Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Grønnsaker og frukt i mat som barnet ikke ser

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-07, 15:31   #21
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker og frukt i mat som barnet ikke ser

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Pannekakerøre kjørt i hurtigmikser. Grønnsakene blir til væske.

Blir disse pannekakene like gode som vanlige pannekaker? For meg som skruppelløst bruker sukker på pannekakene?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 17:07   #22
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.150
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker og frukt i mat som barnet ikke ser

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Går ungene på det der? Å lure i de grønnsaker og frukt ved å gjøre sånn?

Det fungerer på vår gutt, i alle fall. Han er ikke så fryktelig kresen, og spiser mye forskjellig, men han har motvilje mot mange slags konsistenser, og mot gjenkjennelige grønnsaksbiter i maten (gryteretter, wok og slikt). Hvis grønnsakene er en finmost del av sausen eller gratengen, går det derimot fint.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 10:53   #23
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grønnsaker og frukt i mat som barnet ikke ser

Det var gode tips! Min eldste har grønnsaksvegring de luxe. Han spiser ikke NOE som kan mistenkes å være grønnsaker. Han gjorde det før, så antar det er en fase, men ut over raspet gulrot i spaghettisausen har jeg ikke tenkt på andre måter å LURE det i han. Men det skal jeg nok gjøre videre ja.
Han er heldigvis glad i frukt.
I går lagde jeg smoothie med banan og vaniljeyoghurt, men det ville han ikke ha nei. "Mamma, det smakte sikkert godt for deg, men jeg syntes det var ekkelt!" Men skal få kjøpt sugerør, da blir det straks litt mer morsomt

  Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 22:20   #24
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker og frukt i mat som barnet ikke ser

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

I går lagde jeg smoothie med banan og vaniljeyoghurt, men det ville han ikke ha nei. "Mamma, det smakte sikkert godt for deg, men jeg syntes det var ekkelt!" Men skal få kjøpt sugerør, da blir det straks litt mer morsomt

Jeg liker banan veldig godt, men i smoothie (eller smudi som jeg liker å si ) smaker det emment og ekkelt synes jeg. Hva med fryste bær istedenfor?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 22:19   #25
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grønnsaker og frukt i mat som barnet ikke ser

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg liker banan veldig godt, men i smoothie (eller smudi som jeg liker å si ) smaker det emment og ekkelt synes jeg. Hva med fryste bær istedenfor?

Har prøvd med flere forskjellige, og han er ikke veldig interessert. Har laget en med frosne jordbær, bittelitt banan og jordbæryoghurt, men nei. Frosne bringebær, og bringebærbiola og bittelitt melis - nææ. Heldigvis er han glad i "vanlig" frukt, som epler, appelsiner, bananer, druer osv, så frukt er det ikke noe problem å få i han. Det er de grønnsakene.....

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no