Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Jasper Ffordes First Among Sequels – varsko!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-07, 17:55   #1
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Sint!

Jasper Ffordes First Among Sequels – varsko!

Alle fotnotene mangler i hele førsteopplaget! De ligger her. Jeg trodde imidlertid i det lengste at dette var en del av plottet, og ble ganske sur da jeg innså at sånn var det ikke.

Jeg synes man burde få ny bok, jeg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 18:14   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jasper Ffordes First Among Sequels – varsko!

Min bok er i posten den nå. Kanskje den heller ikke er i orden?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 18:16   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jasper Ffordes First Among Sequels – varsko!

Den er antagelig ikke i orden om du har bestilt fra England:

Sitat:

It has come to our attention that the entire first print run of the UK Hodder edition of First Among Sequels is missing the footnoterphone speech. These should be on pages 194, 195, 332, 333, 339, 392 and 393. This is especially annoying as it is the second side of dialogue, some of which moves the story on.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 20:05   #4
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jasper Ffordes First Among Sequels – varsko!

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Den er antagelig ikke i orden om du har bestilt fra England:

Dette hørtes jo først veldig ille ut, men heldigivis tilbyr The Fforde Book Upgrade Center både:

Sitat:

[A] corrected second edition free of charge to anyone sending the title page and a return address to [the publisher.]

og

Sitat:

[A] jumbo gif with all the missing text to print out and stick into your book if you are so inclined.

Ben "so inclined" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 20:51   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jasper Ffordes First Among Sequels – varsko!

Jeg fikk bare med meg gif-en, og har tilbrakt kvelden med saks og teip. Men siden jeg hadde en dårlig teip-dag, skal de sannelig få sende meg et nytt eksemplar.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 21:07   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jasper Ffordes First Among Sequels – varsko!

Så godt at jeg husket denne tråden. Nå skal jeg jammen meg få meg ny bok jeg også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 21:53   #7
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jasper Ffordes First Among Sequels – varsko!

Jeg syns min ble fin når jeg skrev ut og festet fotnotefonsamtaler med tape inni, og limte på lapp med "THIS BOOK IS NOW VERSION TN5/1.1" på forsiden. Jeg vil ikke rive ut tittelarket for å få en ny, så jeg beholder min.

Ben "Think Smart – Think Dumb" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 22:14   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jasper Ffordes First Among Sequels – varsko!

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg syns min ble fin når jeg skrev ut og festet fotnotefonsamtaler med tape inni, og limte på lapp med "THIS BOOK IS NOW VERSION TN5/1.1" på forsiden. Jeg vil ikke rive ut tittelarket for å få en ny, så jeg beholder min.

Det ble min løsning også, bortsett fra at jeg ikke har fikset versjonslapp på forsiden. Det handlet nok mest om latskap.

Hva syntes du om innholdet? (Eller har du bare lekt med teip og ikke lest?)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 22:36   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jasper Ffordes First Among Sequels – varsko!

Denne tråden hadde jeg gått glipp av. Dette forklarer en hel del forvirring for min del.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 22:51   #10
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jasper Ffordes First Among Sequels – varsko!

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hva syntes du om innholdet? (Eller har du bare lekt med teip og ikke lest?)

Ikke bare pappsløyd. Jeg leste den innimellom.

(Ingen direkte spoilere til handlingen i dette avsnittet, men jeg tagger likevel) Jeg har egentlig tenkt å vente med vurderingen til jeg får lest neste bok, men så langt syns jeg dette er den svakeste boken til Jasper Fforde, mye repitisjon, og en god del ting som hverken ikke ser ut til å ha noen særlig funksjon eller er særlig underholdende, men jeg ser ikke helt bort fra at han kan greie å ta seg inn og samle tråder – som jeg ikke har skjønt at er tråder en gang – i neste bok. Jeg syns han har vært god til det før. Og selv om denne ikke engasjerte så veldig kommer jeg garantert til å lese neste bok straks den er tilgjengelig.

(Her nevner jeg et par ting som er i boken) På den positive side syns jeg han hadde flere av de flotteste scenene i Thursday Next serien så langt; blant ting jeg likte svært godt kommer jeg i farten på pianobyttesentralen, beskrivelsen av hurtigleseren (i Pinocchio) og reisen med SS Moral Dilemma.

Ben "All Hail Emperor Zhark!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 22:53   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jasper Ffordes First Among Sequels – varsko!

Jeg kan i grunnen signere Benmurphy på alle punkter, ser jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 14:49   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jasper Ffordes First Among Sequels – varsko!

Jeg er også langt på vei enig med BM. Jeg ble egentlig nokså skuffet, jeg syntes det ble mye tomgang og veldig mange interne teknikaliteter tilsynelatende bare for teknikalitetenes skyld. Det er jo ikke på langt nær så morsomt som når han tuller med historielinjene i andre bøker. Men jeg likte veldig godt de nevnte scenene, og så kan det jo aldri bli feil å treffe hele Bennett-familien på én gang. Jeg tror vel også mye kan reddes av oppfølgeren – de fire første bøkene var jo på mange måter en avsluttet enhet, og nå begynte vi på nytt.

Jeg liker ikke cliffhangere i romaner. Det skulle vært forbudt, skulle det.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no