Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-17, 21:54   #41
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Mens eldste sang: det er fyyyyy - fy faen! (free falling, Tom Petty.)

den kommer jeg til å huske på når jeg skal på konsert med TP i sommer.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 00:01   #42
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Hard to make a stand med S.Crow ble av 10-åring og 13-åring til henholdsvis "hard to make a stamp" og "hard to make it stand".

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 00:13   #43
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

I motsatt leir dette, men for en tid siden satt jeg og datteren i bilen og hørte ei fin og fancy låt. Engelsk tekst, og hørtes veldig engelskspråklig ut. Og vi stussa voldsomt da refrenget kom, og vi begge mente at damen sang "her er jeg, her er, her er jeg"... Snakk om at noe kunne høres SÅ norsk ut da...

Ble en smule lang i maska da jeg googlet sangen og fant ut at den jo var norsk, og at det var det hun faktisk synger

(Ina Wroldsen, Aliens)

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 00:14   #44
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

For en del år siden måtte en elev korrigere meg når hadde om sangleker og lekte Ta den ring.

Meg:... fra den ene til den andre. Ringen er skjult, det synes jeg. Hvem har ringen, du eller jeg?

Riktig tekst var visst: Ringen er skjult, den synes ei. Hvem har ringen, du eller jeg?

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 00:20   #45
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

For en del år siden måtte en elev korrigere meg når hadde om sangleker og lekte Ta den ring.

Meg:... fra den ene til den andre. Ringen er skjult, det synes jeg. Hvem har ringen, du eller jeg?

Riktig tekst var visst: Ringen er skjult, den synes ei. Hvem har ringen, du eller jeg?



Gjenkjennelse her gitt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 00:20   #46
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

I barndommen hadde jeg også en oppfatning av at milde Jesus var en tømmerhugger eller noe i den duren, siden han stadig sagde noe.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 01:15   #47
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

I barndommen hadde jeg også en oppfatning av at milde Jesus var en tømmerhugger eller noe i den duren, siden han stadig sagde noe.

Ja, han var jo tross alt stesønn av en tømrer eller snekker, var han ikke?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 06:25   #48
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Jeg trodde år at Dire Straits sang "take your sofa away from me" når de synger "you're so far away from me".

Jeg hørte George Harrison mumle "Beware of dolphins" når han introduserer sangen "Beware of darkness" på plata All things must pass. Så da trodde jeg det var det han sang i sangen også. Tenkte liksom at det var litt rart, og oppdager ikke feilen før jeg spurte mannen min om han visste hva George Harrison mente med delfiner ...

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 06:53   #49
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.010
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Lillebroren min sang "We are the world, we are the kitchen..."

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 07:14   #50
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Jeg var rundt 10-11 år da jeg innså at det var mening i ordene vi sang når vi vant. "Seiannavå, seiannavå. Vi har vunnet. Seiannavå."

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 07:18   #51
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg var rundt 10-11 år da jeg innså at det var mening i ordene vi sang når vi vant. "Seiannavå, seiannavå. Vi har vunnet. Seiannavå."

Det er da sånn!

The final countdown- The fire countdown

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 07:43   #52
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

For noen år siden, ble Mikas "Relax, take it easy" spilt mye på radio.

En av Guttungens fettere gikk rundt og gaula: "Relax, det er kri-ise!!"

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 08:13   #53
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ikke en sangtekst, men vi har en restaurant her i byen som heter Mon Ami. Jeg jobbet som student på et engroslager, og der var det mange som merket kassene til dem med Mona mi. De var nok ikke så stødige i fransk.

Sannsynligvis samme byen, fikk Dolly Dimple for sikkert tjue år siden. Venner som hadde vært der, skrøt veldig av pizzaen på 'Dårlig Dimpel". Jeg syntes det var et mildt sagt merkelig navn på et spisested.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 08:46   #54
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

:

Ikke en sang, men kidden min har i mange år lekt Bogstad Gård mens de andre har lekt boksen går.


Dette må være det morsomste og søteste jeg har hørt på lenge.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 08:50   #55
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Jeg lurte alltid på hva pels-Amerika var for noe. For i Julekveld i skogen synger de jo om han som kom hjem med "pels-Amerika, koffert, briller og sigar".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 09:04   #56
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.382
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Lillesøster liker den "Lemme nemme vak kvak kvak kvak kvak kvak kvak" av Rihanna.

Work work work work work work

Det må kanskje være lov når man er 4 år da.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 09:24   #57
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

for en fin tråd!

Pøbelprinsessen elsket Finn Kalvik da hun var liten. -Jeg vil høre på Kalviken min! sa hun. Og sang: "Jeg har fått frukt når sola renner, jeg har fått frukt igjeeen!" (Han synger "Jeg er på flukt når sola renner, jeg er på flukt igjen!")

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 09:45   #58
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Snuppa innså i forrige uke at Karpe Diem slett ikke synger "hei så på teppe lo, neger" i låta Hvite menn som pusher 50. Men at "Heisann Montebello, neger" var riktig tekst.

Jeg lo vanvittig godt helt til jeg innså at jeg heller ikke hadde skjønt hva de sang, men at jeg til forskjell fra henne hadde slått det opp før jeg stod der og gaulet på konsert.

Datter (9) spurte i bilen her om dagen om akkurat den der. Hun hadde hørt omtrent det samme som din datter. Jeg hadde ikke fått med meg selv hva de sang, så jeg måtte søke det opp. Problemet er bare at jeg fortsatt ikke vet hva i allverden en montebello-neger er.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 09:55   #59
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Bon Jovi synger altså "like Frankie said, I did it my way"
og ikke som Taien sang "I eat, I shit, I did it my way"!
Jeg syns det var en rar tekst...





Jeg synes det var rart at han sang "Like Frankenstein I did it my way".

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-17, 10:01   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sangtekster vi trodde vi hørte riktig, men den gang ei/nei!

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Problemet er bare at jeg fortsatt ikke vet hva i allverden en montebello-neger er.

Da er det en god idé å lese dette intervjuet med Karpe Diem.
http://p3.no/musikk/tor-du-a-synge-m...pe-diem-laten/

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no