Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-11, 20:48   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Tenkte å ta et glass, men det er så kjedelig å tømme ut resten i morgen.
Kan den drikkes om et par dager etter åpning, flasken har skrukork(hvis det har noe å si?)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 21:05   #2
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Sett den i kjøleskapet med korken på, så tror jeg det vil gå bra.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 21:06   #3
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Jeg gjør ihvertfall det hele tiden.. omtrent hver dag nå i sommer... smaker like nydelig dagen etter ihvertfall.

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 21:10   #4
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Det går helt fint.
Har aldri opplevd at vinen har blitt dårlig etter noen dager.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 21:13   #5
Tuva Birgitte
Aktiv
 
Tuva Birgitte sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Innlegg: 160
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Åpnet vin skal lagres i kjøleskap med tett kork, aller helst skal lufta suges ut med vakumpumpe. Det er bedre å åpne en kartong med vin og oppbevare den i kjøleskapet, da posene i kartongen ikke slipper inn luft og vinen holder seg god lenge.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 21:50   #6
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Har nok drukket av en flaske hvitvin etter 4-5 dager uten at jeg har kjent noe på smaken.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 19:18   #7
Bell412
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 105
Bell412 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

jeg drakk en hvitvin etter den hadde stått i kjøleskapet med korken i ca en mnd etter den ble åpnet. Fungerte som gull det :-)

Bell412 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 20:25   #8
Plutti
Superaktiv
 
Plutti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 341
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Opprinnelig lagt inn av Tuva Birgitte, her.

Åpnet vin skal lagres i kjøleskap med tett kork, aller helst skal lufta suges ut med vakumpumpe

Evt. tømme den over på en mindre flaske, slik at det ikke er så mye tomrom over vinen

__________________
Gutt 2003 & jente 2006
Plutti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:30   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Så seks dager etter åpning, i kjøleskap, tatt et drøyt glass av, går fint?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:31   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Så seks dager etter åpning, i kjøleskap, tatt et drøyt glass av, går fint?

Sikkert. Bare smake, det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:33   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Utføres i skrivende stund, men jeg kjenner jeg blir litt paranoid.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:43   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Dere må jo få dere vakuumpumper alle sammen. Genialt!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 21:52   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Visst har jeg vakuumpumpe, det var jo på moten for ti år siden eller noe. Men bruker jeg den? (Tror jeg kjøpte den etter en lei episode en sein lørdag da jeg mot alle odds fikk ånden over meg og skjønte at jeg burde korke igjen rødvinsflaska. For å få til dette brukte jeg rå makt og la hakespissen mot korken for virkelig å trøkke den ned - med den røde siden opp. Følgen var at jeg ble blårød på haka, og det lot seg ikke vaske bort. Til orientering.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 09:05   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Til neste gang noen lurer: Det går fint å drikke en drøy halvflaske av en riesling som har vært åpnet i seks dager. Fasiten må vel sies å være klar nå, dagen derpå.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 12:28   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Så bra! Jeg har kald hvitvin i kjøleskapet i dag, men kan jo ikke akkurat drikke en hel flaske alene en lørdagskveld. Da får jeg heller ta meg et glass midt i uken og spare resten til helgen igjen, burde gå bra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 12:38   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Jeg synes fortsatt dere skal få dere vakuumpumpe alle sammen. Vin kan tape seg ganske drastisk på kort tid – jeg synes ikke vinen pleier å være noe stas etter flere dager på åpen flaske. Dagen etter kan gå bra, men en uke? Kanskje drikkelig, men aldri like god. Med vakuumpumpe kan dere drikke musserende over flere dager også. :reklame:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-12, 12:51   #17
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge holder en åpnet hvitvin seg

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes fortsatt dere skal få dere vakuumpumpe alle sammen. Vin kan tape seg ganske drastisk på kort tid – jeg synes ikke vinen pleier å være noe stas etter flere dager på åpen flaske. Dagen etter kan gå bra, men en uke? Kanskje drikkelig, men aldri like god. Med vakuumpumpe kan dere drikke musserende over flere dager også. :reklame:


Vakuumpumpe er genialt og veldig nødvendig Vin smaker
ikke like godt etter flere dager i kjøleskap uten.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no