Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Helsetrygdkort

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-17, 11:36   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Helsetrygdkort

Vi skal ut og reise om 8 dager og jeg begynte å lete frem papir i går. Pass er ok og det sjekket jeg rett etter vi bestilte i vår, men nå finner jeg bare helsetrygdkort til meg og ungene. Vet mannen skal ha, vi bestilte nye i fjor, men klarer ikke finne hans. Skal lete mer og han bestilte nytt i går kveld. Men er det sjans for at det kommer i tide og hva er evt. konsekvensen om han reiser uten? Vi har en god helårs reiseforsikring.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 11:38   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helsetrygdkort

De har kommer kjapt de gangene jeg har bestilt.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 11:39   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Jeg har fått det raskt, og sent. Det er mulig forsikringen forutsetter at dere har Helsetrygdekortet i EU. I Italia var de så generøse at de godtok at kortet var utgått på dato, de var kun ute etter personnummeret på kortet for å få sine refusjoner.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 11:40   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Jo, de kom etter få dager så du rekker det helt sikkert.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 11:41   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg har fått det raskt, og sent. Det er mulig forsikringen forutsetter at dere har Helsetrygdekortet i EU. I Italia var de så generøse at de godtok at kortet var utgått på dato, de var kun ute etter personnummeret på kortet for å få sine refusjoner.

Vi har en bunke med utgåtte, så kan ta med et sånt dersom det ikke kommer.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 11:41   #6
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Bestiller du i dag så vil det nok komme før dere reiser. Vi har iallefall erfart at det er viktig ved f.eks behandling på sykehus og ved innleggelse.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 11:42   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Finner ikke noe i vilkårene til reiseforsikringen, bare at de anbefaler at man har det i tillegg.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 11:45   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Finner ikke noe i vilkårene til reiseforsikringen, bare at de anbefaler at man har det i tillegg.

Jeg mistenker bare at de er så smålige at de ikke vil betale for behandling som ville vært gratis med Helsekortet. Men ta med det gamle hvis du nå er uheldig og ikke får nytt. Det ordner seg nok.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 11:47   #9
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Finner ikke noe i vilkårene til reiseforsikringen, bare at de anbefaler at man har det i tillegg.

Lillesøster ble innlagt for endel år siden på Kreta. De ville kun se helsetrygdekortet. Tilstanden var alvorlig men kortet var viktigere. Vi viste det frem og mannen tok kortet med seg og dro til hotellet med storesøster. Sykehuset lå langt unna hotellet.
Da lillesøster skulle skrives ut ville de igjen se kortet. Jeg hadde det jo ikke. Vi skulle rekke flyet og hadde dårlig tid. De nektet oss å dra fra sykehuset. Etter mye om og men kom en engel av en lege og ordnet opp. Da holdt det at mannen sendte faks fra hotellet med kopi av kortet.

Nå i sommer måtte min mann behandles på sykehuset i Kroatia, og det var helsetrygdekortet de ba om.

Selvsagt må man være forsikret i tillegg.

Har også vært til lege ved noen anledninger og da var det forsikringen vår de ville se.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 12:06   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Opprinnelig lagt inn av Michelle, her.

Nå i sommer måtte min mann behandles på sykehuset i Kroatia, og det var helsetrygdekortet de ba om.

Selvsagt må man være forsikret i tillegg.

Har også vært til lege ved noen anledninger og da var det forsikringen vår de ville se.

Uff, så leit at han ble syk på feie. Håper han er frisk igjen.
Du skriver om forsikring og siden dere benyttet dere av sykehus i utlandet så lurer jeg på om det da holdt med reiseforsikring via kredittkort?
Det står jo "overalt" at om man betaler mer enn halvparten av reisen fra kredittkort så er man dekket med reiseforsikring. Stemmer det?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 12:42   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Uff, så leit at han ble syk på feie. Håper han er frisk igjen.
Du skriver om forsikring og siden dere benyttet dere av sykehus i utlandet så lurer jeg på om det da holdt med reiseforsikring via kredittkort?
Det står jo "overalt" at om man betaler mer enn halvparten av reisen fra kredittkort så er man dekket med reiseforsikring. Stemmer det?

Ja. Men for å være sikker bør du ha med deg lisensnummer og akutt telefonnummer til forsikringsselskapet. De vil vurdere behandling og sted før de forplikter seg til å utbetale. Det kan være lurt å sjekke betingelsene også. Vi får et lite laminert forsikringskort her på jobb som følger kredittkortet fra arbeidsgiver.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 12:47   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Det er et nummer man kan ringe om man ikke har kortet og trenger helsehjelp. Da kan man få en såkalt hasteblankett. Men selvsagt, det er enklest å ha kortet. Jeg bestilte for noen uker tilbake og da tok det litt tid.
https://helsenorge.no/turist-i-utlan...helsetrygdkort

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 13:00   #13
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Jeg bestilte i starten av juli, har enda ikke fått. Ringte de nå og det viser seg at de har hatt et dataproblem, så han måtte bestille det på nytt til meg. Men dette var visst uvanlig.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 13:13   #14
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Uff, så leit at han ble syk på feie. Håper han er frisk igjen.
Du skriver om forsikring og siden dere benyttet dere av sykehus i utlandet så lurer jeg på om det da holdt med reiseforsikring via kredittkort?
Det står jo "overalt" at om man betaler mer enn halvparten av reisen fra kredittkort så er man dekket med reiseforsikring. Stemmer det?

Han er frisk igjen nå¨ja Aldri vært syk før og aldri sykemeldt. Tror han fikk seg en vekker. Slett ikke moro når det sto på. Vi trengte et par uker å lande når vi kom hjem lenge før tiden.

Får høre fra han nå at vi viste frem Europeiske og helsetrygdekortet.

Vedr kredittkort så har jeg også oppfattet det samme som deg. Men det kommer vel også an på betingelsene dere har. Hva dekker kortet? Dekker det evnt hjemtransport o.l.? Ville lest dette nøye.

Vi har begge deler og betalt av jobb. Både med kredittkort og Europeiske. Sikkert ikke uten grunn vil jeg tro.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 27-07-17 kl 13:26.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 13:15   #15
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Ja. Men for å være sikker bør du ha med deg lisensnummer og akutt telefonnummer til forsikringsselskapet. De vil vurdere behandling og sted før de forplikter seg til å utbetale. Det kan være lurt å sjekke betingelsene også. Vi får et lite laminert forsikringskort her på jobb som følger kredittkortet fra arbeidsgiver.


Vi tok kontakt med Europeiske nå når mannen ble syk. De ringte oss opp og anbefalte sykehus osv.

Da vår datter ble syk skjedde dette så fort og var så alvorlig at vi ikke rakk å kontakte forsikringselskapet i forkant. Det var ikke noe problem i etterkant.

Veldig lurt når man drar på ferie at man har diverse viktige nummer liggende klar. Også lege/sykehus. Når ting skjer så skjer det ofte fort.

Vi har også erfart hvor bra det er å ha dekket evnt syketransport hjem.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 13:21   #16
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helsetrygdkort

https://www.europeiske.no/privat/pre...koste-deg-dyrt

Her står det at det kan være lurt med en tilleggsforsikring.
Vi har utrolig god erfaring med europeiske og jeg hadde også god erfaring med dem da jeg jobbet i reiselivet for mange år siden.

Enda er det faktisk dem som tar sjansen på å reise uten noe som helst forsikring. Ikke bare yngre men også eldre som burde vist bedre.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 13:43   #17
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Tror jeg går for løsningen å ta med et gammelt dersom vi ikke finner igjen det fra i fjor eller det nye kommer i posten for sent. I vilkårene til reiseforsikringen står det bare at man bør ha det i tillegg, ikke at man må ha det, så da tolker jeg det som at de ikke kan nekte å dekke dersom det blir problemer. Det er iallefall ikke et alternativ å reise uten ham.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 13:55   #18
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Vi fikk en syk sønn i Italia i forrige uke. Han fikk en heftig infeksjon i foten.
Mye styr, men vi brukte bare helsetrygdekortet og involverte ikke forsikringen.
Fikk legevakt på hotellet på kveldstid , var innom lokal pediater og fikk behandling på lokalt sykehus bare ved å blafre trygdekort.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 13:59   #19
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Vi fikk en syk sønn i Italia i forrige uke. Han fikk en heftig infeksjon i foten.
Mye styr, men vi brukte bare helsetrygdekortet og involverte ikke forsikringen.
Fikk legevakt på hotellet på kveldstid , var innom lokal pediater og fikk behandling på lokalt sykehus bare ved å blafre trygdekort.


Dette er også vår erfaring at de er mest ivrig på å se helsetrygdekortet.
Og som jeg skrev ovenfor så ble vi nektet utskriving da vår datter var innlagt om vi ikke viste frem kortet på nytt.

Men igjen viktig med tilleggforsikring om en skulle ha diverse utlegg f.eks skyss til og fra sykehus, ved evnt hjemsending,

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-17, 19:23   #20
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helsetrygdkort

Altså, helsetrygdkortet og reiseforsikring er jo to forskjellige ting som egentlig ikke henger sammen. Sitat fra helsenorge.no:

Sitat:

Helsetrygdkortet gir deg rett til dekning av nødvendig medisinsk behandling ved sykehus og/eller hos behandler som er tilknyttet det offentlige helsevesenet i det landet du oppholder deg. Du har rett til dekning på samme vilkår som landets innbyggere, og du må betale de samme egenandelene som dem.

Behandlerne vil se det for å forsikre seg om at de får utgiftene sine refundert fra den norske folketrygden. Reiseforsikringen er viktig for å dekke utgifter som ikke dekkes av det offentlige i landet der man er.

Jeg vil tro at reiseforsikringsselskapene sier at man må ta det med fordi de ikke er interessert i å betale for utgifter som egentlig skulle ha vært dekket av det offentlige.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no