Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pinnekjøtt for dummies!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-07, 10:52   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Pinnekjøtt for dummies!

Enlighten me.

Jeg vet at det skal ligge på pinner, at det skal vannes ut et døgn ca, at det skal være vann opp til pinnene, at det skal koke noen timer, at når kjøttet løsner fra bena er det ferdig.

Men. Tilbehør? Og hva har jeg glemt?

Jeg tenkte kålrabistappe og poteter, og klarer ikke komme på noe annet som er vanlig å spise til.

Teskjeforklaringer ønskes.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 10:54   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt for dummies!

Surkål og rødkål bruker vi
(...ja, sånn i tillegg til poteter og rabbestappe).

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 10:55   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt for dummies!

Du har vel egentlig ikke glemt noe. Vi bruker ihvertfall ikke noe annet tilbehør.

Husk godt med pepper i kålrabistappen, og gjerne litt fløte.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 10:59   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt for dummies!

En oppskrift på kålrabistappe hadde vært fint.

Surkål er fint. Det elsker vi.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 11:03   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt for dummies!

Eg lagar rabbestappe av rabbe, ei eller to kokte gulrøter, fløte, rømme, peppar og ribbefeitt.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 11:53   #6
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Pinnekjøtt for dummies!

Denne lager jeg. Knallgod!!! Jeg bruker meierismør og kremfløte da

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 12:05   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt for dummies!

Jeg pleier å brune pinnekjøttet i ovnen i 15-20 minutter etter at det er ferdigkokt, da blir det EKSTRA godt. Dessuten er det så praktisk, for kjøttet kan kokes ferdig i ganske god tid, legges på rist over langpannen og bare settes i ovnen et kvarter før man skal spise.

Jeg serverer kålrabistappe til (2 store kålrabi, 2 store poteter kokes sammen og moses med mye meierismør, litt pinnekjøttkraft, litt fløte og salt og pepper), og så har vi poteter og surkål til. Mannen min MÅ ha brun saus eller en annen saus til, så da lager jeg det også. Ja, og så røkte julepølser som jeg koker sammen med pinnekjøttet den siste halvtimen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 12:17   #8
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Pinnekjøtt for dummies!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg pleier å brune pinnekjøttet i ovnen i 15-20 minutter etter at det er ferdigkokt, da blir det EKSTRA godt. Dessuten er det så praktisk, for kjøttet kan kokes ferdig i ganske god tid, legges på rist over langpannen og bare settes i ovnen et kvarter før man skal spise.

Jeg setter de under grillen i 5 min før de serveres, blir vel omtrent det samme

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 12:18   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt for dummies!

Jepp det blir det samme.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 13:02   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinnekjøtt for dummies!

Hehey! Da skal man ikke se bort i fra at det blir en noenlunde velsmakende nyttårsmiddag i alfaHeimen også. Takk, jenter!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 13:17   #11
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pinnekjøtt for dummies!

Vi skal også ha pinnekjøtt i morgen, og det står på komfyren as we speak. Jeg koker det i dag, legger det i langpanna med folie over på den kalde boden, og varmer det i stekeovnen i morgen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 15:30   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pinnekjøtt for dummies!

Pleier også å "skjerpe" kjøttet i stekovnen noen minutter på høy varme før det serveres, slik at det blir litt sprøere hinne på det. Nam!
Lager kålrotstappe med tykk hvit saus laget på masse smør og litt melk, og rikelig med pepper.
Vi pleier ikke å ha annet tilbehør enn kålrotstappe og kokte gode poteter, samt pinnekjøttkraften som sjy.

  Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 16:25   #13
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Pinnekjøtt for dummies!

Enig i at det absolutt må stekes før servering.

Også må jeg legge til tyttebærsyltetøy. Nam.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no