Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

De beste sokkene

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-22, 21:36   #1
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

De beste sokkene

Er det mulig å finne sokker som tilfredsstiller mine krav?
Ikke strammer over leggen, ikke sklir ned, ikke krymper i vask, ikke gjør føttene klamme.
De må være relativt tynne. De må være svarte og uten mønster, helst også uten skrift.
De kan være ankelsokker, men hele sokken må komme over kanten på sneakers.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-22, 21:39   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De beste sokkene

Bambus sokker! Slitesterke og gode. Kjøpt på dugnadssalg, men tror noen helsekostbutikker også har dem. Min favoritt.

https://www.dugnadsportalen.no/?gcli...SAAEgLhZvD_BwE

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-22, 21:39   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste sokkene

Disse er de eneste sokkene jeg ikke sliter ut på noen måneder.

https://www.pierrerobert.no/no_NO/tr..._NavV2#start=1

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-22, 21:42   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste sokkene

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Bambus sokker! Slitesterke og gode. Kjøpt på dugnadssalg, men tror noen helsekostbutikker også har dem. Min favoritt.

https://www.dugnadsportalen.no/?gcli...SAAEgLhZvD_BwE

De sliter jeg ut i løpet av noen måneder. Mulig jeg har veldig hard hud på føttene.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-22, 21:52   #5
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: De beste sokkene

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Bambus sokker! Slitesterke og gode. Kjøpt på dugnadssalg, men tror noen helsekostbutikker også har dem. Min favoritt.

https://www.dugnadsportalen.no/?gcli...SAAEgLhZvD_BwE

Takk!
Godt materiale, men de korte sklir og de lange strammer over leggen. Slites ut veldig fort på min fot.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-22, 21:53   #6
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: De beste sokkene

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Disse er de eneste sokkene jeg ikke sliter ut på noen måneder.

https://www.pierrerobert.no/no_NO/tr..._NavV2#start=1

Takk!
Liker disse når de er nye, men de krymper mye i vask.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-22, 22:00   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste sokkene

Jeg hater mine Bambusa, både ankelsokkene og de andre. De krymper noe sinnsvakt (kan være fordi jeg vasker dem på 90 og tromler, altså), ankelvarianten er for lav og sklir ofte ned til tross for gummien, de blir harde og de slites fort. Og jeg har sikkert minst 30 par.

Trodde aldri jeg skulle si dette, men jeg liker veldig godt de helt tynne ullstrømpene fra Cubus. Jeg blir utrolig nok verken svett eller klam. De sklir ikke, og de er myke og gode.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-22, 22:05   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De beste sokkene

Jeg vasker dem på 40. De varer svært lenge her. Tromler dem ikke. Myke og gode.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-22, 22:07   #9
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: De beste sokkene

De korte bambussokkene vaskes på 40 grader og varer og varer og varer. Mine absolutte favorittankelsokker.
Henger likevel i tråden etter gode tips om lange sokker.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-22, 22:12   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De beste sokkene

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

De korte bambussokkene vaskes på 40 grader og varer og varer og varer. Mine absolutte favorittankelsokker.
Henger likevel i tråden etter gode tips om lange sokker.

Jeg bruker bare de lange.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-22, 23:14   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De beste sokkene

Ull? Er det utenfor kravspekken? Jeg liker best Sava sine sorte og tynne.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-22, 07:07   #12
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste sokkene

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg hater mine Bambusa, både ankelsokkene og de andre. De krymper noe sinnsvakt (kan være fordi jeg vasker dem på 90 og tromler, altså),

Det er vel ikke nødvendig å vaske sokker på 90 grader? Jeg har også disse sokkene, vasker dem på 60 grader og tromler dem, og synes ikke de krymper.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-22, 08:46   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De beste sokkene

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Ull? Er det utenfor kravspekken? Jeg liker best Sava sine sorte og tynne.

Safa, ikke Sava.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-22, 08:48   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste sokkene

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det er vel ikke nødvendig å vaske sokker på 90 grader? Jeg har også disse sokkene, vasker dem på 60 grader og tromler dem, og synes ikke de krymper.

Nei, ikke nødvendig. Men jeg orker ikke skille mellom alle sokkene våre og alt det andre veldig skitne (kluter, truser, håndklær, for ikke å snakke om guttungens svette og gravskitne sokker etc) som jeg vil ha på 90.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-22, 08:58   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste sokkene

Jeg skulle til å anbefale bambussokker (ja, de fra bambusa) - jeg elsker dem! - Problemet her i hus er at katta vår elsker de også, så om han finner noen, så tygger han de i stykker...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-22, 09:04   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: De beste sokkene

har fått i hus et par pakker bambusa vi også, mannen bruker den (inntil de krymper så mye at de blir mine/guttungen/jentungen sine. Hos oss er det tre sorter sokker, minstemor sine, mannen sine og våre andre tre sine.

Men siden de må vaskes på 40 krevde det en omlegging av undertøysvasken, for jeg sorter ikke ut dem, og jeg vasker ikke truser på 40, det går på 60 fortsatt.

Personlig er det mye pierre robert sokker jeg bruker, eller obs sine softer days. Vu er som sagt tre brukere av "mine"sokker etterhvert, så jeg har en del, det er bare at de altså fordeles på tre, litt etter innfallsmetioden (og litt fargesortering, guttungen får ikke de rosa)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-22, 09:10   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste sokkene

Jeg har begynt å sortere ut de tynne ullsokkene mine, for de må jo på 40. Så kanskje jeg like gjerne kan sortere bambus også. Jeg kjører dog ganske ofte 90-gradersvasker, så de havner gjerne der. Vi har en del hvitvask som er veldig skittent, spesielt kluter og undertøy/sokker som brukes til trening.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-22, 10:17   #18
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: De beste sokkene

Bomullssokker: Falke

Ullsokker: Ultra fra Vegard Ulvang

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-22, 10:23   #19
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: De beste sokkene

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg hater mine Bambusa, både ankelsokkene og de andre. De krymper noe sinnsvakt (kan være fordi jeg vasker dem på 90 og tromler, altså), ankelvarianten er for lav og sklir ofte ned til tross for gummien, de blir harde og de slites fort. Og jeg har sikkert minst 30 par.

Trodde aldri jeg skulle si dette, men jeg liker veldig godt de helt tynne ullstrømpene fra Cubus. Jeg blir utrolig nok verken svett eller klam. De sklir ikke, og de er myke og gode.

Jeg vasker sokker på 60 grader, men de sklir ned uansett.

Ull kan være aktuelt, så lenge de er tynne nok. Skal sjekke ut.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-22, 10:25   #20
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: De beste sokkene

På ankelsokker må man kanskje opp i størrelse i forhold til hva man vanligvis bruker?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no