Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva skal du lese i sommer?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-10, 21:03   #21
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.871
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Jeg har nettopp begynt sommerferien og lånt disse fra biblioteket; Blodläge av Johan Theorin. Potensgiverne av Karin B. Holmqvist, Den gode ektemann av Alexander McCall Smith og så er jeg på vent på Håndbok i husstell for leiemordere av Hallgrimur Helgason.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 21:06   #22
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Jeg skal uansett lese "True Tales of American Life", redigert av Paul Auster, og ganske sikkert noen gamle Evi Bøgenes-bøker for kulturhistoriens del.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 22:37   #23
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

I sommermånedene er det Agatha Christie som gjelder for meg (leser det aldri ellers i året). Har kommet meg over halvveis i hennes samlede verker - som jeg fikk i 30 års gave kjøpt på antikvariat. Det er skikkelig lett og god sommerlitteratur for meg. I midten av august har jeg tenkt å starte på Knausgårds kamp.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 22:49   #24
toneh
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 5
toneh har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Kjøpte "Solstorm" (var det ikke det den het?) av Åsa Larsson idag, den skal bli med meg på ferie, sammen med noen andre jeg ikke har bestemt meg for enda.

toneh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 23:06   #25
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Jeg skal lese:

  • Skråninga av Carl Frode Tiller
  • Bipersonar av Carl Frode Tiller
  • Innsirkling av Carl Frode Tiller
  • Øya av Hislpo (?)
  • Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafón
  • Et si c'était vrai av Marc Levy
  • Où es-tu? av Marc Levvy
  • Sept jours pour une éternité av Marc Lévy
  • Vinter i Madrid av C.J.Sansom
Og så får vi se hva jeg får tid til. Akkurat nå holder jeg på med Øya av Hislop. Boka om leprakolonien.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 23:10   #26
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Jeg har planer om å lese De mørke kilder og Vi har ham nå av Johan Borgen, og muligens starte å lese Min kamp.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 23:12   #27
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Jeg er 100 sider ute i Min kamp 5 nå. I dag fikk jeg melding om at Johan Theorins siste, Blodläge, ligger klar på postkontoret, sammen med Läckbergs Tyskungen. Har også enda et par Läckberg-bøker på vent, så jeg er vel forspent en god stund i sommer.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 23:35   #28
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Nasse, jeg leste Innsirkling av Carl Frode Tiller og ble umiddelbart fan! Skal lese de andre bøkene han har skrevet også.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 10:19   #29
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Jeg skal ha for meg Jeffery Deaver, Mons Kallentoft, Johan Theorin, Val McDermid, Lars Kepler og Knausgård.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 10:22   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Jeg skal lese Min Kamp. Er straks ferdig med 1 og har 2 liggende klar. Regner med at jeg kjøper 3 også, men avventer hvor mange av dem jeg kommer til å klare.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 08:47   #31
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Akkurat nå leser jeg Min kamp 5, etter det blir det Et rikt liv av Miriam Kristensen. Så vet jeg ikke helt. Jeg har sikkert femti uleste bøker jeg skal lese her, og velger bøker etter lyst- og innfallsprinsippet. Kanskje Mo Hayder: Tokyo. Kanskje ikke.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 11:44   #32
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Eg er fremdeles ikkje blitt særlig nysgjerrig på Knausgård, så eg rekner ikkje med at da blir han.
Planen er:
*Meg eier ingen, av Åsa Lindeborg
*Jo fortere jeg går, jo mindre er jeg, av Kjersti Annesdatter Skomsvold
*Jeg elsker deg, og jeg finner deg uansett, av Jon Gangdal
*Øyne i Gaza, av Mads Gilbert og Erik Fosse.

Og så får eg sjå kva eg får tid til.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 21:28   #33
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Jo fortere jeg går, jo mindre er jeg av Skumsvold, nye til Theorin og en av bøkene til Paasilinna i alle fall.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 22:09   #34
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

MK5. Men den varer neppe mer enn den første uka.
Holder ellers på med Hallgrimur Helgasons Stormland og har en solid bunke diverse romaner som ligger og venter.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 23:12   #35
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Har akkurat begynt på The Lacuna av Barbara Kingsolver. Det vil ta en liten stund, tror jeg. Etter det blir det kanskje Bisettelsen (Saabye Christensen) eller annen bok på norsk. Prøver å lese annehver bok på engelsk og norsk. For variasjonens skyld.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 23:46   #36
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

"Kommunikasjon og Presentasjon" av NKS.
Sånn innimellom holder jeg visst på med "Dagdrivergjengen" av John Steinbeck.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 23:47   #37
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Turte, her.

Jeg skal ha for meg Jeffery Deaver, Mons Kallentoft, Johan Theorin, Val McDermid, Lars Kepler og Knausgård.

Don't bother.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 23:49   #38
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

I sommermånedene er det Agatha Christie som gjelder for meg (leser det aldri ellers i året). Har kommet meg over halvveis i hennes samlede verker - som jeg fikk i 30 års gave kjøpt på antikvariat. Det er skikkelig lett og god sommerlitteratur for meg. I midten av august har jeg tenkt å starte på Knausgårds kamp.

Det er sant, Agatha Christie er Den Ultimate Sommerlektyre!
*har gode minner om late sommerferiedager i tenårene på solseng med en stabel Christie, vannmelon og brus*

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 00:11   #39
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Jeg kjøpte bok nr. 5, 6 og 7 i serien om Mma. Ramotswe - Damenes detektivbyrå - i dag. Nå har jeg ikke lest skjønnlitteratur siden i fjor sommer omtrent, så jeg gleder meg.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 20:45   #40
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du lese i sommer?

Jeg regner med at Kafka på stranden blir lest i løpet av sommeren. Har også Arven etter Arn liggende, halvferdig. Den blir med på ferie og forhåpentligvis er det lettere å fullføre nå. Ble litt smålei etter å ha lest alle bøkene kronologisk på relativt kort tid. (Sommerferien for to år siden.)

Ellers må jeg nok kjøpe den siste Harry Hole boken, er ferdig med alle til og med Snømannen.

Siden jeg har hele 4 ukers ferie må jeg ha enda flere bøker, de går som regel ned på høykant. I morgen står en tur i bokhandelen øverst på agendaen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no