Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Kan en 10-åring se Romeo og Julie?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-17, 15:02   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Kan en 10-åring se Romeo og Julie?

Min 10-åring er en skikkelig lesehest og liker godt f.eks Anne fra Bjørkely, "Jenter" etc. Hva tenker dere om å la en 10-åring få se filmen? Tenker da på selvmordene, bør man skåne så unge mennesker for dette som de sikkert knapt har hørt om?

Hvilken versjon vil dere anbefale? Jeg har selv lyst til å se den klassiske som kom før Leonardo di Caprio versjonen. Eller kanskje sistnevnte har høyere tempo og passer bedre til dagens unge?

Et siste filmspørsmål; hvis jeg får tak i Anne fra Bjørekly på amerikanske iTunes; Er det da sannsynlig at denne ville ha mulighet for norsk teksting?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-17, 16:36   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan en 10-åring se Romeo og Julie?

Jeg hadde latt mine 10-åringer sett den sammen med meg/oss voksne. Når man ser noe sammen så får man snakket rundt det. Personlig hadde jeg nok gått for Danes/DiCaprio versjonen som første med barna. Mer fengende. Den andre er tyngre, og jeg tenker at den fint kan ses senere.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-17, 17:05   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan en 10-åring se Romeo og Julie?

Baz Luhrmann sin versjon har jo originaldialog selv om den er satt i nåtid. Det er i tillegg en innmari god film, så hadde definitivt valgt den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-17, 18:10   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan en 10-åring se Romeo og Julie?

Snuppa, en skikkelig megapinglete 12-åring av en filmtitter, så Leonardo diCaprio-versjonen i våres og ELSKET den. Hun gråt, lo og frydet seg om hverandre. Vi skulle se Romeo og Julie som danseoppsetning litt senere, så vi brukte filmen som en intro til historien.

Mor var ikke forberedt på 12-åringens helt ublu appetitt på Leo som "heit fyr" (12-åringens ord).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-17, 18:18   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan en 10-åring se Romeo og Julie?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


Mor var ikke forberedt på 12-åringens helt ublu appetitt på Leo som "heit fyr" (12-åringens ord).

Han var jo unektelig det den gangen. Du får vise henne The Revenant og se om ikke det kurerer crushet hennes.

Jeg hadde også gått for Luhrmann-versjonen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-17, 20:14   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan en 10-åring se Romeo og Julie?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Han var jo unektelig det den gangen. Du får vise henne The Revenant og se om ikke det kurerer crushet hennes.

Hun er som sagt en skikkelig filmpingle, så det utgår.

Han var vel ca 21 år da den ble spilt inn, og jeg så jo det samme som henne. Jeg var bare litt uforberedt på at hun skulle være så veldig "på den kanalen".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no