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-10, 12:31   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Jah... Littegranne hjelp må visst til.

Jeg har lest alle bøkene om Harry Hole og likt de fleste.
Jeg liker En hunndjevels bekjennelser.
Jeg leser dårlig for tiden på grunn av dårlig konsentrasjon og må ha noe enkelt - men fengende.
Jeg liker ikke biljakt
Jeg liker å se hva personene føler eller tenker
Jeg liker Toni Morrison
Noe å le av hadde vært kult egentlig
Vampyrer liker jeg - ihvertfall True Blood. (Eric er NAKEN i sesongstart på treern. /)
Krim som er lagt til Oslo pleier jeg å like
Vera Henriksen sine vikingtidsromaner har jeg likt
Jeg orker ikke Kafka

Ja ...

  Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 12:32   #2
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Krim: Jeffery Deaver. Jeg likte alle.

Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede / Jan Wiese.

Hvis du vil lese Stieg Larsson, kan du få de to siste bøkene hans av meg - hardback.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 12:34   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Jeg fikk Shantaram av Sitron til ferielektyre i fjor, og det var perfekt. Du kan overta min (pay it forward), men den er på engelsk.

Siden du liker Toni Morrison, har du lest Elskede? Cold Mountain var også fin på stranden.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 12:35   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Pratchett. Det finnes ikke bedre ferielektyre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 12:35   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Jeg mangler fullstendig konsentrasjon for tiden, og orker ikke bøker som krever noe av meg. Jeg har gått løs på Clive Cussler-samlingen til mannen.
Det er ikke akkurat store litterære verk, men de får tiden til å fly om ikke annet.

Hva med Damenes Detektivbyrå/No.1 Ladies Detective Agency?
Pratchett (Discworld) er også en god anbefaling.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 12:37   #6
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Jeg har akkurat startet på "Nød" av Are Kalvø. Den virker morsom.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 12:42   #7
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Siden du liker Toni Morrison, har du lest Elskede? Cold Mountain var også fin på stranden.


Men de er jo så triste.

Jeg har arvet ørtogfjørti råsa paperbacks. Hvis noen er interessert i å arve noe av det etterhvert, er det bare å melde sin interesse.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 12:42   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Jeg leste Emperor-serien til Conn Iggulden en sommer også, men de kan være litt drøye for såre morshjerter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 12:47   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Unni Lindell? Bøkene om Cato Isaksen er jo Oslo-krim.

Wallander-bøkene?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 12:48   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg har arvet ørtogfjørti råsa paperbacks. Hvis noen er interessert i å arve noe av det etterhvert, er det bare å melde sin interesse.

Det høres ut som noe for meg.
:har stadig synkende IQ og trenger lett litteratur:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 12:50   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Wallander er fortært. Likte dem. Isaksen også.
Pratchett discworld begynte jeg på men kom ikke gjennom.

allium - jeg greier ikke ta terskelen på å lese engelsk akkurat nå. (Jeg vet jo at jeg leser og skriver engelsk hele dagen - men det bare er sånn. )

Stieg Larsson har jeg også fortært ja. De var ok egentlig.

Det trenger ikke være krim heller - det er bare det jeg ofte ender med. Men noe å le høyt av hadde vært kult det og. Hvis det fins.

  Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 12:54   #12
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Shantaram fins på norsk også.

Dragen - jeg tenker på dem som vakre, ikke triste. Men innholdet er jo ganske trist til tider.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 12:56   #13
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

  • Kompani Orheim og Mannen som elsket Yngve av Tore Renberg? Vet de er gamle, men de er lette og morsomme. Anbefaler ikke de to siste om Jarle Klepp.
  • Vindens skygge av han spanske forfatteren jeg aldri husker navnet på.
  • John Irving?
  • Jan Guillou og trilogien om Arn?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 12:59   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Damenes detektivbyrå nr. 1, er det du trenger. Og hvis du liker den første, er det en hel serie å ta av. Nok til hele sommeren.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1433678

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:06   #15
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Barnepiken av Kathryn Stocketts. Lettlest, fengende og til tider morsom.


Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:37   #16
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jah... Littegranne hjelp må visst til.

Jeg har lest alle bøkene om Harry Hole og likt de fleste.
Jeg liker En hunndjevels bekjennelser.
Jeg leser dårlig for tiden på grunn av dårlig konsentrasjon og må ha noe enkelt - men fengende.
Jeg liker ikke biljakt
Jeg liker å se hva personene føler eller tenker
Jeg liker Toni Morrison
Noe å le av hadde vært kult egentlig
Vampyrer liker jeg - ihvertfall True Blood. (Eric er NAKEN i sesongstart på treern. /)
Krim som er lagt til Oslo pleier jeg å like

  • Jeg liker å se hva personene føler og tenker: Knausgård: Min kamp. Han føler og tenker mye, og jeg kjenner meg skremmende godt igjen i mye av det. I tillegg er det fengende og god litteratur.
  • Noe å le av: Marian Keyes: En stjerne i natten (ikke bare å le av, denne spiller på flere strenger, men jeg humret mye. Feelgood-bok på sitt beste).
  • Dårlig konsentrasjon, enkelt og fengende: Begge ovenstående, i tillegg til denne: Lars Kepler: Hypnotisøren. Veldig fengende, passe enkelt og til tider åndeløst spennende.
Har ikke hatt det store konsumet av bøker selv i det siste, bortsett fra på jobb. Har tenkt å skjerpe meg kraftig, og følger tråden med interesse.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:45   #17
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Jeg kan ikke se for meg Knausgård og Keyes i samme kategori?

SF - har du lest om Varg Veum?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:46   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Jeg har startet på Knausgård. Jeg er nå midtveis i bok nr 1, og den er i hvert fall lettlest. Så langt synes jeg den har vært ganske underholdende også. Stikker jeg nå hånda inn i et vepsebol?

Jeg har lest mye Marian Keyes. Det er meget, meget lettlest, men jeg koser meg med de bøkene jeg. Jeg har også lest shoppaholiker-bøkene. Jeg ble superstressa av å lese dem; så uøkonomisk er det ikke lov til å være.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:47   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Jeg lurte litt på Knausgård faktisk.

Men det så ut på omtalen som om det var en story om å gi litt forståelse til en dust av en far som drakk og surra?

Varg Veum er avhørt på lydbok samtlige.

  Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:47   #20
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Jøss - det ser jo ut som jeg leser litt likevel - men egentlig er det veldig lite. Jeg har pleid å jafse over et par bøker per uke - nå er det et par i året ellernoe.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no