Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullsokker og iskalde barneføtter

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-08, 20:22   #1
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ullsokker og iskalde barneføtter

Toer´n er ofte veldig kald på føttene, og nå i dag var han virkelig skummelt kald. Trilletur i fem minus med Ulvang-sokker + tovede ullsokker oppi dunpose, og han var virkelig totalt is-kald. Også litt oppetter leggen. Han hadde både ullstillongs, tykk ullbukse og ullfleece utenpå (og de tovede sokkene går nesten til knærne), så jeg fatter ikke at han kan bli så kald.
Han er litt tykk om anklene, og Ulvang-sokkene sitter litt stramt. Kan det være at blodtilførselen rett og slett ikke blir god nok?
Kan noen anbefale andre, litt tykkere ullsokker som sitter godt på foten?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 20:24   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

De har noen stripete på Reflex som er tykke og gode og sitter veldig fint.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 20:25   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.097
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Jeg synes ofte at tynne ullsokker varmer bedre enn tykke og heller ett par enn to. Jeg blir kald på beina hvis det er for trangt i skoen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 20:25   #4
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Reflex får man på Babyshop også? :Osloboer uten Reflex-butikk i nærheten:

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 20:27   #5
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg synes ofte at tynne ullsokker varmer bedre enn tykke og heller ett par enn to. Jeg blir kald på beina hvis det er for trangt i skoen.

Jeg har til gode å finne tynne ullsokker som sitter godt på foten, jeg. Det vil sikkert bli bedre da han begynner å gå, krabbingen gjør ikke akkurat at sokkene sitter sånn helt topp.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 20:28   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Jeg har også litt dårlig erfaring med ullvang. De sitter stramt. Her har vi god erfaring med Janus tynne ullsokker innerst og noen ullblandingssokker fra Smartclub utenpå.

Jeg har egentlig best erfaring med luftige tynne sokker. Mange lag med tykke stramme ullsokker blir ofte kaldt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 20:29   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Jeg har til gode å finne tynne ullsokker som sitter godt på foten, jeg. Det vil sikkert bli bedre da han begynner å gå, krabbingen gjør ikke akkurat at sokkene sitter sånn helt topp.

De tynne fra janus er lange og sitter godt, men jeg vet ikke hvor små størrelser de har i akkurat den typen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 20:30   #8
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Ener´n bruker noen ullblandingssokker som vi kjøper på Rema. De er luftige, passe tykke og sitter fint på foten. Men de har ikke så små størrelser.

Skal sjekke ut både Janus og Reflex.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 20:31   #9
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.097
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Jeg har til gode å finne tynne ullsokker som sitter godt på foten, jeg. Det vil sikkert bli bedre da han begynner å gå, krabbingen gjør ikke akkurat at sokkene sitter sånn helt topp.

Husker selvfølgelig ikke hvor jeg har kjøpt dem, muligens Bogerud tekstil. De sitter godt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 20:36   #10
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Husker selvfølgelig ikke hvor jeg har kjøpt dem, muligens Bogerud tekstil. De sitter godt.

Bogerud ligger rett borti her, så der kan jeg ta en kikk.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 20:37   #11
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Dersom det blir tett på tett med lag og ikke noe luft så blir det kaldt uansett hvor mye man kler på.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 20:37   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Jeg anbefaler ullsokkene fra www.krokofanten.no. De minner litt om Janus, men jeg synes de er varmere (både ungene og jeg bruker disse). Jeg vet ikke hvor langt ned de går i str, da.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 20:38   #13
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Jeg ville brukt Stonz-booties utenpå ullsokker. Da blir de helt garantert ikke kalde. Fås blant annet hos www.lotusbarn.no


__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 20:59   #14
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Men er de varmere enn tovet ull?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:29   #15
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Men er de varmere enn tovet ull?

Det er fleece inni, og microfiber på utsiden, tror jeg. De er 100% vindtett, så med ull inni kan jeg ikke tenke meg det finnes noe varmere, egentlig. Det er slike booties de bærefrelste bruker, også midt på vinteren. De er spesialutviklet til det, så de fryser ikke i dem.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:58   #16
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Ulvang-sokker og mange lignende sokker har altfor stramt strikk. Pleier å klippe strikket øverst nesten helt av på alle sokkene barna får.

Sånne ullstrømpebukser fra Sparkjøp holder ungene seg varme i. De blir varme og av og til svette, men ikke kalde. Sokker derimot bruker de begge lie av vinterstid. Må heller bare skifte strømpebuske av og til.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:06   #17
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Bogerud ligger rett borti her, så der kan jeg ta en kikk.

Bogerud tekstil på Bogerud selger ihvertfall godt utvalg i Safa sokker.
De har jeg vært fornøyd med.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:09   #18
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Poden ble også iskald på tur i dag, såpass at han begynte å hylgrine. Han brukte Safa ullsokker i vintersko. Jeg har hørt rykter om at bena nødvendigvis ikke blir varmere av tykke sokker, at det kan fungere bedre med bare strømpebuksa oppi vinterskoene. Det fungerer iallefall slik for meg, jeg har aldri brukt annet enn tynne sokker i skoene - uansett hvor kaldt det er.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:12   #19
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Poden ble også iskald på tur i dag, såpass at han begynte å hylgrine. Han brukte Safa ullsokker i vintersko. Jeg har hørt rykter om at bena nødvendigvis ikke blir varmere av tykke sokker, at det kan fungere bedre med bare strømpebuksa oppi vinterskoene. Det fungerer iallefall slik for meg, jeg har aldri brukt annet enn tynne sokker i skoene - uansett hvor kaldt det er.

Det er fordi luften som er rundt føttene oppi skoene også har en isolerende virkning. Blir det trangt er det ikke noe luft rundt. Ergo kan det bli kaldt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:14   #20
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullsokker og iskalde barneføtter

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Toer´n er ofte veldig kald på føttene, og nå i dag var han virkelig skummelt kald. Trilletur i fem minus med Ulvang-sokker + tovede ullsokker oppi dunpose, og han var virkelig totalt is-kald. Også litt oppetter leggen. Han hadde både ullstillongs, tykk ullbukse og ullfleece utenpå (og de tovede sokkene går nesten til knærne), så jeg fatter ikke at han kan bli så kald.
Han er litt tykk om anklene, og Ulvang-sokkene sitter litt stramt. Kan det være at blodtilførselen rett og slett ikke blir god nok?
Kan noen anbefale andre, litt tykkere ullsokker som sitter godt på foten?


Det blir ofte kaldt nederst i vognposen, det har jeg også erfart. Vi løser problemet ved å legge en 1/2-litersflaske med varmt vann nederst i posen. Adri mere kalde føtter.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no