Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva skrev du særemne om på vgs.?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-07, 14:53   #41
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Jeg fikk 5, og skrev om tre av bøkene i Sagaen om Isfolket.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 15:06   #42
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Jeg likte faktisk norsk da, (:nerd: ) så jeg leste vel hele sju bøker og tok de fire beste og skrev oppgaven.
Oppgaven var ene og alene om Sigurd Hoel og nyrealismen?). Husker ikke hva epoken heter.
Fikk 5.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 15:08   #43
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Jeg glemte forresten paginering. :doh:
Så det trakk ned.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 15:19   #44
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

I min særoppgave i norsk skrev jeg om Lars Saabye Christensen og skildret guttene i hans bøker. Tror jeg trakk en del paraleller mot hans oppvekst i Oslo. Husker vi måtte lese fem bøker, men jeg husker ikke hvilke jeg la mest vekt på. Mener de fleste var oppvekstromaner. Særemne skulle gjennomføres skriftlig og legges frem muntlig.

Vi hadde forresten en meget spesiell norsklærer(inne). Det var kun guttene i klassen som fikk toppkarakterer. Vi testet det ut flere ganger ved å bytte navn på stiler og prøver med gutter i klassen. Til slutt konfontrerte vi henne med våre observasjoner, hun stotret og stammet litt før hun løp gråtende ut av klasserommet.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 15:19   #45
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Særoppgåva mi handla om religiøse sekter. Hadde konsentrert meg om tre stk ettersom det er veldig mange å velge mellom. Var også innom kvifor folk vel å bli sektmedlemmar.

Hjå oss skulle særoppgåva skrivast og framførast framfor klassen og lærarar

Hugsar ikkje kva sekter eg tok føre meg.


Fekk seksar *stolt*

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 15:23   #46
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Om 2 verdenskrig med utgangpunkt i bøker av Hamsun. Husker spesielt den ene boka som jeg ikke husker tittelen på, det var tre historier som begynte likt, men fikk forskjellig story og slutt utifra hva hovedpersonen valgte i begynnelsen. Fikk 5 eller 5+ hvis jeg ikke husker feil.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 15:24   #47
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Ingvar Ambjørnsen.
Vi var to som ville skrive om ham, så vi gikk sammen og delte på det: Hun tok for seg bøkene hans med narko-tema, og jeg konsentrerte meg om krimbøkene.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 15:25   #48
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Særoppgåva mi handla om religiøse sekter. Hadde konsentrert meg om tre stk ettersom det er veldig mange å velge mellom. Var også innom kvifor folk vel å bli sektmedlemmar.

Hjå oss skulle særoppgåva skrivast og framførast framfor klassen og lærarar

Hugsar ikkje kva sekter eg tok føre meg.


Fekk seksar *stolt*

Det skrev jeg særoppgave om også, i SL.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 15:40   #49
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs?

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Jeg skal ha særemne nå!
Gruer meg som bare det! Har ikke peiling på hva jeg skal skrive om!


Eg vurderte sterkt å skrive om Torbjørn Egner

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 15:44   #50
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Jeg husker ikke problemstillingen eller karakteren i særoppgaven i norsk, men emnet var rasisme.

I geografi skrev jeg om Iran og fikk karakteren 5-. Jeg var fornøyd med det, siden jeg begynte å skrive oppgaven kvelden før innlevering.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 15:57   #51
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Jeg skrev om Amalia Skram, fikk 5.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 16:34   #52
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Jeg skrev om mafiafilm som genre.
De tre filmene jeg analyserte var "Goodfellas" av Martin Scorsese, "The Godfather" av Francis Ford Coppola og "Once upon a time in America" av Sergio Leone. Jeg fikk en sekser. Vi måtte innlevere skriftlig og fremføre muntlig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 16:48   #53
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg skrev om Amalia Skram, fikk 5.

Da regner jeg med du skrev Amalie på forsiden

Jeg kan ikke huske at jeg hadde særemne på vgs, men på ungdomsskolen hadde jeg særemne, da skrev jeg om Edvard Grieg. Fikk karakteren M på den.

Mulig jeg hadde særemne på vgs, men kan ikke klare å huske hva det var om Må forhøre meg med mine gamle skole venninner tror jeg.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 16:53   #54
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.470
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

"Nattens brød" (de fire bøkene om Ann-Magritt) av Johan Falkberget. Valgte den først og fremst fordi jeg hadde lest den før :lat:
Begynte i siste liten og satt oppe til kl 4 natta før vi måtte levere for å gjøre den ferdig. Fikk 5.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 16:53   #55
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Jeg skrev om incest og fikk 5. Men læreren syntes den ble litt voldsom, sannheten kan jo være det.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 17:01   #56
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Jeg skrev om barn og sorg. Leste 3 bøker - en for barn (Farvel Rune), en for eldre barn/ungdom (husker ikke hva den het) og en for ungdom/voksne (Islottet). Og så sammenlignet jeg dem, og hvordan sorgtemaet ble tatt opp i bøkene.

Fikk også sekser! *medlem i flinkis-gjengen*

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 17:03   #57
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Jeg analyserte og sammenliknet boken "Svermere" av Knut Hamsun og filmen "Telegrafisten" som er basert på boken.

Fikk 6.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 17:03   #58
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Jeg skrev om Mao. Fikk MVG som er den høgst karakteren i det svenske skolesystemet.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 17:21   #59
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Hadde dere flere særemner? Vi hadde kun i norsk.
(Jeg gikk første kullet etter Reform-94.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 17:23   #60
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skrev du særemne om på vgs.?

Vi hadde i engelsk også, men det var veldig mye mindre omfattende. Les en bok, skriv et resymé. Lizzom.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no