Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Introdusere mat - rekkefølge og sånt

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 09:59   #21
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Introdusere mat - rekkefølge og sånt

Apan: når du blander med fruktmos skal det ikke være nødvendig med melk i når du bruker olje attåt.

Hippgrøten har jeg droppet å gi, den er så ekstremt søt og fallt ikke i smak. Synd. Hirsegrøten fra Holle liker han godt, med litt blåbær på toppen til frokost. Gir den som velling på flaske om kvelden med MME og litt maltekstrakt. Hjemmekokt havregrøt som vi andre spiser er storveis det også og får fart på magen. Ellers får han det vi spiser, brød til lunsj, Hippglass når vi ikke har barnevennlig middag, avocado og bananmos, skalker, grove skonroker og kokte grønnsaker han kan ordne med selv. Fisk har jeg ikke forsøkt ennå, det blir nok denne uka for vi har fryseren full.
Har fått en altetende storspiser igjen, 11 år siden sist.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 10:26   #22
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introdusere mat - rekkefølge og sånt

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Apan: når du blander med fruktmos skal det ikke være nødvendig med melk i når du bruker olje attåt.

Hippgrøten har jeg droppet å gi, den er så ekstremt søt og fallt ikke i smak. Synd. Hirsegrøten fra Holle liker han godt, med litt blåbær på toppen til frokost. Gir den som velling på flaske om kvelden med MME og litt maltekstrakt. Hjemmekokt havregrøt som vi andre spiser er storveis det også og får fart på magen. Ellers får han det vi spiser, brød til lunsj, Hippglass når vi ikke har barnevennlig middag, avocado og bananmos, skalker, grove skonroker og kokte grønnsaker han kan ordne med selv. Fisk har jeg ikke forsøkt ennå, det blir nok denne uka for vi har fryseren full.
Har fått en altetende storspiser igjen, 11 år siden sist.

Takk for info, Susse, det var fint! Hun drikker jo mye pupp da, så jeg tror det blir nok melk uansett. Hjemmekokt havregrøt kunne jo jeg gitt også - kokt på vann sant? Det er det samme som storebror spiser. Jeg er egentlig tilhenger av at hun fortest mulig skal over på vår mat, og du ser ut til å være et bra forbilde der. Hun gnager på brokkoli når vi har det til middag, men det ser ut som vi kan gå litt videre. Fikk fisk første gang igår, sånn Småfolkglass da, og det falt i smak. Avocado ser også ut til å løsne nå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 20:30   #23
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Introdusere mat - rekkefølge og sånt

Ikke spinat? Auda, dette har han fått smakt på allerede, men da var han nesten 9 mnd. Er det noen som vet hvorfor?

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 10:13   #24
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introdusere mat - rekkefølge og sånt

Opprinnelig lagt inn av Alias, her.

Ikke spinat? Auda, dette har han fått smakt på allerede, men da var han nesten 9 mnd. Er det noen som vet hvorfor?

Spinat, rødbeter osv har høyt innhold av nitritt og anbefales derfor ikke til de små.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no