Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvilken vei leser jeg dette heklemønsteret?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-12, 22:43   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken vei leser jeg dette heklemønsteret?

Jeg er forvirret. Leser man dette fra nederste høyre hjørne og oppover? Og så fra midten og oppover? Eller hæ? http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=12&lang=no

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 23:03   #2
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Hvilken vei leser jeg dette heklemønsteret?

For et elendig mønster.

Du skal begynne nede til høyre, ja. De tre første omgangene på diagrammet er de samme tre som står beskrevet først i mønsteret. (Men det har du vel skjønt.)
Når du har heklet dem begynner du fra høyre på diagrammet, der den lille stjernen står.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 08:00   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vei leser jeg dette heklemønsteret?

Takk! Glad det ikke bare er meg som syns det der ikke var det beste å forstå. Hvilken vei leser jeg diagrammet? Oppover eller bortover.

Edit: jeg tror jeg skjønte det. Fra høyre mot venstre, ja? Men hva betyr de tre vertikale strekene i starten?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 27-10-12 kl 08:06.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 14:59   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vei leser jeg dette heklemønsteret?

Hmm, jeg har aldri fulgt sånt heklemønster men heklet masse som barn. Intuitivt hadde jeg begynt nederst til venstre og gått mot høyre og neste rad fra høyre til venstre. Altså samme retning som jeg hekler.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 15:10   #5
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Hvilken vei leser jeg dette heklemønsteret?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk! Glad det ikke bare er meg som syns det der ikke var det beste å forstå. Hvilken vei leser jeg diagrammet? Oppover eller bortover.

Edit: jeg tror jeg skjønte det. Fra høyre mot venstre, ja? Men hva betyr de tre vertikale strekene i starten?


De betyr tre luftmasker og er den første "staven" i hver omgang.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 15:12   #6
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vei leser jeg dette heklemønsteret?

Jeg holder på med en strikkeoppskrift fra drops nå og den er også elendig. De har fått flere tilbakemeldinger på siden på akkurat den også, men de svarer ikke og forbedrer ikke oppskriften. Hadde trodd at brukervennlige oppskrifter var en selvfølge når det er nettbasert og en har mulighet for å redigere.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 15:14   #7
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Hvilken vei leser jeg dette heklemønsteret?

Drops er vel ikke akkurat kjent for lettfattelige mønster.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no