Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-13, 13:38   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Er det nødvendig?

Svigermor og jeg skal på helgetur med guttene, må vi betale for å sitte sammen? Jeg ville tro at barn alltid kommer sammen med den voksne de flyr sammen med?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 13:41   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Jeg har ikke brydd meg med å gjøre det. Har alltid fått sitte sammen.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 13:42   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.108
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Forrige gang jeg fløy med Norwegian fikk jeg en pjokk på 2,5 ved siden av meg. Mammaen satt rett over midtgangen, men de fikk altså ikke seter ved siden av hverandre.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 13:42   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Vi gjør det etter at 3-åringen ble plassert på 3. rad, jeg på rad 17 og mannen på rad 24.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 13:42   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Jeg har aldri giddet å betale for reservasjon på innenlandsflyvninger hos Norwegian. Aldri vært noe problem - men det er selvsagt et poeng å ikke komme halsende for å sjekke inn i siste sekund. Da kan det nok hende det blir vanskelig å få seter sammen. Vet ikke om kabinpersonalet i så fall hjelper dere på flyet; det kan selvsagt hende.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 13:43   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Vi fikk sitte sammen iallefall, t/r Kroatia nå. Uten reservasjon.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 13:51   #7
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.827
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Svigermor endte en gang opp med seg selv på en seterad, og to små barnebarn plassert langt foran i flyet. Hun sa ifra at ok, da måtte besetningen passe på de to aktive små for henne. Da ble det fort laget istand en treseter til dem.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 14:08   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.792
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Vi reiser med norwegian til Bangkok i februar. Har tenkt på det samme, og kommer nok til å sjekke flyene en Stund før for å se om det er en del ledig. Blir det utelukket for seter ved siden av bestiller jeg. Sjekket i forrige uke, og da var over 2/3 ledig fortsatt.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 14:16   #9
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Jeg gjør nå som regel det, for jeg er litt kontrollfrikete av meg.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 14:18   #10
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Søsteren min med mann og tre små barn kom sent pga forsinkelse og de fikk fem single plasser fordelt omkring i flyet. Så det er ingen automatikk i å bli plassert sammen, nei.
Trikset er vel å møte opp og sjekke inn i tide om man ikke vil reservere.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 15:14   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.949
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Alltid blitt satt sammen, utenom et par flyvninger mellom Frankrike-Spania og innenlands i Spania, men da var besteningen helt fra seg over at innsjekkerne kunne finne på å gjøre noe sånt, så de fikset og trikset litt Var forøvrig der i gooood tid.
Men når det gjelder Norwegian, så sjekk inn i god tid - så ordner det seg nok.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 15:24   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.066
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Vi har aldri styrt med det før, fordi eldste uansett var så liten at hun satt på fanget. Nå sist gjorde vi det, og etter å ha sett en familie som ble plassert på helt forskjellige seterader var jeg glad for det. Det hadde ikke vært noen krise om en av oss satt med babyen på en annen seterad, men det er jo hyggelig og ikke minst praktisk å sitte sammen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 15:36   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Vi ble automagisk plassert sammen da vi reiste nå. Men jeg vet ikke hva som skjer dersom for mange ellers har forhåndsreservert.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 15:47   #14
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.362
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Alvorlig talt: Det er mulig å betale for å sitte sammen. Betyr det noe, du reiser med barn etc: Gjør det!

Det er ingen selvfølge at crewet skal bruke tid på å få til noe setekabal etter boarding, og det er en uting å spørre de som faktisk har betalt for setene sine om å flytte seg for at andre skal få spare de kronene.

Og for å svare på det du spurte om: I og med at hele flyet er åpent for forhåndsreservering av seter, er det ingen selvfølge at de plasserer folk som reiser sammen ved siden av hverandre. Det er ikke sikkert det er ledig så mange seter sammen når tid for ordinær innsjekk kommer

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 15:47   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.609
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Jeg gjør det fordi det koster såpass lite at det er verdt det fremfor å risikere at toåringen min blir plassert et helt annet sted i flyet. Jeg er helt enig i det Ellisiv sier, jeg ble spurt en gang om å bytte sete med noen for at et barn skulle få sitte ved vinduet, og jeg er av typen som "ikke klarer" å si nei til sånt, men det irriterte meg veldig at de spurte, da kunne de vel bare planlagt bedre selv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 15:58   #16
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Man blir ikke nødvendigvis plassert sammen selv om man reiser med barn. Jeg "måtte" flytte meg sist da en familie med 2 barn under 3 år kom i siste liten og ble plassert her og der. Hvis man må sitte sammen syns jeg man får ta utgiften/planleggingen selv.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 16:01   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Jeg synes for å være helt ærlig at det bør være en selvfølge at barn under 12 år plasseres sammen med en voksen. Med tanke på alt styret det er å sende barn under 12 år alene. Må man ha en bestemt plass blir det noe annet. Det er mulig at flyselskapene mener at man skal bestille plass for å få ha småbarn ved siden av seg, men det synes jeg i såfall er meget betenkelig. Det kunne i grunnen vært greit å vite om de lenker småbarn til en voksen elektronisk på noe vis slik at man kan være trygge på dette eller om de faktisk er så kyniske at de tar ekstra betalt for å oppveie rabatten barnet får på billetten.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 16:01   #18
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.420
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Jeg kjøper bestandig seter om det er mulig, eller så møter vi tidlig for å sikre å få plasser sammen.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 16:04   #19
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Dersom det er viktig at man sitter sammen betaler man for det. Eller velger et annet flyselskap hvor man slipper å betale for reservasjon av seter.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 16:10   #20
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Setereservasjon hos Norwegian når man reiser med barn

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Alvorlig talt: Det er mulig å betale for å sitte sammen. Betyr det noe, du reiser med barn etc: Gjør det!

Det er ingen selvfølge at crewet skal bruke tid på å få til noe setekabal etter boarding, og det er en uting å spørre de som faktisk har betalt for setene sine om å flytte seg for at andre skal få spare de kronene.

Og for å svare på det du spurte om: I og med at hele flyet er åpent for forhåndsreservering av seter, er det ingen selvfølge at de plasserer folk som reiser sammen ved siden av hverandre. Det er ikke sikkert det er ledig så mange seter sammen når tid for ordinær innsjekk kommer

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Man blir ikke nødvendigvis plassert sammen selv om man reiser med barn. Jeg "måtte" flytte meg sist da en familie med 2 barn under 3 år kom i siste liten og ble plassert her og der. Hvis man må sitte sammen syns jeg man får ta utgiften/planleggingen selv.




Ingen automatikk
Og det er ganske irriterendes å være den som måtte flytte seg fordi andre ikke har betalt for plassen og fått ungene spredd i hele flyet, mens du som da har betalt for at familien skal sitte sammen blir nødt til å flytte seg.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no