Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-13, 09:14   #1
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Og har du tatt den i tørketrommelen? Gikk det greit?

_noen_ har pakket vekk vintertøy MED flekker og flekkene forsvant ikke i løpet av sommeren.


Sist redigert av Minerva : 07-11-13 kl 09:29.
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 10:47   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Nei, har ikke gjort det. Hlder det ikke å vaske med en klut?

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 11:00   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Jeg har gjort det. Uten tørketrommel, til og med. Den ble litt flat med en gang, men fluffet seg opp igjen etter hvert.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 11:01   #4
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Ja, jeg har gjort det. Jeg har kombimaskin, så tørketrommelen min er litt liten. Men godt med tennisballer og flere runder med trommel gjorde den fin som ny!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 11:49   #5
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Nei, har ikke gjort det. Hlder det ikke å vaske med en klut?

Det er det jeg har gjort hittil, men nå er det på tide med en vask. Har aldri vasket den før.

Takk for erfaring zulu og sol!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 11:53   #6
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Jepp! Har vasket den med Milo flere ganger og hevet den i tørketrommelen etterpå. Så god som ny!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 11:59   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Det går helt fint, har gjort det flere ganger. Bruker tennisball når jeg tørker den i tørketrommelen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 12:03   #8
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Jeg bruker 3 tennisballer faktisk, da er den fluffy og god når den er ferdig.

Forresten, ikke bruk for mye Milo, da kan det være at det skummer av jakken når det regner.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 12:07   #9
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Takk for tips! Tre tennisballer har jeg allerede klare!

Litt Milo da altså?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 14:06   #10
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Men du, ikke Milo vel? Milo tetter igjen porene i ytterstoffet. Jeg ville ha brukt vaskemiddel beregnet på ytterklær (parkdresser etc) eller liten mengde av vanlig vaskemiddel (helst ikke flytendes).

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 14:41   #11
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Jeg har vasket min mange ganger og den er like fin. Den krever en del tid i tørketrommelen for å bli helt tørr og fluffy. Jeg har parkasen i hvit, og den bør vasket ofte for å se pen ut. Jeg bruker ikke Milo men Neutral vaskemiddel.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 14:44   #12
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Men du, ikke Milo vel? Milo tetter igjen porene i ytterstoffet. Jeg ville ha brukt vaskemiddel beregnet på ytterklær (parkdresser etc) eller liten mengde av vanlig vaskemiddel (helst ikke flytendes).

For seint. Ups?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 15:00   #13
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

For seint. Ups?

Neida, går så bra så. (og så lukter jo Milo så godt.)
Men verdt å merke seg til neste gang. Milo bør ikke brukes på ytterklær med pustende membran.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 15:32   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Mange ganger, jeg tok den ut av tørketromlen og ristet den opp mellom hver tørkerunde. Det tok litt tid å få den 100% tørr, mulig min trommel har dårlig varme.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 16:32   #15
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Neida, går så bra så. (og så lukter jo Milo så godt.)
Men verdt å merke seg til neste gang. Milo bør ikke brukes på ytterklær med pustende membran.

Dette visste jeg ikke. Jaja, jeg får skaffe riktig vaskemiddel til neste gang.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 20:12   #16
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Jeg vasker den med Down wash kjøpt på sportsbutikk og tromler den med tennisballer. Den ser ny ut hver gang.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 21:25   #17
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du selv vasket din North Face Arctic Parka?

Etter at jeg og kåpa ble spydd ned var det ikke noe valg, det gikk fint. Husk tennisball både i vask og trommel.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no