Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-10, 13:48   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg kan ikke se for meg Knausgård og Keyes i samme kategori?

Nei, ikke samme kategori. Men jeg har funnet begge forfatterne ganske lettleste, og det fremstod jo som et viktig kriterium nå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:49   #22
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Om jeg får tid i kveld, skal jeg ta en kikk i skuffen, jeg har en god del lettlest norsk som venter på nytt hjem. Litt krim, litt chick-lit, lett-sommer-trenger-ikke-bruke-hjernen-bøker. Minn meg på det om jeg glemmer, OK?

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:51   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Jeg holder på med bok 1 av Knausgård, og jeg er helt hekta. Så jeg anbefaler det virkelig. Og tunglest er det vaffel ikke.

Har du lest Middlesex av Jeffrey Eugenides? Den er storartet, lettlest, morsom og intelligent.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:52   #24
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei, ikke samme kategori. Men jeg har funnet begge forfatterne ganske lettleste, og det fremstod jo som et viktig kriterium nå.


Jeg kan ikke se for meg Knausgård som lettlest heller, men jeg har bare lest Ute av verden.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:53   #25
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Sitat:

Jeg liker å se hva personene føler eller tenker

Ah, da MÅ du bare lese Kjærlighetsliv av Zeruya Shalev. Det er sju år siden jeg leste den, men jeg får den ikke ut av hodet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:54   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg kan ikke se for meg Knausgård som lettlest heller, men jeg har bare lest Ute av verden.

Jeg synes i alle fall at det jeg har lest hittil, som er ca. 100 sider av Min Kamp 1, har vært veldig lettlest.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:54   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Åh! Agatha Christie? Og jeg har i flere perioder lest gjennom stort sett alle Alistair MacLean-bøkene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:54   #28
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har lest mye Marian Keyes. Det er meget, meget lettlest, men jeg koser meg med de bøkene jeg. Jeg har også lest shoppaholiker-bøkene. Jeg ble superstressa av å lese dem; så uøkonomisk er det ikke lov til å være.

Har du lest En stjerne i natten? Den er ikke noen tungvekter den heller, altså, men den er temmelig annerledes enn de andre bøkene hennes. Jeg syns forresten Marian Keyes stiller i en helt annen klasse enn Sophie Kinsella. Keyes-bøkene (de få jeg har lest) har jeg kost meg med, den ene Kinsella-boken irriterte jeg meg over fra første til siste bokstav. (Men leste den ferdig fordi det var det eneste alternativet jeg hadde da, og det tok meg - MEG, som ikke akkurat sluker bøker - knapt en dag å lese ut.)

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:59   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Tusen takk, Anda.

  Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 14:41   #30
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Vampyrer liker jeg - ihvertfall True Blood. (Eric er NAKEN i sesongstart på treern. /)

Åh, da må du jo lese Sookie Stackhouse-bøkene hvis du ikke har lest dem! De er ganske annerledes enn serien så det går helt fint, og så synes jeg Sookie er mye kulere i bøkene!

Og Eric ja, jeg så den samme episoden i går.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 14:43   #31
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det trenger ikke være krim heller - det er bare det jeg ofte ender med. Men noe å le høyt av hadde vært kult det og. Hvis det fins.

Are Kalvø! F.eks. Syden. Jeg er ellers svak for bøkene til Odd W. Surén, f.eks. Dråper i havet. marianne Fastvold skriver også lett og ganske morsomt - Død som en dronte. Og så likte jeg Hjulskift av Vigdis Hjorth.

Jeg synes også at Knausgård-sidene flyr av sted. Sitter med et helt ferskt bind 5 her nå.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 14:52   #32
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Åh, da må du jo lese Sookie Stackhouse-bøkene hvis du ikke har lest dem! De er ganske annerledes enn serien så det går helt fint, og så synes jeg Sookie er mye kulere i bøkene!

Og Eric ja, jeg så den samme episoden i går.

Signerer disse.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 14:53   #33
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Knut Faldbakken sin serie om - ja hva var det nå han het igjen. Den første krimmen, alle elsker en hodeløs kvinne var også veldig bra, men den har ingen oppfølger dessverre.

Tom Kristensen, har flere gode krimromaner. Enkeltstående.

Lee Child - bøkene om Jack Reacher. Veldig lettlest og veldig spennende. Spenningsbøker vet ikke noen annen måte å beskrive dem på. Action, hvor hovedpersonen er en slags antihelt såklart. En del av bøkene finnes på norsk, men de finnes også på engelsk hos Ark Pocket. http://www.leechild.com/index.php

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 14:55   #34
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

jeg leser forøvrig Shantaram - synes den er litt langdryg. Interessant forsåvidt, men merkelig i formen, det er en selvopplevd historie, men han kliner til med svulstig språk, som om det var en 'vanlig' roman, og det passer ikke til en sånn fra virkeligheten-historie - synes jeg.

Men bevares, interessant å lese om hvordan han har opplevd India og det indiske folk.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:08   #35
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Tom Kristensen er det ekspedert en del av, memn det fenger ikke helt egentlig.

  Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:11   #36
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Det trenger ikke være krim heller - det er bare det jeg ofte ender med. Men noe å le høyt av hadde vært kult det og. Hvis det fins.

Har du lest bøkene om Elling av Ingvar Ambjørnsen? Lettleste og til å le av.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:13   #37
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Hva med bøkene til Tom Egeland? Spenning, helt OK.


(haha "helt ok" virker kanskje ikke som verdens beste reklame....)

Viveca Lärn har en serie søte sommerbøker fra Saltön i Sverige. De (deler?) er filmatisert for TV: Sankthansfest er den første, det er vel 4 stk i serien, tror jeg.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:23   #38
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.767
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

jJeg har akkurat lest ut Hunting and Gathering av Anna Gavalda. Litt treg start, men så fiiiin etterhvert. På norsk har den den kjente tittelen Saman er ein mindre aleine.

Åh, åh, jeg vet om en bok som forteller akkurat hva Han og Hun tenker. Det er skikkelig chic lit, men den var morsom sommerlektyre da den kom ut. Den er ikke helt ny. Hva het den igjen? Den med det paret hvor du først fikk høre hennes tanker og så hans? Kom i kjølevannet av Bridget Jones.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:26   #39
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Johan Theorin.
Elisabeth George: serien om Lynley (da har du nok å gjøre).

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:28   #40
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Johan Theorin, ja. Nattfåk er fantastisk. Det samme kan jeg IKKE si om Shantaram. Booooring!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no