Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Milker ammetøy

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-11, 19:22   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Milker ammetøy

Noen som har erfaring og vet hvordan det er i størrelsen? Jeg tenker da spesielt på kjolene.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 20:00   #2
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Milker ammetøy

Jeg prøvde en kjole før jul, endte med en Boob-kjole og en Milker-genser. Jeg ville ha tatt den andre kjolen og, hadde jeg hatt råd til to. Jeg er 175 høy og bruker ca str 40 nå, Milker str M sitter fint, men er litt kort på ermene. Ganske normal i str, synes jeg, og det var samsvar mellom kjole og genser. Boob-tøy har ikke det, etter min erfaring, der må jeg ha M i kjoler og L i gensere.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 09:38   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Milker ammetøy

Det greieste hadde jo vært om jeg fant et sted å prøve... Jeg har en sånn genser fra før og den er veldig god. Så jeg tenkte jeg skulle suplere beholdninga med en kjole eller to, men jeg må finne ut om jeg trenger L eller XL på et eller annet vis.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 12:32   #4
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.543
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Milker ammetøy

Jeg har to Milker-kjoler i ull.
Bruker 44-46 til vanlig og har xl i disse kjolene. Jeg er dog bare 162 og de rekker meg til knærne.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 14:11   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Milker ammetøy

Kan de ha dette merket på den mammaklærbutikken i Fjordgata? "Jelly Belly" eller hva den heter?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 14:24   #6
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Milker ammetøy

Nettbutikk, noen som har adressen? Her jeg bor selges ikke mamma/amme-klær annet enn på H&M og litt på barnashus/babyshop.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 14:13   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Milker ammetøy

Da har jeg fått meg et par kjoler. Veldig fine. Jeg bestilte fra milker.dk, og de kan anbefales både mhp tempo og service. Varene kom på døra etter 3-4 dager med ups.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 14:20   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Milker ammetøy

Hvordan var lengden?

  Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 15:09   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Milker ammetøy

XL til meg (170 lang) når ca til knærne.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 15:43   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Milker ammetøy



Og ca til knærne er sikkert da ihvertfall ikke under knærne? Med vennlig hilsen har nettopp returnert en ammetunika solgt som forsøk på kjole.

  Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 16:09   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Milker ammetøy

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Og ca til knærne er sikkert da ihvertfall ikke under knærne? Med vennlig hilsen har nettopp returnert en ammetunika solgt som forsøk på kjole.

Jeg skal ta den på meg etterpå. Men nå har jeg litt mage i veien, så den blir jo minst så lang som jeg sier. Den er lengre enn det meste jeg har fra chill i hvertfall, men hvis du vil ha kjole til midt på leggen er den garantert for kort. Jeg foretrekker at kjoler slutter like over kneet, så den er litt i lengste laget, men jeg orker ikke gå ned en størrelse sånn i starten.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 16:17   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Milker ammetøy

Jeg liker kjoler som går til kneet. Det er bare det at jeg er 180 cm, så det blir fort for kort. Kunne du kanskje målt den ved anledning? Ingen hast altså.

  Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 16:20   #13
Verdande
Melkeku
 
Verdande sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 288
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Sv: Milker ammetøy

Jeg har flere Milkerkjoler i XL, både ull, bambus og bomull. De fleste er knelange-ish på meg; jeg er 176, lang i overkroppen og godt kjent med kjole, du liksom!-problematikken.

Kan måle i løpet av kvelden.

__________________
Well-behaved women rarely make history.
2008 2011 2014
Verdande er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 16:22   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Milker ammetøy

Så flott, da spør jeg i vei jeg.

De i bambus - er de ok når det blir varmere? Krymper de i vask?

  Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 16:33   #15
Verdande
Melkeku
 
Verdande sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 288
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Sv: Milker ammetøy

Mine bambuskjoler har ikke krympet i vask (40 grader). Bambus er innmari mykt og deilig å ha på seg, og ikke varmere enn bomull om sommeren.

De tre bambuskjolene i vinterkolleksjonen er veldig store i størrelsen, forresten.

__________________
Well-behaved women rarely make history.
2008 2011 2014
Verdande er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 18:44   #16
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Milker ammetøy

Smilet: De har Milker i den butikken øverst i Glasmagasinet, om du vil prøve på sjøl. Jeg har handla der.

Farlig mye fint på den danske siden. Jeg har jo ikke råd akkurat nå!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 02:16   #17
Verdande
Melkeku
 
Verdande sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 288
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Sv: Milker ammetøy

OK, jeg har målt alle fem kjolene etter beste evne. Målt flatt er de omtrent like lange både fra skuldersømmen (103-106 cm) og fra underarmssømmen (78-82 cm). Likevel er det et ikke ubetydelig avvik mellom hvor lang hver enkelt kjole blir når jeg har den på. Noe av det skyldes sikkert at jeg fremdeles har en del post-gravidblubb rundt magen og hoftene, noe skyldes nok at ullkjolene er mer tettsittende, og strikket ull ikke faller like glatt som bomull eller bambus.

Disse to bruker jeg bare som tunika med bukse/leggings under, de rekker meg til litt under midt på låret og jeg foretrekker kjoler som rekker ned på eller under kneet:



Denne bruker jeg både som kjole og som tunika:



Disse to dekker mesteparten av kneet, og brukes som kjoler:


De to siste er løsere og mer, øh, kjoleaktige i fasongen, synes jeg. Den svarte til høyre kan fort bli litt sekkete uten belte.

__________________
Well-behaved women rarely make history.
2008 2011 2014
Verdande er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 02:18   #18
Verdande
Melkeku
 
Verdande sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 288
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Sv: Milker ammetøy

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Farlig mye fint på den danske siden. Jeg har jo ikke råd akkurat nå!

Salgsstart om en drøy måned, oppdaget jeg da jeg var innom milker.dk for å finne bilder.

__________________
Well-behaved women rarely make history.
2008 2011 2014
Verdande er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no