Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fortell meg om Kenwood Major

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-13, 13:01   #41
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Kenwood Major

Jeg har kenwood major premier. Kjøpte den tidligere i år. Jeg lager ikke brøddeig i den da, ser veldig mange er fornøyde med det.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 14:31   #42
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kenwood Major

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Ikke forvent deg at den tar noe mer enn den du har fra før. Glassblenderen er skikkelig dårlig og tar ingenting frossent i det hele tatt. Rett og slett en drittdings.

Hæh? Tror du må ha vært veldig uheldig, jeg har også glassblenderen og min knuser store isbiter i den lett som en plett. Jeg laget iskaffe mange ganger i sommer, tre dl isbiter, en dl kaffe og to dl melk og fikk helt perfekt iskaffe hver eneste gang.

Jeg har også pisket et lite antall egg i den uten at det er noe problem, den luftigste eggedosisen jeg noensinne har pisket. Jeg hadde Bosch før (helt til mannen droppet den i bakken med et brak og alle biter gikk veggimellom) og den var ikke i nærheten like god som Kenny er. Har Major Titanium med 1500 W.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 15:00   #43
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kenwood Major

Min blender er den beste jeg har vært borti, så du må ha fått en mandagsutgave, Trøtt. Jeg knuser masse is og bær og hva har du.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 15:03   #44
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kenwood Major

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Har Major Titanium med 1500 W.

Kenwood Premier som Trøtt har har 1200 W står det på websidene til Kenwood - begge Premier-modellene.
Begge Titanium-modellene har 1500W.

Jeg vil tippe det har endel å si.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 15:04   #45
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kenwood Major

Men 1200 W er jo også en kraftig motor? Kitchen Aid har til sammenligning 300 W og mange er jo kjempefornøyd med den. Kanskje blender krever mye større maskinkraft enn elting og sånt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 15:10   #46
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kenwood Major

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Men 1200 W er jo også en kraftig motor? Kitchen Aid har til sammenligning 300 W og mange er jo kjempefornøyd med den. Kanskje blender krever mye større maskinkraft enn elting og sånt.

Joda, men siden Adrienne (og Harriet?) begge er storfornøyde med sine glassblendere og har 1500W, mens trøtt ikke er det og har 1200 W så er det jo nærliggende å tro at det er det som gjør utslaget

Jeg har en Braun K3000 med 950W og er virkelig strålende fornøyd med blenderen på den så gudene vet. (og var like godt fornøyd med K1000 med 700w som jeg hadde fra 1995 fram til den røyk her i vår)

Jeg har grublet fælt på denne Kenwooden, altså, undersøkt rundt om og sånt Jeg endte med å kjøpe noe annet siden jeg ville ha større foodprosessor, men så skulle jeg og mamma kjøpe her for noen uker siden til henne og det var hun som gikk i "pakke-som-ikke-passet-sammen"-fella.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 15:13   #47
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kenwood Major

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Joda, men siden Adrienne (og Harriet?) begge er storfornøyde med sine glassblendere og har 1500W, mens trøtt ikke er det og har 1200 W så er det jo nærliggende å tro at det er det som gjør utslaget

.

Ja, det må jo nesten være det. Jeg bare syns 1200 W hørtes kraftig nok ut til å knuse et frossent jordbær.

Jeg skal uansett ha titanium og satser på at Adrienne er fasiten på hvor bra den er.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 15:16   #48
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kenwood Major

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Plastbollen er mindre, Neket. Dessuten syns jeg det var et steg opp å få metallbolle.

Men man trenger jo å ønske seg noe til jul, ikke sant?

Plasbollen er akkurat samme størrelse som metallbollen og akkurat lik i antall liter som metallbollen. Jeg har begge deler, og det er veldig kjekt å ha plastbollen som et suplement når en styrer med å lage flere ting samtidig. Jeg betalt kr 375,- for min ekstra bolle på Komplett. Stålbollen koster 550,-.

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Ikke forvent deg at den tar noe mer enn den du har fra før. Glassblenderen er skikkelig dårlig og tar ingenting frossent i det hele tatt. Rett og slett en drittdings.

Har du da 1500W motor?

Jeg har akkurat den typen det står linket til i hovedinnlegget og med motor på 1500 w og er veldig fornøyd. Min står på benken hele tiden i et hjørne selv om den er stor. Deilig å ha den framme synes jeg siden jeg ikke har noe sånt genialt eget skap til kjøkkenmaskinen.


Sist redigert av Elisabet : 16-09-13 kl 15:21.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 15:27   #49
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Kenwood Major

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Kenwood Premier som Trøtt har har 1200 W står det på websidene til Kenwood - begge Premier-modellene.
Begge Titanium-modellene har 1500W.

Jeg vil tippe det har endel å si.

1200 ja, men min forrige maskin kan ikke ha vært på mer enn 300 og fungerte mye bedre.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 20:47   #50
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Kenwood Major

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Plasbollen er akkurat samme størrelse som metallbollen og akkurat lik i antall liter som metallbollen. Jeg har begge deler, og det er veldig kjekt å ha plastbollen som et suplement når en styrer med å lage flere ting samtidig. Jeg betalt kr 375,- for min ekstra bolle på Komplett. Stålbollen koster 550,-.

Du har helt rett, Elisabet! Hvor i alle dager har jeg fått for meg at bollen skulle være over 7 liter? Jeg ser også at Komplett er billigere enn http://www.servicecompaniet.no/. Greit å vite.

Tusen takk!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 08:14   #51
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kenwood Major

Nå er maskinen i hus og jeg har testet den med hhv. grov vaffelrøre og potetmos. Begge deler ble veldig bra, men det var ingen utfordrende oppgave for maskinen tror jeg. Begge deler forsvant nesten i bunnen av den digre bollen. Jeg skal ønske meg ekstra bolle, men tror ellers jeg kommer langt med fire forskjellige røredingser og glassblenderen. Glassblenderen ser veldig solid og god ut og den skal testes på bringebærcoulis i morgen.

Liker godt at alle delene er så kraftige og solide. Ikke masse små kriker og kroker der det samler seg såperester og vann, og ikke minst er det deilig at alt går i oppvaskmaskinen. Stålbollen er kjempelett å gjøre ren, men det visste jeg fra før siden jeg alltid har brukt stålboller til baking.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 08:43   #52
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kenwood Major

Jeg avbefaler å ha eltekroken i oppvaskmaskinen, belegget kan bli frynsete og ødelagt.

Ellers er det en stasmaskin du har fått deg. Jeg arvet min bestemors gulorange KM, den trakk sitt siste sukk etter 40 års tjeneste, og jeg har nå titaniumen.
Min blender kjører is og frosne greier helt uten problemer, den maskinen er altså min beste venn.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-13, 12:06   #53
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Fortell meg om Kenwood Major

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg synes ikke min får med seg det som er i bunnen og langs sidene, og må ofte stoppe og skrape. I motsetning til mamma sin Electrolux, som har en skrape på siden, og får med seg alt. Dessuten rister og hopper den, så den må passes på så den ikke går sin vei eller hopper utfor kjøkkenbenken. Er det noe galt med min?

Min oppfører seg litt slik. Den hoppet i gulvet en gang, men jeg lurer på om vi ikke da fikk ny på garantien. Den er litt roligere nå, men jeg tør ikke helt gå i fra før jeg ser at den oppfører seg ordentlig. Jeg er heller ikke fornøyd med at den ikke tar med seg melet i bunnen og på sidene. Og vispen var altfor myk, så min er ikke som en ballong lenger, men vridd. Fungerer for det, bare ikke ta kaldt hardt smør til krem i den. Jeg bruker min til gjærbakst og kaker. Har kjøttkvern og slikt, men det brukes ikke. Bruker blenderen eller hva den egentlig heter til å male mandler og sjokolade og slikt. Og smoothie. Min er 8 år gammel. Jeg har ikke ekstra bolle, selv om det hadde vært kjekt i de mest avanserte kakene og mousse og slikt. Nå skal den i jobb igjen, eplekaketid!

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no