Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-10, 15:31   #41
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Sammen var det! Og den ikke like morsomme oppfølgeren Sammen igjen.


http://bokelskere.no/bok/sammen/52893/

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:32   #42
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

- Mo Hayder (Kuren, Fuglemannen og Tokyo)
- Arne Dahl (krim)
- Knausgård
- Hypnotisøren - http://www.bokogsamfunn.no/blir-%C2%...ns-storselger/

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:40   #43
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.851
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Hva med bøkene til Tom Egeland? Spenning, helt OK.


(haha "helt ok" virker kanskje ikke som verdens beste reklame....)

Jeg liker de første krimbøkene hans kjempegodt. Og så elsker jeg Håkan Nessers krimbøker om Gunnar Barbarotti - Människa utan hund osv.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:57   #44
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg liker de første krimbøkene hans kjempegodt. Og så elsker jeg Håkan Nessers krimbøker om Gunnar Barbarotti - Människa utan hund osv.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 16:07   #45
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Barnepiken av Kathryn Stocketts. Lettlest, fengende og til tider morsom.


Denne holder jeg på med nå og liker den veldig godt!
Ellers anbefaler jeg både Shantaram og Knausgård.

Andre bøker jeg har lest i år og som kanskje kan være noe for deg:
Maggie O'Farell: Hva skjedde med Esme Lennox?
Arto Paasilinna: Den elskelige giftblandersken
Carl-Johan Vallgren: Kunzelmann & Kunzelmann
Chris Cleave: Little Bee
Arto Paasilinna: De hengte revenes skog
Kamila Shamsie: Brente skygger

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 16:17   #46
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Noe å le av hadde vært kult egentlig

Du har lest Good Omens?

Av lektyre som ikke er til å le av, så kan du få The Road («Kjent fra FP!!!») i posten av meg om du vil. Den er både bra og lettlest, om ikke akkurat så lystig.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 17:09   #47
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Krim av Lars Helle. Han skriver med en sånn snert som får deg til å hikste av latter.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 17:30   #48
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Du har lest Good Omens?

Åja! Og mens vi er inne på en av forfatterne: Neverwhere (Neil Gaiman).

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 19:34   #49
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Jeg var nettopp på bokhandleren og kom hjem med "Damekupeen" av Anita Nair.
Den skulle lettlest og grei, uten å bli helt chic-lit.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 22:05   #50
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Du har lest Good Omens?



Jeg er ikke så veldig fan av Gaiman/Pratchett, men denne er kostelig!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 22:15   #51
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Jeg liker veldig godt Arnaldur Indridasons krimbøker (vanskelig navn, men relativt lettleste bøker med gode plott).
Harlan Coben sine bøker er også grei ferielektyre.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 22:21   #52
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Harlan Coben: "I den skogen". Denne likte jeg godt!

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 22:22   #53
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg liker veldig godt Arnaldur Indridasons krimbøker (vanskelig navn, men relativt lettleste bøker med gode plott).
Harlan Coben sine bøker er også grei ferielektyre.

Ja, der ser du.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 11:08   #54
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Harlan Coben: "I den skogen". Denne likte jeg godt!

Jepp. Jeg leste den på engelsk, og syntes den var fantastisk spennende. Husker at jeg til og med måtte sniklese litt på jobb.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 18:30   #55
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

"Cash" av Jens Lapidus. Første bok av en serie på 3. Serien heter "Stockholm noir".
Leste den på Mallorca-ferien nå, og ble hektet. Veldig bra!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 18:34   #56
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.226
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.


Har du lest Middlesex av Jeffrey Eugenides? Den er storartet, lettlest, morsom og intelligent.

:jepp: det er akkurat det den er. Og jeg er nettopp ferdig med den, til og med på norsk, du kan gjerne arve den.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Damenes detektivbyrå nr. 1, er det du trenger. Og hvis du liker den første, er det en hel serie å ta av. Nok til hele sommeren.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1433678

Signerer helhjertet. Skjønne bøker fra en helt annen verden, og damen har et stort hjerte.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 20:06   #57
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Jeg har 4-5 bøker som folk sjeldent har lest, men som jeg alltid anbefaler når noen trenger å få tilbake troen på menneskeheten samtidig som de vil le litt og lese en god historie:

"Klokkene i Makedonia" er ren feel good, kjempemorsom og ikke chick-lit heller. Forfatteren har en annen bok som er like god, men den husker jeg ikke tittelen på. Ikke stor litteratur, men deilig å lese. Annie Hawkes historier om en utflyttet brite i Italia er også deilige og oppløftende, jeg får alltid tilbake troen på menneskeheten av å lese dem. Det er gjerne ikke så dum sommerlektyre. Det er tre bøker som bør leses i rett rekkefølge, men kan leses uavhengig. Det begynner med Extra Virgin; livet i Liguria.

Sånn ellers lurer jeg på hvorfor ingen har sagt Alice Walker og Alice Hoffman?
Jeg tror du hadde likt begge. Ikke alle bøkene av Walker er tingen for deg akkurat nå, men hun har den om Min Følgesvenns tempel. Den hadde du likt.

Alice Hoffman har mange gode, og de er litt morsomme også ofte.

Wally Lamb med She's come undone er fin, men den er vel ikke på norsk ennå? Kanskje heller ikke tingen for deg ennå. Men de av Knud og Annie er gode greier.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 13:01   #58
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Ser det er mye krim som anbefales.
jeg er blitt mer og mer glad i romaner, før leste jeg veldig mye krim...

Lettlest og deilig sommerlektyre for meg;
Cecilia Samartin; "Mr Peregrinho", "Salvadorena" ("Drømmehjerte" er også lesbar, men dette er prioritert rekkefølge fra meg)
VIctoria Hislop; "Øya", "hjemkomsten"
Marina Fiorato; Glassblåseren fra Murano
Khaled Hosseini; "Drageløperen" , "Tusen strålende soler"
Henning Mankell; "tea-bag", "vindens sønn" - ikke krim
Jane Aamund; trilogi fra København - Klinkevals - tre tynne lette bøker - anbefales
Jamie Ford; "hotellet på hjørnet av bitter og søt"

Ellers er jo alle bøkene til Dan Brown lettleste, selv om det kan diskuteres hvor høytravende litteratur det er. Jeg liker de jeg, de er spennende! "engler og demoner" synes jeg er best, ellers finnes jo f eks da vinci koden, digital festning mm

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 13:17   #59
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Hva med Anne B. Ragde? Nattønsket er nettopp kommet i pocket nå. Ellers kan jeg anbefale Arsenikktårnet som enkel, lettlest og godt skrevet underholdningslitteratur.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 13:48   #60
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: De perfekte feriebøkene til akkurat meg

Noe helt hjernedødt og lettlest: Marian Keys sine bøker.

Ellers: Shantaram. Fenget meg fra første side og man bare må lese videre. Dessuten er den tykk, så du har lesestoff i noen timer/dager.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no