Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-10, 09:15   #21
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg ville ikke brukt skuremidler på glassvegger altså, enten det glass eller plast. Eddik!

Husker dere ikke jif-reklamene fra "gamle dager", da? "Skinnende rent, uten å ripe".

Men jeg sparer eddiktipset, altså. Takk!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 09:17   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Var det glassevgger? Da leste jeg for dårlig. Jeg bruker ikke skuremidler på glass eller plast.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 09:18   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.497
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Henger meg på denne jeg også. Har mye kroker i dusjkabinettet og får dem ikke rene.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 09:21   #24
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Du kan bruke Jifskurekrem på glass og emalje, den riper ikke.

Men rørleggeren anbefaler eddik på det varmeste.
På lørdag kveld demonterte han det store dusjhodet(ja visst, det blir mye "dritt" inni der også), la det i eddikvann, og vips søndag morgen var det bare å skylle av og skru på plass igjen.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 11:49   #25
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Jeg så oppvaskpulvertipset på "Ekstrem rengjøring" og skulle prøve det selv. Det er bare det at det skulle stå litt og jeg glemte tiden. Så da det skulle av igjen måtte jeg skrape av størknede kaker av det.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 18:56   #26
guddis
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 22
guddis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg vet i alle fall at mange på IO-forumet har hatt mye suksess med Fix Universal. Den er superdrøy og funker til det meste. Selv mannen i huset her fikk skrubbedilla.

Denne er fantastisk til å shine vasken

Noterer eddiktipset til eg skal vaske dusjkabinettet...

guddis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 19:30   #27
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Kan eg bruke kva som helst slags oppvaskmaskinpulver? Me har sånne tablettar med kule inni.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 20:11   #28
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

God gammeldags hvit jif (ikke spray) og kjøkkenskrubber.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 14:38   #29
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Kan eg bruke kva som helst slags oppvaskmaskinpulver? Me har sånne tablettar med kule inni.

Ja, det tror jeg skal gå greit.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 14:47   #30
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

En skurekost har revolusjonert min rengjøring på badet ihvertfall!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 09:28   #31
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

kan man bruke vanlig husholdningseddik? Altså den typen man bruker til mat og sånn?
ELler må jeg stjele med meg eddiksyre fra jobben ?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 09:38   #32
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Jeg syns ikke eddik var noe å rope hurra for. Dusjveggene ble ikke bra. Og det lukter jo tåfis. :yæk:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 09:39   #33
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.400
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Det finnes vel to ulike styrker av eddik i vanlige butikker, både 35% og 7%? Jeg ville prøvd den sterkeste om du har den, den svakeste er jo ment for bruk i maten. Til salatdressing og slikt.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 09:42   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Jeg tror den jeg brukte er 7%. Den lukter jo så forferdelig vondt, så jeg ser for meg at 35% tar helt livet av meg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 09:44   #35
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.400
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Jeg tenker at kanskje det ikke var kalkbelegg som gjorde dusjveggene skitne, Kirsebær? Hvis det var såpe/hudrester, så tror jeg at det må noe annet til som løser fettet bedre, sånn som salmiakk...

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 11:54   #36
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.006
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Jeg synes Jif baderomsspray funker ganske bra på skitne dusjvegger, men da til ukentlig rengjøring. Til ekstremtilfeller tror jeg nok jeg hadde forsøkt med vann med en blanding av Zalo (god dose), samt en skvett salmiakk. Smør på, la det virke, og vask så med svamp.

Ellers kan jeg opplyse om at Jif kjøkken løser maling, og i skrivende stund står mannen på en trapp og skrubber med nevnte stoff på toppen av kjøkkenskapene. Han utbrøt: "Dette er jo bedre enn tv-shopeffekten, jo!"

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 11:55   #37
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Vi har også masse kriker og kroker i dusjkabinettet, som er vanskelig å få helt rene.

Sist jeg vasket skikkelig, brukte jeg baderomsspray, og lot det stå litt, før jeg brukte dampvaskeren min.
Det ble som nytt
.hjerter:

  Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 12:01   #38
Klosetta
Fullverdig medlem
 
Klosetta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 74
Klosetta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Jeg har brukt zalo og skrubb i dusjen, funka greit det også. Neste gang tror jeg at jeg skal teste ut oppvaskpulver tipset.

Klosetta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 13:05   #39
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken

Eddik med bakepulver gir en utrolig effektiv skrubb! Husk hansker.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no