Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Introduksjon av mat - ditt beste praktiske tips :-)

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-11, 23:20   #1
Solå
Aktiv
 
Solå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 160
Solå er litt kul
Smil

Introduksjon av mat - ditt beste praktiske tips :-)

Gutten vår er fire måneder til helgen og pga delamming så er tiden inne for oppstart av fast føde. Gleder meg litt til det

Nå er det slik at alle mine venninner har melk i puppene og har liten, ingen erfaring med så tidlig oppstart. Er det noen som har noen gode tips? (PGA puppenekt vil jeg begynne med gluten nå med en gang, før han nekter å drikke av puppene helt)

Så er det jo slik at alle erfarne damer sitter inne med mange gode praktiske tips... hadde håpet at dere ville dele med meg. Er ute etter alt fra hvor du kjøpte den beste maten, oppbevaring, tilberedning, beste smikkeide, mat på tur etc....

__________________
2010
"Alle mennesker fødes som orginaler, de fleste dør som kopier."
"Du setter ikke spor på veien alle andre går."
Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:26   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introduksjon av mat- ditt beste praktiske tips :-)

Jeg ville ventet lenger, og brukt en metode av typen Baby Led Weaning. Vent til han kan sitte i høystol og spise selv. La han smake på maten selv og holde i hånda selv.

Vi har gjort dette med minsten. Dampede grønnsaker går ned på høykant. I tillegg har vi også gitt grøt, siden han er prematur og trenger ekstra jerntilskudd. Ni måneder gammel spiser han alt, biter av det meste selv, og jeg kan telle på én hånd de gangene han har satt noe i halsen.

Vi lager all barnematen selv.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:29   #3
Solå
Aktiv
 
Solå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 160
Solå er litt kul
Standard

Sv: Introduksjon av mat- ditt beste praktiske tips :-)

Skal lese om den metoden.

Vi er enkle her i huset og følger de offisielle retningslinjene. Disse anbefaler oppstart når barnet er fire måneder, og ikke seks måneder som er for dem som har nok melk i puppene.

__________________
2010
"Alle mennesker fødes som orginaler, de fleste dør som kopier."
"Du setter ikke spor på veien alle andre går."
Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:29   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introduksjon av mat- ditt beste praktiske tips :-)

Mange myke kluter som kan kokvaskes.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:31   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introduksjon av mat- ditt beste praktiske tips :-)

Man kan starte ved fire måneder, men man må ikke. Fordelen med å vente er at de kan sitte oppreist selv (vippestol er ikke så egnet til BLW), har munnmotorikk til å takle biter, og føre hånden til munnen uten problemer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:34   #6
Solå
Aktiv
 
Solå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 160
Solå er litt kul
Standard

Sv: Introduksjon av mat- ditt beste praktiske tips :-)

Maverick: Kanskje på tide å kjøpe flere kluter ja

Niobe: Leste kort om metoden og synes tanken er god. Vi er derimot veldig klar til at gutten skal bli mett. Merker på han at han har behov for litt mer nå. I puppene mine er det bare skummet melk

__________________
2010
"Alle mennesker fødes som orginaler, de fleste dør som kopier."
"Du setter ikke spor på veien alle andre går."
Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:35   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introduksjon av mat- ditt beste praktiske tips :-)

Jeg ville ventet til det ble behov for mer mat, uten å tenke på alder. Mye fordi jeg selv har en matvareintoleranse og er redd for at ungene skal få det samme.
Uansett: innfør gluten sakte, varier grøttypene. Begynn med få ingredienser, gjerne av egen mat som ikke er saltet.
Jeg foretrekker smekker man kan tre over hodet, de er lett å få på et sultent åder.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:37   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introduksjon av mat- ditt beste praktiske tips :-)

Da ville jeg vurdert velling i første omgang. Siden han er så liten. Vil dere gi noe annet, så er hirsegrøt eller most avocado fint å starte med.

Han er så liten at det er godt mulig du må amme like mye selv om dere introduserer fast føde nå. Ofte fører det å begynne tidlig bare at man bruker lenger tid. Vi begynte senere enn mange av de jevnaldrende, men minsten tok dem kjapt igjen og gikk heller forbi. Han var jo veldig klar da vi begynte.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:44   #9
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Introduksjon av mat- ditt beste praktiske tips :-)

Jeg anbefaler grøtene fra Holle. Du får dem hos helsekostbutikker.

Vi startet også ved fire måneders alder pga sulten unge. Jeg har hatt greit med melk hele veien jeg, men jeg ammet omtrent hele tiden til slutt, hun lå lenge til puppen ved hver amming, så det ble lite hviletid til slutt.

Vi startet med en liten smak av grøt først, og økte så forsiktig på til vi oppnådde en grei porsjon.

Avocado skal visst også være fint å starte med ja.
Og for meg som ikke har boikottet nestlè og ikke vært mot barnemat på glass heller, så har de glass med grønnsaksmos fra fire måneder. De likte snuppa her. Det jeg laget selv kom ut igjen.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 06:40   #10
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Introduksjon av mat- ditt beste praktiske tips :-)

Jeg ville ventet ja,har ei på 6 md som vi begynte så smått med for ikke lenge siden. Selv om jeg ikke ammer lenger. Hun sitter nå greit i tripp-trapp stolen selv. Vi begynte med Risgrøt (det er vel den uten gluten?), så litt frukt.Nå er det mme til frokost, grøt evt brød til lunsj, kanskje litt moste grønnsaker til middag og mme til kvelden.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 08:00   #11
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introduksjon av mat- ditt beste praktiske tips :-)

Vi begynte med nestle sin banan/ris grøt.
Blander den ganske tykk for da kan han "tygge" den innover i munn selv.
Har nå begynt å blande inn nestle sin havre/hvete grøt.
I tillegg får han smakebiter av det meste vi spiser. Ørsmå smuler som han selv tygger og svelger. Når han får bedre grep vil han få spise mye selv (vi har parktisert blw på de andre). Han sitter i vippestol eller i fanget når han får mat.

Min er 4 mnd og 10 dager. Begynte med grøt/mat fordi han hadde behov for mer mat og vi ønsker å introdusere det meste før puppen blir borte. Jeg er dessverre en veldig dårlig ku og melken min kan forsvinne over natta :btdt:

Vi bruker ikke smekke, skifter heller body.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 08:48   #12
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Introduksjon av mat- ditt beste praktiske tips :-)

Velling og maisgrøt er vel fint å starte med.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 08:54   #13
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Introduksjon av mat- ditt beste praktiske tips :-)

Vi startet med velling om kvelden fra 4 mnd, jeg delammet. Det gikk veldig fint, begynte med en blanding av mme og Holle hirsegrøtpulver med litt maltekstrakt oppi. Det neste vi introduserte var banan, omtrent på samme tiden, det var populært fra dag 1. Moser med gaffel på en tallerken og gir med skje. Etterhvert blandet jeg 50/50 banan og avocado. Vi har økt på med matmengde etter hans tempo og nå 7 mnd. følger han stort sett resten av familiens måltider og mat.
Lykke til

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 09:01   #14
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Introduksjon av mat- ditt beste praktiske tips :-)

Ikke bruk malt, kan gi luftsmerter. Bruk heller god rapsolje!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 09:22   #15
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Introduksjon av mat- ditt beste praktiske tips :-)

Jupp, velling til så små, det er kjempegreit og gir ikke så stor sjans for magevondt, er min erfaring. Greit nok å anbefale å vente, men når man har et barn som er sultent døgnet rundt er det bare frustrerende å få høre det.
Rusket er 5 mnd og spiser velling av 4 ts holle hirse- eller risgrøt blandet med vann og morsmelk, evnt kan man blande med MME. Litt avokado er også godt innimellom, ikke i vellingen, altså. Jeg er også veldig for BLW, og går over på det så snart hun har motorikk til det. Det er jo ikke sånn at man ikke kan gi litt velling/skjemat først og så gå over til å spise selv litt senere.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 11:04   #16
Solå
Aktiv
 
Solå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 160
Solå er litt kul
Standard

Sv: Introduksjon av mat- ditt beste praktiske tips :-)

Her var mange gode tips

________
Nå trenger jeg ikke tips om å utsette oppstarten, for vi har allerede bestemt oss for å starte opp med mat vi

__________________
2010
"Alle mennesker fødes som orginaler, de fleste dør som kopier."
"Du setter ikke spor på veien alle andre går."
Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 11:09   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introduksjon av mat - ditt beste praktiske tips :-)

Jeg er ikke Nestlemotstander og bruker glatt produktene derfra; hvis du også gjør det, anbefaler jeg risgrøt og den som heter havre,hvete,ris. Den siste vil også gi glutenintroduksjon, siden du nevner det. Du bør variere mellom gluten og glutenfri; og etterhvert kan man jo introdusere havregrøt, som har relativt lavt gluteninnhold. Ren hvetegrøt er en versting sånn sett.¨

Hipp har også en risgrøt.
Videre er banan fint, skrap litt med skje og gi. Avocado er fint, og avocado/bananmos er en sikker vinner, lett å lage selv, fint å ha med i liten boks hvis du skal ut på tur.
Hvis du skal lage middag selv, er moste grønnsaker med stavmikser en fin start. Brokkoli, gulrot, potet.
Jeg liker også godt grønnsaksglassene til Nestle jeg da. Her må du velge det som passer seg best.
Med litt sviske i ny og ne (finnes som ferdig mos på glass hvis du vil bruke det, både fra Småfolk og Nestle), unngå man hard mage. Barnet bør ha avføring hver dag når det får mat. Da slipper du også malt, og sviske inneholder c-vitamin og er fint som smakstilsetning i nøytral grøt.

Jeg har prøvd Holle hirsegrøt som lillesøster nekter plent å spise. Jeg har hatt rapsolje i den, det lukter og smaker høgg, det er hele familien enig om, inkludert lillesøster.

Senere er jeg veldig med på at det er fint å la dem spise litt selv, men det er ingenting i veien for å starte med det senere selv om du ikke gjør det nå. Etterhvert kan du jo la ham gnage litt på egen mat ved måltidene i tillegg til det du gir ham. Brokkoli er en gnagesuksess her i huset.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 11:25   #18
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Introduksjon av mat - ditt beste praktiske tips :-)

Vi begynte å introdusere risgrøt (Hipp) og moste grønnsaker fra hun var 6 mnd. Det tok 2 mnd (!!) med tilvenning før hun godtok å spise mer enn en munnfull. Det gikk bedre når hun fikk sutte grøt av fingrene mine enn hvis hun ble matet med skje. Det likte hun ikke. Gikk til innkjøp av babyskjeer fra Tommee Tippiee med myk tupp, da gikk alt så mye bedre. Middag strevde vi lengre med. Hun var nærmere året før hun spiste en hel porsjon. Ikke hadde hun tenner før hun var 14 mnd, så hun fikk fint lite i seg om maten ikke var moset. Favoritten var dampede søtpoteter, poteter og gulrøtter med en god klatt usaltet smør. Kjøpte grønnsaksmoser hos clas ohlsson, den er helt genial når man har baby. Og urter, maten må jo ha smak uten at den trenger være sterk

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:20   #19
Solå
Aktiv
 
Solå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 160
Solå er litt kul
Standard

Sv: Introduksjon av mat - ditt beste praktiske tips :-)

Tusen takk for gode svar. Vi har nå startet så vidt opp. Så nå lurer jeg på- når de sier at man skal introdusere en ting om gangen. Hvor lenge skal man holde på med den ene tingen før man kan prøve den neste?

__________________
2010
"Alle mennesker fødes som orginaler, de fleste dør som kopier."
"Du setter ikke spor på veien alle andre går."
Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 14:47   #20
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Introduksjon av mat - ditt beste praktiske tips :-)

Det med en ting i gangen går helst på det med eventuelle reaksjoner; for å se at de ikke reagerer. Nå helt i starten ville jeg nok holdt meg til en og samme ting noen dager før noe annet. Det kommer vel også an på hvor kjapp han er, altså hvor interessert han er; om han liker og forstår poenget. Vi starta først med ren risgrøt(holle). Etter noen dager fikk de frukt til dessert; først kokte og moste jeg eple(koker ikke nå lengre, bare moser vanlig frukt). Når det gikk bra prøvde jeg en annen frukt osv. Nå smaker de på nye ting rett som det er, men jeg lar de bare smake en ny ting pr dag selv om det eventuelt er blanding av flere ting. Med det mener jeg at smaker de en ny middag så gir jeg ikke en ny grøtsort samme dag. Liker å slippe å lure på hva de eventuelt reagerte på, spesielt pappaen hadde matvareallergier som liten.

Hvordan reagerte han? Likte han det? Skjønte han poenget?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no