Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-14, 14:11   #281
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Spørre om barnet kan få være med andre? Det var litt spesielt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 14:41   #282
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Mammaen det er snakk om er usedvanlig uredd på den màten, men også veldig raus selv og veldig uproblematisk å si nei til. Så situasjonen var ikke så sær som det kanskje kan høres ut som. Som sagt, hadde det vært et av de andre barna i familien som skulle være med hadde jeg glatt sagt ja. Uflaks for oss alle at det barnet som er mest kompis med poden også er det jeg selv takler dårligst.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 14:49   #283
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Spørre om barnet kan få være med andre? Det var litt spesielt.

Oppfattet det som at denne mammaen hadde vært mye barnevakt for barna til de hun spurte, da ser jeg ikke helt hvorfor det er så merkelig. Det må vel være lov å be om gjentjenester?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 15:49   #284
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Jeg tror jeg med ganske stor sikkerhet kan si at jeg aldri kommer til å ta med meg en ekstra unge på en ferie. Det være seg helg eller annet. Unntaket er nevøer og nieser. Jeg vet jeg er sær, og fikser knapt overnatting her hjemme.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 17:00   #285
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Oppfattet det som at denne mammaen hadde vært mye barnevakt for barna til de hun spurte, da ser jeg ikke helt hvorfor det er så merkelig. Det må vel være lov å be om gjentjenester?

Joda. Men jeg synes det skal rimelig mye til å be andre om å ta med ungen din på ferie. Jeg kan personlig ikke komme på ett eksempel på noe tilfelle jeg hadde sagt ja til det. Jeg synes ikke at å ta med et barn på ferie er en gjentjeneste for barnevakt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 08:35   #286
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.786
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Samle diskusjon er tema disse dager nå.
Neste års ferie bestilles straks. Han vil ikke. Har fylt 18 da, og bor hjemme. Jeg kjenner jeg sliter selv med å bestille ferie for 4 og ikke 5. Så vemodig...

Vi fikk med han (og en venn) til Praha i høstferien, må nok leve lenge på den.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 09:17   #287
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Vi har en 98-årgang hjemme og skjønner hva du føler.

Jeg tror at han vil være med oss neste år, selv om han aller helst vil være hjemme (men med oss). 7-10 dager hjemme alene tror han blir litt for ensomt.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 10:12   #288
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.462
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Samle diskusjon er tema disse dager nå.
Neste års ferie bestilles straks. Han vil ikke. Har fylt 18 da, og bor hjemme. Jeg kjenner jeg sliter selv med å bestille ferie for 4 og ikke 5. Så vemodig...

Da jeg var 18 hadde jeg sommerjobb, og bodde på jobben (turisthytte i fjellet) hele sommeren, festet eller gikk fjellturer med venninner når jeg hadde fri.
Tror ikke det falt foreldrene mine inn å tvinge meg med på ferie sammen med dem. De var nyskilt og hadde vel sitt eget opplegg. La han prøve å få seg en sommerjobb, og være hjemme og jobbe og tjene seg litt penger, og få litt arbeidserfaring da vel.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-10-15 kl 10:50.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 10:26   #289
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Ferie med foreldre var virkelig ikke førstevalg når jeg var 18 år, venner er jo gjerne mye mer stas.
Vi hadde med en kamerat av 13-åringen i sommer på Lofotentur, eller dvs de dro sammen besteforeldre og så kom mannen min oppover etter en halv uke. Han betalte sin egen flybillett og lommepenger.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 10:43   #290
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Jeg tenker også at det blir litt rart når vår eldste (16 til sommeren) ikke vil bli med på ferie. I sommer skal vi til varmere strøk og han har lyst til å bli med. Han vet at "hjemme alene" ikke er et alternativ, og når "bestemor bor her" eller "du bor hos bestemor" er alternativene, er ikke "Syden" så verst likevel.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 13:30   #291
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Jeg jobbet hele sommeren fra jeg var 16, og tanken på å reise på ferie med foreldrene mine var helt fremmed for meg. Samtidig skjønner jeg godt at det er vemodig; selv har jeg to 14-åringer og kjenner jeg er opptatt av å få reist litt nå, mens de fortsatt vil være med meg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-15, 17:57   #292
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Vi har 17-åring til sommeren og vi er alle veldig klare over at destinasjon er cluet for å få henne med. Hun godtar en åpen dialog heldigvis. Vil hun ikke være med så er hun fornuftig nok til å være alene, dessuten bor bestemødrene nært hvis det skulle oppstå noe.

Han som blir 15 til sommeren blir nok med en stund til hvis formen tilsier det. Hans sykdom begrenser utferdstrangen mye.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 01:00   #293
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.786
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Han blir med den ene uka!!! SÅ GODT!!
Så nå bestilte vi fly i full fart! Han dkal reise uten oss begge veier, men blir der ei uke mens vi er der. Veldig godt for mammahjertet!!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 15:58   #294
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Vet ikke om jeg har fortalt det før, men jeg FIKK altså ikke være med på ferie mer den sommeren jeg ble 17. Jeg måtte være hjemme to uker og passe hunden. Er fremdeles litt snurt for det. De dro på kul ferie.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 16:10   #295
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Ikke jeg heller, Hyacinth. Kan ha hatt noe med at jeg var en skikkelig ufordragelig tenåring i ferien året før. . Jeg fikk bli med igjen etter at jeg flyttet hjemmefra.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 16:59   #296
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Ikke jeg heller, Hyacinth. Kan ha hatt noe med at jeg var en skikkelig ufordragelig tenåring i ferien året før. . Jeg fikk bli med igjen etter at jeg flyttet hjemmefra.

Haha, det har ikke jeg fått.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 21:47   #297
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vet ikke om jeg har fortalt det før, men jeg FIKK altså ikke være med på ferie mer den sommeren jeg ble 17. Jeg måtte være hjemme to uker og passe hunden. Er fremdeles litt snurt for det. De dro på kul ferie.

Det var da virkelig spesielt

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-15, 13:41   #298
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

I år var 98-årgangen vår med på bobilferie i Norge i 14 dager.
Det gjentas ikke fra hennes side for å si det sånn. Hun hadde det fint, men hun gjør det ikke igjen neste år. Og det forstår jeg altså.

Vi får se hva vi finner på til sommeren. Men må nok ta en dialog med snuppa om destinasjon ja. Også får vi se an evt jobbing for hennes del. Hun skal en uke på treningsleir i Kroatia tidlig på sommeren, så det er ikke sikkert behov for den feteste ferien er helt tilstede heller.

Hun kom så kjekt her og sa hun hadde blitt invitert med til "syden" til sommeren da. Jeg trodde kanskje det var med familien til kjæresten eller til ei venninne.
Neida, de var 13 jenter som skulle avgårde. Yeah right! Sorry frøken. DET kan du faktisk bare glemme. Så får det ikke hjelpe at hun (iflg frøkna selv) er den eneste som ikke får lov. Men hun har da altså ikke fylt 18 år enda. Faktisk fyller hun ikke før helt på slutten av året. Så det kommer ikke på tale. :streng:

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-15, 20:59   #299
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

96-årgangen min forbereder seg allerede på å bli snurt for ikke å få bli med på ferie til sommeren (hun har flytta hjemmefra). Hun var med oss nå i år, og ville blitt dødelig fornærma om hun ikke fikk.
99-årgangen fikk tilbudet om å ikke bli med i sommer. Han så bare uforstående på oss, og proklamerte at vi ikke var SÅ ille å være sammen med at han ikke ville på ferie.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-15, 08:19   #300
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Ikke så ille du, snippa! Skikkelige god-ord der ja.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no