Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Alienware? Juste?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-12, 16:39   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Alienware? Juste?

Ungen skal ha seg pc til konfirmasjonen. Han sier han skal ha alienware.
Bør han definitivt gå for stasjonær slik vi konkluderte i gamle dager at stasjonær var eneste aktuelle for gamere, eller er laptop greit nutildax?

Går de nest minste modellene varme på de her som på alt annet av laptoper?

  Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 16:40   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alienware? Juste?

Jeg henger meg på her. Hadde ikke du et konkret forslag?

... og nå så jeg mailen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 16:42   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alienware? Juste?


:Poster raskere enn sin egen skygge:

  Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 16:47   #4
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alienware? Juste?

Min bror sa Alienware kosta mer enn det smakte. At man kunne få bedre maskiner til mindre pris pga merkenavnet. Ikke vet jeg. Vi endte opp med en Asus til 10 lapper i stedenfor.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 17:42   #5
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alienware? Juste?

Kjenner flere som gamer på bærbar, men da ikke de rimligste variantene. Alienware betaler du ikke bare for innhold men for merkevaren også, så penger å spare på å kjøpe noe annet. Men de er kule da.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 17:46   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alienware? Juste?

Alienwaremaskina vi hadde daua. Den fungerte aldri bra og servicen funka ikke. Den ser kulere ut enn den er i praksis.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 21:21   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alienware? Juste?

Alienware koster gjerne mer enn det smaker. Hvis det er en bærbar med fokus på spille man var ute etter, vil man normalt sett får mye mer for pengene gjennom f.eks. Asus eller Multicom.no.

Det finnes en del gode bærbare for gamere. Spørsmålet er jo såklart hvilke krav man stiller. Jeg ville nok heller gått for noe som var "litt under topp" og heller skiftet tidligere.

Spørsmål er jo hvordan man ellers skal bruke pc-en. Behovene blir individuelle. Jeg hadde heller gått for en stasjonær pc for spilling og hatt en bærbar i tillegg. Men så er det de som vil ha den bærbare med seg til venner etc. for å spille der...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:37   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alienware? Juste?

Bærbare gamer-maskiner er ikke bærbare, men flyttbare. Herlighet de er tunge. Men man får dem jo med seg på et vis. De lar seg bare ikke enkelt kombinere med behovet for en lett pc å dra til og fra skolen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:43   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alienware? Juste?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Bærbare gamer-maskiner er ikke bærbare, men flyttbare. Herlighet de er tunge. Men man får dem jo med seg på et vis. De lar seg bare ikke enkelt kombinere med behovet for en lett pc å dra til og fra skolen.

Man finner ganske gode 15"-maskiner for spill som veier rundt 3 kilo. F.eks. Multicom P150. Skal man opp på 17" blir det gjerne en del tyngre.

En del av Asus-modellene er vel noe under 3 kilo, men samtidig ikke fult så kraftig. Spørsmål her er jo litt også hvor mye som er aktuelt å bruke på denne maskinen...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:01   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alienware? Juste?

Han snakker om battlefield 3 eller noe, som visstnok blir drivende for standarden han trenger?

  Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:35   #11
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: Alienware? Juste?

Jeg har både en Alienware M17xR2 og en ASUS G74SX. Begge er gamer-bærbare som jeg bruker i jobb. Alienwaren er et år gammel, ASUSen ca et halvår. Alienwaren samler støv.

Alienwaren fungerte greit noen få måneder, men så begynte det et bluescreen-helvete av dimensjoner. Etter noen reparasjoner er nå all innmat byttet ut, noe av det to ganger, men jeg tør ikke sette inn noen ny SSD-disk i den (den har til nå tatt livet av to stykker). Det er bare skroget igjen av det jeg opprinnelig fikk. Så jeg har virkelig fått prøvd ut Dell sine reparasjonsrutiner. Og det skal Dell ha, når det gjelder å gjennomføre reparasjoner er de gode. Problemet mitt er etter utallige bluescreens, SSD-kræsj og reparasjoner så stoler jeg ikke på den lenger. Og er det noe jeg generelt har lite tålmodighet med så er det sviktende hardware. Jeg vet ikke riktig hvor mange timer som har gått bort i reinstallasjoner og feilsøking, men jeg tror det har kostet arbeidsgiveren min mer enn maskinen kostet i utgangspunktet.

Dermed måtte jeg se meg om etter alternativer og valget landet på ASUS G74SX. Dette var en bærbar som sammenlignet med Alienwaren hadde omtrent like kraftig prosessor, kraftigere grafikkort, fire ganger så mye minne, 3D-skjerm og nesten ingen viftestøy, selv med Skyrim kjørende med ultra-kvalitet. Veldig kontorvennlig. Alienwaren høres ut som Gardermoen en typisk ettermiddag med en gang den får en liten utfordring. Eneste negative er at da jeg fikk en grønn stripe på skjermen måtte jeg sende hele stasen til Drammen for reparasjon. Med Alienware fikk jeg reparasjon på stedet.

Når alt dette er sagt så er jeg vel egentlig av den oppfatning av at skal du ha en PC hovedsaklig til gaming, så er det fortsatt stasjonære som er det eneste saliggjørende. Å bruke bærbare til gaming blir fort dyrt. Det er ålreit når den er ny, men du vil oppdage at når den er et år gammel, så er det ikke like morro lenger. De som produserte PC-en konsentrerer seg kun om de nye modellene, så det er dårlig med driveroppdateringer. Hardwaren som var så bra da du kjøpte den klarer ikke lenger helt å holde tritt. Og dette vil bare bli mer og mer påtagelig med tiden. Og da kommer trangen til å kjøpe noe helt nytt noe. Og så har du det gående. Med stasjonære PC-er er inngangsbilletten betydelig lavere, du får mer kraft for pengene og du kan bytte ut enkeltkomponenter etter behov. På en bærbar kan du i praksis kun bytte ut harddisk og minne. Alt annet blir veldig dyrt.

__________________
"The most likely way for the world to be destroyed, most experts agree, is by accident. That's where we come in. We're computer professionals. We cause accidents." - Nathaniel Borenstein

Pappa til G2002, G2003, G2009 og G2012.
baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 14:07   #12
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alienware? Juste?

baltie sier egentlig mye av det jeg skulle til å skriver. Alienware er dyr, dyr moro. Jeg ville anbefalt akkurat den ASUSmodellen baltie har, G74SX. Det er et skikkelig gamingmonster og vil dra Battlefield 3 uten problemer.

Så kan man jo diskutere laptop vs stasjonær. Jeg ville gått for laptop dersom han ønsker og ta den med seg på LAN/til kompiser.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 14:10   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alienware? Juste?

Han har jo et par laptoper fra før. Men den ene er ikke egnet å spille på og den andre gammel og sliten. Jeg viderebringer dette ufordøyet til ham og ser hva han lander på, jeg.

Tusen takk!

  Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 14:53   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alienware? Juste?

Da har han bestilt seg en asus, Baltiemodell. Syns vi ti lapper var en ok pris?

  Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 22:04   #15
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alienware? Juste?

4000 billigere enn da jeg sjekket sist så ja.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no