Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-24, 13:58   #641
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.422
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg skal elske juletreet mitt fram til søndag, da må det ut for å rekke å bli hentet av renovasjonsetaten mandag morgen. I Oslo sprer de hentetidene utover en toukers periode, så av og til blir det tidlig, av og til sent. En gang var hentingen 4. januar, det syns jeg var litt leit. Alt for tidlig. Jeg vil gjerne ha juletreet en uke før jul, og et par uker etter.

I år har vi edelgran, ikke hugget selv. Det drysser litt nå, men ikke så crazy som vanlig gran har gjort tidligere år. Når vi har hugget selv drysser det nesten ingenting. Vi fikk beskjed om å sage av ei skive i bunn og sette i en bøtte med varmt van og 3 ss sukker før vi tok det inn. Deretter varmt vann og sukker i foten, deretter vanne vanlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 14:22   #642
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.031
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Han som solgte juletre til oss i år anbefalte å ta en gammel ullsokk på bunnen av stammen på treet. Sokken drar fuktigheten høyere opp på stammen og gir dermed større flate som treet kan få fuktighet fra. Det kan jo være at vi kjøpte et spesielt godt tre i år, men det er ikke en eneste barnål på stuegulvet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 14:37   #643
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.500
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi har plasttre, tok av pynt og lys 1. nyttårsdag, treet må vi få båret ned sammen med julepynten. Glad vi har plasttre; er lenge til noen kan komme seg ut og hente juletrær her for tiden.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 14:39   #644
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.500
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hva kjøper dere nå, av gaver, pynt m.m. til redusert pris, med tanke på neste jul?

Ingenting; mest pga at jeg er på krykker og nå pga snøværet.

Normalt sett kjøper jeg innpakningspapir mm til 70%. I år fikk jeg ikke gjort det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 14:39   #645
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.570
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vurderer å kjøpe pysjbukse til guttungen til halv pris på Match, som han kan få neste jul. Den han fikk nå kommer han til å bruke opp i løpet av året. De hos Match av merke Redford ser lange nok ut, og er i god og myk flanell, og forhåpentligvis litt OK kvalitet. Koster ordinært 499, nå koster de 249.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 14:39   #646
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.500
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg har kjøpt flere julegaver, typisk venninnegaver, så dem er jeg stort sett ferdig med.

Hvor og hva?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 15:24   #647
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.838
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Han som solgte juletre til oss i år anbefalte å ta en gammel ullsokk på bunnen av stammen på treet. Sokken drar fuktigheten høyere opp på stammen og gir dermed større flate som treet kan få fuktighet fra. Det kan jo være at vi kjøpte et spesielt godt tre i år, men det er ikke en eneste barnål på stuegulvet.

For en god idé!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 16:24   #648
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.987
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hva kjøper dere nå, av gaver, pynt m.m. til redusert pris, med tanke på neste jul?

Ingen verdens ting. Vi har mer enn nok av julepynt. Hva mottakerne trenger eller ønsker seg til jul neste år er umulig å spå.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 18:05   #649
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.570
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg kjøpte nevnte pysjbukse på Match, to pakker juleservietter, og julepynt til ungenes julestrømpe (tradisjon at de hvert år får hver sin julepynt i strømpa), dvs en trepakning håndbroderte tøyhjerter til inntekt for Frelsesarmeen, kjøpt på bokhandelen. Alt på halv pris.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 18:20   #650
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.533
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor og hva?

På lokale butikker her, dvs himmel og hav har vel nettbutikk himmeloghav.no. Der kjøpte jeg et par lysestaker som heter fill me up small.

Ellers kjøpte jeg litt julepynt på en annen lokal butikk. Og noen diktbøker på bokhandelen. (Ikke del av noen kjede)

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 18:22   #651
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.533
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Ingen verdens ting. Vi har mer enn nok av julepynt. Hva mottakerne trenger eller ønsker seg til jul neste år er umulig å spå.

De venninnegavene jeg kjøper er det ikke vanlig å få noen ønsker på, der kjøper vi det vi har lyst til. Jeg har ikke kjøpt til foreldre, søsken, barna og tanteunger, de venter jeg med for der kan det komme ønsker.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 18:23   #652
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.758
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg fikk gavekort på garn til jul, og løste det inn i går. Nå strikker jeg julegaver til neste jul. Greit med sirkulasjon.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 18:27   #653
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.459
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vår juletrefot tok kvelden da vi skulle pynte treet. Fikk låne naboens, og har planer om å kjøpe en på salg. Imidlertid har monsterforkjølelsen meldt seg her i huset så det blir null innkjøp foreløpig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 18:34   #654
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.926
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Ingen verdens ting. Vi har mer enn nok av julepynt. Hva mottakerne trenger eller ønsker seg til jul neste år er umulig å spå.


Her er jeg også. Jeg kjøper svært sjelden gaver så lang tid i forveien. Kjøpte litt juleting jeg trengte på salg i fjor, men i år trenger jeg ingenting.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 19:07   #655
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.837
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg så noen som kjøpte endel røde stearinlys på salg, det var jo egentlig lurt. Dyrt med f.eks kubbelys hvis man bruker mye av det.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 22:53   #656
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.865
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg har kjøpt julepapir , til og fra lapper, julepynt , kalendergaver og noen julegaver. Vi har ikke ønskelister så gaver kan fint kjøpes lenge før, jeg gir uansett noe jeg tenker passer til mottager.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-24, 23:27   #657
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.513
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vår juletrefot tok kvelden da vi skulle pynte treet. Fikk låne naboens, og har planer om å kjøpe en på salg. Imidlertid har monsterforkjølelsen meldt seg her i huset så det blir null innkjøp foreløpig.

Jeg kjøpte juletrefoten for 30 kr på bruktbutikk. Her var utvalget stort, mange, mange juletreføter i prisklasse 20-70 kr.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-24, 07:20   #658
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.366
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Her står juletreet like fint, knapt en nål har drysset av, og det selv om vi både kjøpte tre og tok det inn (og har behandlet det som ellers) på samme måte som vi alltid har gjort. Jeg tipper det har noe med at vi har fått et ferskere tre i år. Vi kjøpte av en mindre forhandler, ikke av de store kjedene som selger trær fra slutten av oktober eller der omkring.

(Eller kanskje det var den store velten like etter pynting som er grunnen til at treet er så fint, velten der stua ble fylt til randen med glass og vann? Jeg har kankje litt juletre-karma på kontoen? )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-24, 08:48   #659
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.838
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Juletreet vårt har ikke mistet en nål som jeg har sett. Vakkert er det!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-24, 11:09   #660
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.459
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg kjøpte juletrefoten for 30 kr på bruktbutikk. Her var utvalget stort, mange, mange juletreføter i prisklasse 20-70 kr.

Supert. Skal jammen ta en titt eller sende avgårde en mail til bruktbutikker jeg vet om. Men trenger en ekstra stabil med 3 l vanntank som har plass til juletre på 2,40 meter med ekstra gode skruer/festemekanisme, så jeg er litt skeptisk til å kjøpe noe i full fart etter erfaringen med veltet tre før jul. Vår virket helt grei å se på, men gjengene på skruene var blitt slitt så vi fikk ikke festet det skikkelig (men trodde at det var greit).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no