Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Pusse opp gammel ring?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-13, 08:13   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Pusse opp gammel ring?

Jeg fikk min oldemors gamle gull(?) ring i eksamensgave i går. Mormor vet lite om den utover at hun tror den er i hvitt gull og at to av de fire stenene er ekte, disse er knallblå. De to andre stenene er sannsynligvis av glass. Ringen er ca. 60 år gammel.
Selve ringen er veldig pent brukt, lite bulker ect. Den har først og fremst stor affeksjonsverdi for meg og jeg kommer garantert til å bruke den masse.
Men to ting er litt dumt, det ene er at den er bittelitt for stor til meg, det andre er at glass (?) stenene er blitt veldig matte.
Noen som aner om dette lar seg ordne? Jeg skal høre med en gullsmed til uka om det er noen vits.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 09:47   #2
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pusse opp gammel ring?

Snakk med en gullsmed. Jeg fikk flere ringer fra min farmor, og hun fikk dem alltid shinet opp hos gullsmed før hun ga meg ringene. De så ut som nye da jeg mottok dem.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 09:49   #3
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pusse opp gammel ring?

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Snakk med en gullsmed. Jeg fikk flere ringer fra min farmor, og hun fikk dem alltid shinet opp hos gullsmed før hun ga meg ringene.mDe så ut som nye da jeg mottok dem.

Jeg skal uansett ned å få pusset opp gifteringen, får ta den med å høre hva de tror. Høres bra ut at farmoren din fikk dem så fine!

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 10:35   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pusse opp gammel ring?

Så gøy med arvesmykke.
Da jeg var 14 år fikk jeg en gullring av mamma. Det er to gifteringer etter hennes besteforeldre som er smeltet sammen og sisilert på. Planen var at det skulle settes inn to små diamanter der det er formet som en blomst men har aldri blitt noe av.
Sisileringen er nå veldig slitt bort så jeg skal sjekke hva det koster å få tegnet inn mønster på nytt.

Vi snakket om ringen her om dagen for jeg var hos min bestevenninne fra tenårene og hun husker at jeg fikk ringen. Jeg har hatt den på fingeren siden den dagen. På langefingeren.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 19:55   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pusse opp gammel ring?

Langfingeren testet jeg i dag, der passer den perfekt. Jeg ser at det er satt inn en bit med nytt gull midt under,så den er laget større en eller annen gang, da våger jeg ikke fikle mer med den tror jeg. Pusser og renser heller skikkelig. Lurer på hva stenene er.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 22:27   #6
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pusse opp gammel ring?

Ringen levert. Gullsmeden ble ivrig, hun har sett lignende ring før og skulle sjekke opp. Hun mente det var opaler og diamanter i den.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 12:56   #7
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pusse opp gammel ring?

Fått ringen tilbake. Renset, polert opp og taksert. Strålende fornøyd med resutatet, ser helt ny ut. Det samme med gifteringen som jeg leverte samtiig.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 13:31   #8
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pusse opp gammel ring?

Så hyggelig med arvering og så bra at den kunne shines lokalt

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 17:13   #9
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pusse opp gammel ring?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Fått ringen tilbake. Renset, polert opp og taksert. Strålende fornøyd med resutatet, ser helt ny ut. Det samme med gifteringen som jeg leverte samtiig.


Så bra! Det er så koselig med arvesmykker, og når de ser ut som nye er det kjekt å bruke dem også!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 22:47   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pusse opp gammel ring?

Så bra! Hvor mye kostet det sånn ca. å få det gjort?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no