Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Profitt på barnehager ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-06, 19:55   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Jeg synes det er flott hvis private barnehager går med overskudd. Alle suksessbedrifter er gode greier. Jeg synes det er fantastisk hvis de kan tilby barnet mitt et godt sted å være og jeg kan jobbe og betale mine skattepenger. Jeg ser ingen grunn til at de ikke skal få de samme støtteordningene som offentlige barnehager når de leverer samme tjeneste. Skal vi virkelig premiere folk for IKKE å være kostnadseffektive?

Jeg legger selvsagt til grunn at man oppfyller alle krav til en god barnehage. Det er det kommunens eller bydelens jobb å kontrollere.

Siden jeg er i godlune, kan jeg slenge på med en n=2-undersøkelse. På den ene siden; min venninnes arbeidsplass, en stor offentlig barnehage. Det er til enhver tid minst 1, gjerne 2 sykmeldte. Man må streve og jobbe seg halvt ihjel for minstetrinn for å få ting til å gå rundt, og leie inn dyre vikarer så lenge pengesekken holder.

På den andre siden, Sneipens lille private barnehage. 4 personer på 13 barn, det er nesten aldri noen borte, og i tilfelle får de inn vikarer. De er bedre betalt og har mer ferier. Alle er fornøyde (bortsett fra foreldre i høstferien, kanskje).

Etterhvert som Regjeringen innfrir barnehageløftet (eller dør i forsøket), vil markedskreftene komme kraftigere inn. Da blir kvaliteten på tjenesten det viktigste. Og det beste vil fremdeles tjene penger.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:10   #22
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Jeg syns det er storveis at privatpersoner tjener seg rike på barnehageutbygging. Vel og merke hvis barnehagene er gode barnehager med nok kvalifisert personale, fint inne og uteareal og ellers ordnede forhold. Jeg vet om mange slike veldrevne, private barnehager.

Jeg syns det er utrolig smålig å fokusere på hvem som tjener seg rike på barnehagebygging. Problemet i dette landet er at vi mangler barnehageplasser til alle familiene som ønsker dem. Problemet er IKKE eventuelle privatpersoner som sørger for bedre barnehagedekning ved å investere egne midler av egen risiko for å bygge nye barnehager. Jeg kjenner ingen som hadde vært villige til å gjøre dette uten å tjene penger på det?

Kommunene i Oslo, Bergen og sikkert mange andre steder har i 30 år lovet full barnehagedekning, det har de ikke klart til nå, lite tyder på at de vil klare det i løpet av neste år heller. Til og med suppegjøken Djupedal har innsett at målet om full barnehagedekning ikke er innen rekkevidde uten at man må hilse private barnehager velkommen. He he, lurer på hvorfor, kan det ha å gjøre med at partisjefen hans står i fare for å gå inn i historiebøkene for landets best annonserte politiske selvmord ...?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:13   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Jeg har min gutt i en bhg til de nevnte herrer. Og da de overtok måtte bhg ta inn to barn til sammen ekstra pga nye areal utregninger.
Jeg er veldig fornøyd med denne bhg, selv om den er privat og har flere barn enn kommunale bhg.
Noe av pengene kommer i allefall bhg til gode. Da de overtok fikk de blant annet nytt vognskur og asfaltert sykkelsti ute.

Vi måtte også betale 70 kr mer i matpenger og det stilte vi spørsmålstegn ved siden personalet sa at det ikke var nødvendig. Og da kom spm om hvor pengene gikk. Og om ett evt overskudd kom ungene til gode og ikke eierne.
Har ikke hørt noe annet så velger å tro at de kommer ungene til gode, i form av mat og muligens andre ting uten at jeg har satt meg inn i det.

I høst har de fått inn en ekstra pedagog som er der enkelte dager.

Og jeg har jobbet i en av disse herrenes barnehager..Det var en grunn til at jeg sluttet etter 1 år for å si det pent...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:25   #24
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Vi har guttene i forskjellige barnehager, en kommunal og en privat - og det er milevid forskjell. Den kommunale er den beste, uten tvil. Der er det 6 ansatte på 18 barn, i den private er det 6 ansatte på 24 barn. Når jeg henter kl 16, er det stort sett to stk igjen, og ingen kan fortelle meg noe om lilles dag... Det er ingen ped.leder der feks, det er to førskolelærere og resten er assistenter, ufaglærte. Bhg drives i et idrettsklubblokale, og de bruker garderobene som lekeplass, i tillegg til et uteområde. Vi har lille der på 60% og måtte betale matpenger tilsvarende full plass. Dette for en yoghurt om dagen...(resten har han med seg , melk og middagsglass. De spurte om jeg ikke kunne ta med en yougurt innimellom også, for det likte han så godt - da sa jeg bare nei.)

Det er ingen tvil om at vi ønsker oss over i en kommunal bhg (står på venteliste) med ordnede former og rutiner.

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:25   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Jeg syns det er helt i orden at folk tjener gode penger på å drive med ting vi har bruk for.

Problemet i barnehagesituasjonen er at man ikke har full dekning. Dermed blir det rom for spillere som leverer et dårlig produkt, og sparer penger på kvaliteten.

Den eneste måten å komme rundt dette er å ha veldig strenge kvalitetskrav og kontrollrutiner, og, ikke minst, få full dekning.

Da vil det være helt ok at noen klarer å drive godt, levere et produkt som foreldre og barn er fornøyde med, og tjene penger fordi de for eksempel sitter i et nedbetalt lokale de har betalt på i mange år.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:39   #26
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Sitat:

Da vil det være helt ok at noen klarer å drive godt, levere et produkt som foreldre og barn er fornøyde med

Dette er jeg enig med deg i.
Jeg har ingen problemer med at noen tjener penger på barnehagedrift, så lenge de leverer en kvalitetssikret vare.

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:40   #27
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Vi har guttene i forskjellige barnehager, en kommunal og en privat - og det er milevid forskjell. Den kommunale er den beste, uten tvil.

Vi har hatt storebror i to barnehager, og den private var helt klart den beste. Den var foreldreeid, og jeg tror det hadde mye å si. Foreldrene var involvert og interessert i at barnehagen skulle være bra.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 21:42   #28
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Og jeg har jobbet i en av disse herrenes barnehager..Det var en grunn til at jeg sluttet etter 1 år for å si det pent...

Jeg kan jo ikke svare for hvordan det er å jobbe for dem.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 23:28   #29
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.760
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

her husker du nok helt feil! Private eiere kan ta ut overskudd på lik linje med alle andre som driver privat virksomhet uavhengig av den statlige støtten en får.

Har en derimot kommunal støtte, kan det være knyttet spesielle betingelser til den.

Er du 100 % sikker? Jeg mener at det kun er "oppstartstilskuddet" som de tjener penger på... Lurer på om det var en artikkel i "Utdanning" elle rnoe jeg leste det.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 23:28   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

TGM og Misty, da er det n=6, og Private har en knapp ledelse :statistiker:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 00:00   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Det jeg synes er mest kritikkverdig og litt av en digresjon er at samfunnet/staten støtter private barnehager med ganske mye penger. Altså forstå meg rett, men feks Trygge Barnehager AS har absolutt ikke behov for statsstøtte for og bygge flere barnehager, da de gikk i et overskudd på 32.5 mill. i fjor.

Av hvor stor omsetning?

Og hvilken omsetning var det på investert kapital? Det er jo det som teller. Å bare si resultatet er jo helt meningsløst! :Himle:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 02:12   #32
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.484
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Jeg kan jo ikke svare for hvordan det er å jobbe for dem.

Det kan ikke jeg heller, men i den barnehagen hvor Pip går, er det svært stabilt personale. Da tenker jeg at de har det bra på jobben, siden de har jobbet der i årevis, alle sammen.

Vi har altså Pip i en veldrevet privat barnehage, som jeg tror tjener på stordrift og at de er et stort firma som kan legge press her og der. Vi er svært fornøyd.

Ifjor tenkte vi på å søke henne over i en ny kommunal barnehage nærmere oss, men var litt lettet også da vi ikke fikk plass. Tenkte at kanskje ikke de kommuneansatte får samme følelsen for arbeidsplassen sin, som vi tror at "vår barnehage" har.

Men det er helt klart forskjell, vår nærmeste nabo er en barnehage, en svært privat en. Vi aner ingenting om den, annet enn at vi ser bygget og uteområdet, og der ville vi ikke hatt Pip om vi fikk betalt for det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 02:16   #33
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.484
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Har forresten ingenting imot at noen tjener penger på å drive barnehagefirma. Har ingenting imot at noen driver hva som helst slags firma som de tjener penger på, så lenge det er innenfor loven.

Når jeg ser hvor bra Tromsø Barnehagedrift AS kan drive barnehager, så lurer jeg på hvorfor ikke kommunen klarte å gjøre det samme da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 07:58   #34
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har forresten ingenting imot at noen tjener penger på å drive barnehagefirma. Har ingenting imot at noen driver hva som helst slags firma som de tjener penger på, så lenge det er innenfor loven.

Når jeg ser hvor bra Tromsø Barnehagedrift AS kan drive barnehager, så lurer jeg på hvorfor ikke kommunen klarte å gjøre det samme da.

Det er mulig det er blitt bedre der, men jeg traff engang ei som jobba i en av de barnehagene og hun var faktisk flau over å si antall barn fordi de hadde så mange barn på avdelinga. Og ja, jeg tror disse barnehagene er blitt bedre, men de var ikke så bra i starten. Og jeg tror nok eierne av disse barnehagene uten problem kunne latt litt mer av overskuddet gå tilbake til driften av barnehagene.

Apropos følelse for arbeidsplassen sin; Jeg tror ikke det er slik at disse som er ansatt i en privat barnehage nødvendigvis har mer følelse for arbeidsplassen sin en noen som jobber i kommunal. Det er iallefall ikke den erfaringa jeg har, og jeg har jobbet både privat og kommunalt.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 08:11   #35
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det kan ikke jeg heller, men i den barnehagen hvor Pip går, er det svært stabilt personale. Da tenker jeg at de har det bra på jobben, siden de har jobbet der i årevis, alle sammen.

Det er det i Knotten sin barnehage også - samme personalet har vært siden oppstarten nærmest, det er lite utbyttinger og i det hele tatt veldig trygt miljø for både barn og voksen sånn sett.
Og den er kommunal.

Poenget mitt er IKKE at det er fy med private barnehager, det virker som noen trodde det. Det jeg mener er at det er fullstendig feil når enkeltpersoner kan tjene seg søkkrikk på barnehagebusiness.

Og det ER lettere å ansette ufaglærte assistenter i det private, de har ikke samme krav til ansettelse og søkerlister etc. Ofte er det heller ingen fagforeninger, ingen tariffavtale etc. - og ingen som har noe som helst kontroll med hvem som ansettes.

(Og si meg; er det mange av disse private bhg. som har lærlinger??? Jeg bare lurer, for det vet jeg ikke.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 08:21   #36
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er det i Knotten sin barnehage også - samme personalet har vært siden oppstarten nærmest, det er lite utbyttinger og i det hele tatt veldig trygt miljø for både barn og voksen sånn sett.
Og den er kommunal.

Sånn er det i vår kommunale barnehage også. I tillegg er det mange av assistentene som har utdannet seg til førskolelærere etterhvert, og mange av pedagogene som etterutdanner seg og tar spesialutdanning uten å slutte i barnehagen. Jeg er ganske overbevist om at vi kan takke pedagogisk leder for den flotte barnehagen vår, hun er superdyktig på personalbehandling og på å forholde seg til kommunen som eier. Det er mye hennes og de andre ansattes fortjeneste at barnehagen er veldrevet.

Diskusjonen om hvilken barnehage som er best er da ganske fånyttes syns jeg. Det finnes elendige kommunale og elendige private. Det som interessant her er hvorvidt det er greit å profittere stort på barnehagedrift når det er stor mangel på barnehageplasser.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 08:22   #37
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det som interessant her er hvorvidt det er greit å profittere stort på barnehagedrift når det er stor mangel på barnehageplasser.

Takk!!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 08:36   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Nå vet vi jo ikke hvor mange år de har holdt på de som ett år tar ut millionutbytte, for å ikke snakke om at vi ikke vet hvor mye penger de har investert. Har man investert 10 millioner over flere år så bør man faktisk kunne ta ut en 10% i avkastning per år eller så. Ellers så er det jo ingen vits i å investere penger i barnehager. Da kan man heller sette dem trygt og greit i eiendom.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 08:48   #39
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå vet vi jo ikke hvor mange år de har holdt på de som ett år tar ut millionutbytte, for å ikke snakke om at vi ikke vet hvor mye penger de har investert. Har man investert 10 millioner over flere år så bør man faktisk kunne ta ut en 10% i avkastning per år eller så. Ellers så er det jo ingen vits i å investere penger i barnehager. Da kan man heller sette dem trygt og greit i eiendom.

Jeg syns private investorer som er ute etter å tjene millionene sine skal holde seg langt unna omsorgstjenester. Men det visste du vel.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 08:53   #40
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Profitt på barnehager ...

Første året eldstejenta vår gikk i barnehage gikk hun i en privat. Eller foreldredrevet er vel bedre å si.
Det er et firma her på Vestlandet som er blitt kjempestore på å bygge barnhager. Når de har bygget dem, blir det slike andelsbarnehager som er drevet av foreldrene.
Vi var veldig fornøyd med barnhagen, flotte nye lokaler, fint uteområde, ingenting å si på personalet. Men med økonomien var det verre. Etter første året var de vel nesten på konkursens rand (tror det går mye bedre nå). Og da er det jo litt kipt å lese at de som driver dette firmaet troner ganske langt opp på inntekts- og formuestopplistene.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no