Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Oprah nå - å drepe sine egne barn

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-07, 14:05   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oprah nå - å drepe sine egne barn

Se på Oprah nå. Grusomt.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:16   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Herregud noe så grusomt, at jeg orket å skru på tven i det hele tatt. Sitter bare her i krampegråt! En far som knivstakk sine to tvillingjenter på FEM år. Jeg fatter ikke at noe slikt kan skje, jeg har ikke ord ...

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:24   #3
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Angrer på at jeg satte meg ned for å se. Dette er grusomt og jeg velger å ikke se mere.
Mannen var alvorlig syk og i en psykose da han gjorde dette.


Sist redigert av Michelle : 06-03-07 kl 14:31.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:29   #4
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Også kommer det på TV, og programmet får til og med en egen tråd her på FP! Bra underholdning …

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:32   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Orker ikke å se slike grusomme ting jeg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:32   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Også kommer det på TV, og programmet får til og med en egen tråd her på FP! Bra underholdning …

Ja, jeg synes det er greit å kunne snakke om ting som ikke bare er halleluja og amen også. Dette er faktisk et økende problem. Nylig drepte ei mor 5 av sine barn i Nederland (eller hvor det var). Kan vi ikke diskutere dette fordi det er grusomt?

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:34   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Dette er jo et forum med høy takhøyde, så da burde det vel være mulig for de som vil å diskutere dette vil jeg tro.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:39   #8
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, jeg synes det er greit å kunne snakke om ting som ikke bare er halleluja og amen også. Dette er faktisk et økende problem. Nylig drepte ei mor 5 av sine barn i Nederland (eller hvor det var). Kan vi ikke diskutere dette fordi det er grusomt?


Du har rett for dette er jo noe som skjer litt for ofte og har skjedd før også. Pappaen i Stavanger drepte jo for kort tid siden hele sin familie.

Kanskje vi må ha øyne og ører åpne, se etter signaler på at noen kan slite svært tungt rundt oss og at ikke allt er så flott som det ser ut som.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:40   #9
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Jeg har ikke sagt at en ikke kan diskutere sensasjons-tv her på FP.

Om en ønsker å diskutere temaet psykisk helse så er det mer hensiktsmessig å starte en tråd om det. Vi har et eget underforum for helserelaterte tema her.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:42   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Samme hvor det diskuteres vel? Nå skrev jeg tråden om Oprah siden dette ble sendt på Oprah akkurat nå og da kunne kanskje folk få et innblikk i hva som skjuler seg i psyken på et menneske som begår en slik grusom handling.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:43   #11
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Samme hvor det diskuteres vel? Nå skrev jeg tråden om Oprah siden dette ble sendt på Oprah akkurat nå og da kunne kanskje folk få et innblikk i hva som skjuler seg i psyken på et menneske som begår en slik grusom handling.

Om du faktisk ønsker en seriøs diskusjon om psykisk helse så er det ikke det samme hvor du poster den.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:45   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Jeg ønsket å diskutere programmet og det som ble sendt der og så se hvordan diskusjonen utartet seg etterhvert.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:51   #13
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ønsket å diskutere programmet og det som ble sendt der og så se hvordan diskusjonen utartet seg etterhvert.

Huff, så grusomt. Men jeg har ikke sett programmet altså. :deltar:

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:51   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

:Raserianfall:

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:52   #15
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.766
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Jeg har ikke sett programmet, men det er vel knappest noen hemmelighet at dette er et økende problem.
At disse menneskene er i en alvorlig krise og har blitt neglisjert av det psykiske helsevernet er vel utvilsomt.
Å drepe et annet menneske er i det hele tatt (heldigvis) totalt uforståelig for de aller fleste. :grøss:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:58   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Helt greit med en diskusjon rundt psykisk helse og foreldre som dreper barna sine. Jeg vil avstå fra den diskusjonen siden jeg ikke vet noenting om psykisk helse eller hva som får noen til å drepe sine egne barn. Jeg syns det er et for alvorlig tema til at jeg kan slenge ut noen personlig tuftet meninger og synsinger.

Men det jeg kan mene noe om er at Oprah er et underholdningsprogram og ikke et dokumentarprogram. Oprah lages utelukkende for å høste høye seertall, og selv om det gir skinn av å være allmennopplærende og informativt, så er det overfladisk og underholdningspreget. Jeg liker ikke konseptet og syns det bidrar sterkt til den enorme forenklingen som er så fremtredende i samfunnet i dag. I tillegg kommer det spekulative ved å sende sensasjonspregede innslag som man vet treffer folk, og hvordan man må gå lenger og lenger for å sjokkere nok. Vi blir bare mindre og mindre mottakelige for å ta innover oss grusomhet jo lenger massemediene går for å formidle det.

Det er også nytt for meg at det er et økende problem. Familiedrap har såvidt jeg vet i lange tider vært høyest representert i drapsstatistikken, og jeg visste ikke at barnedrap utført av foreldre hadde økt. Finnes det dokumentasjon på dette utover det som kom frem i Oprah-programmet?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 15:02   #17
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Helt greit med en diskusjon rundt psykisk helse og foreldre som dreper barna sine. Jeg vil avstå fra den diskusjonen siden jeg ikke vet noenting om psykisk helse eller hva som får noen til å drepe sine egne barn. Jeg syns det er et for alvorlig tema til at jeg kan slenge ut noen personlig tuftet meninger og synsinger.

Men det jeg kan mene noe om er at Oprah er et underholdningsprogram og ikke et dokumentarprogram. Oprah lages utelukkende for å høste høye seertall, og selv om det gir skinn av å være allmennopplærende og informativt, så er det overfladisk og underholdningspreget. Jeg liker ikke konseptet og syns det bidrar sterkt til den enorme forenklingen som er så fremtredende i samfunnet i dag. I tillegg kommer det spekulative ved å sende sensasjonspregede innslag som man vet treffer folk, og hvordan man må gå lenger og lenger for å sjokkere nok. Vi blir bare mindre og mindre mottakelige for å ta innover oss grusomhet jo lenger massemediene går for å formidle det.

Det er også nytt for meg at det er et økende problem. Familiedrap har såvidt jeg vet i lange tider vært høyest representert i drapsstatistikken, og jeg visste ikke at barnedrap av foreldre hadde økt. Finnes det dokumentasjon på dette utover det som kom frem i Oprah-programmet?

Er mye enig med deg hva Oprah angår og de få gangene jeg har sett på så sitter jeg ofte med en flau smak i munnen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 15:03   #18
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Hadde det på her og det er bare grusomt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 15:06   #19
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Skjønte ikke helt hvilken rolle Oprah prøvde seg på der, men noen psykriater er hun altså ikke. Hun nevnte jo sin vanlige "so maybe we can help someone else ...", men det tviler jeg egentlig litt på.

Det jeg ikke skjønner, er hvordan moren til de drepte barna, altså kona til morderen, kan tilgi ham, besøke ham i fengsel og fremdeles si at hun elsker ham. Ikke helt frisk hun heller, tror jeg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 15:06   #20
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oprah nå - å drepe sine egne barn

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har ikke sett programmet, men det er vel knappest noen hemmelighet at dette er et økende problem.
At disse menneskene er i en alvorlig krise og har blitt neglisjert av det psykiske helsevernet er vel utvilsomt.
Å drepe et annet menneske er i det hele tatt (heldigvis) totalt uforståelig for de aller fleste. :grøss:

Jeg har heller ikke sett programmet.

Men jeg kom til å tenke på denne artikkelen:

http://www.nettavisen.no/innenriks/article808804.ece

Sitat:

"Disse mennene vet forskjellen på rett og galt. Og dette dreier seg om godt planlagte henrettelser. Noen få kan være gale, men generelt er det ikke tilfelle. "

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no