|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Beste dyne når man sliter med å regulere temperaturen på nettene?Jeg er alltid iskald når jeg legger meg. Jeg våkner gjerne etter noen få timer, da er jeg glovarm, særlig rundt pulsårene på hals og håndledd. Jeg er aldri svett, bare veldig varm nevnte steder. Jeg trives med å ha det relativt kaldt på soverommet, som regel 16-18 grader. Det varierer hva jeg har på meg når jeg sover, men tykkelse og mengde klær spiller erfaringsmessig lite inn på følelsene av å bli for varm rundt pulsårene. Jeg forsøker så klart å trekke dyna bort fra nevnte pulsårer når jeg merker dette, men dyna har en tendens til å skli over igjen ...
![]() |
#3 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Beste dyne når man sliter med å regulere temperaturen på nettene?Du skulle ikke bare ha brukt en varmeflaske el.l. i sengen når du sovner, da? Den blir kald igjen når du seinere er glovarm.
![]() |
#4 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Beste dyne når man sliter med å regulere temperaturen på nettene?Jeg har varmelaken som jeg setter på en halvtimes tid før jeg legger meg, men skrur av i det jeg kryper under dyna. Jeg sliter jo med en del smerter i kroppen, så føler det får meg til å slappe bedre av idet jeg legger meg. Har lurt på om jeg kanskje bør droppe det for å forsøke å unngå å bli for varm senere. Mulig en varmeflaske er lurere å bruke, jeg vet ikke?
![]() |
#5 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Beste dyne når man sliter med å regulere temperaturen på nettene?Jeg bruker den sommerdyne nå, og gjort det siden i sommer. Har ett ullteppe over når jeg er kald. Vanligvis bruker jeg tjukk vinterdyne, men det er for varmt.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Beste dyne når man sliter med å regulere temperaturen på nettene?Vi bruker veldig tynn sommerdundyne av god kvalitet året rundt. Jeg liker også at det er 16-18 grader på soverommet (men til tider når det er kaldt ute så er det kaldere hos oss). Jeg sover normalt sett naken, men om det er skikkelig kaldt så kan det skje at jeg har ull på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Beste dyne når man sliter med å regulere temperaturen på nettene?Jeg synes tynn dundyne regulerer varmen godt. Bruker ullpledd oppå dyna eller ullsokker om jeg fryser. Sovner ofte med pledd og våkner uten.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Beste dyne når man sliter med å regulere temperaturen på nettene?
Jeg bruker sånn rispute man varmer i mikroen, som jeg legger i senga en liten stund før jeg legger meg. Så jeg støtter dette forslaget.
![]() |
![]() |
#9 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Beste dyne når man sliter med å regulere temperaturen på nettene?Jeg har dundyne, syns den regulerer bra. Støtter det med pledd oppå hvis man er kald ved legging, det vil ofte forsvinne i løpet av natta. Jeg har tynn dundyne på sommer, og tykk på vinter. Tror våre heter Trym.
![]() |
#10 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Beste dyne når man sliter med å regulere temperaturen på nettene?
Jeg har også dunvinterdyne og dunsommerdyne. Fra Høie - henholdsvis varm og sval. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Beste dyne når man sliter med å regulere temperaturen på nettene?Hm, jeg skal forsøke med sommerdyna mi med ullpledd over. Hadde en periode i høst både sommer- og vinterdyna mi tilgjengelig på nettene, men sammen med de fire putene mine ble det ganske kaotisk og fullt i senga.
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Beste dyne når man sliter med å regulere temperaturen på nettene?Jeg bruker to dyner, en sommerdyne og en vinterdyne (begge dun), og bytter i løpet av natten. Jeg legger meg med ullsokker og lue, sokkene tar jeg av når jeg våkner og er varm, lua går av og på ettersom jeg blir kald og varm.
![]() |
#13 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Beste dyne når man sliter med å regulere temperaturen på nettene?Jeg synes dun regulerer varmen godt. Jeg er sjelden kald, men an bli varm i løpet av natta. Jeg liker godt å stikke bena ut av dyna for å kjøle meg ned.
![]() |
#14 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Beste dyne når man sliter med å regulere temperaturen på nettene?Sengetøy kan også være til hjelp for å regulere varmen. Jeg fikk bambus sengetøy (Bosant) til jul og det funker så bra. Har hørt at silke er enda bedre (men også dyrere). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Beste dyne når man sliter med å regulere temperaturen på nettene?Jeg sverger til dun.
![]() |
#16 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Beste dyne når man sliter med å regulere temperaturen på nettene?Jeg sliter også med å regulere, men jeg svetter. Selv om det er kaldt, og jeg fryser når jeg legger meg. Svetter nesten enda mer da, fordi jeg blir anspent. Jeg har dundyne, bruker en tynnere om sommeren og en tykkere om vinteren, men svetter likevel, selv om dynene er gode. Det som fungerer best for meg som regulering er klær. Det beste for meg er å ha på meg en tynn ullsinglet. Da fryser jeg ikke like mye når jeg legger meg, og blir heller ikke like våt av svette. Er jeg ekstra kald kan jeg også ha på meg ullsokker. De sparker jeg lett av meg når jeg blir varm.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|