Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Dagens generaltabbe

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-15, 19:50   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dagens generaltabbe

Dette var, heldigvis ikke meg, men en som står meg svært nær, for å si det slik, og som først nå, etter mange timer, puster med magen og kan le av det...

Jeg kom hjem fra jobb. Ikke lenge etter hørte jeg et frustrasjonsbrøl fra kontoret i overetasjen. Min kjære hadde tydeligvis tatt med seg jobben hjem. Intet nytt der. Bare... Frustrasjonsbrølet (som jeg i grunn er vant med) ble så erstatter med "å Herre Gud!" For så å gå over til klynk, stønn og dype, dype sukk, og disse dype sukkene skulle vare i mange timer utover ettermiddagen, jevnt akkompagnert av sånn smått pustebesvær...

Min mann jobber mot en stor database. En gedigen database. Min mann skulle lukke en tabell, og med den tabellen, lukke et case som var åpent.

"Jeg stussa på at det skulle ta så lang tid..."

Min mann hadde glemt en vesentlig liten del i kommandolinja, i hans hast over å bli ferdig og ta kvelden...

"Jeg skjønte hvorfor det tok så lang tid da det ikke sto "mappe stengt," som jeg forventet, men 1.265000 mapper stengt!"

1.265000 mapper stengt - veldig godt stengt, type ingen får heretter tilgang til mappene, fra i morgen starter dere på skratch.

Min mann hadde magevondt, pusteproblemer og angstklynk i ganske mange timer, gitt, helt til backupen takk og lov var hentet inn igjen, og alle mapper - helt tilbake fra 2007 - som skulle være åpne fremdeles var åpne og klare for bruk i morgen.

Mannen min ler av det nå, og er ganske så sikker i sin sak på at han i hvertfall aldri kommer til å gjøre den tabba igjen, noensinne.

I mellomtiden har jeg bestilt pizza og cola - han fortjener det nå, stakkar mannen, etter en slik skrekkveld.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 19:58   #2
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.691
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagens generaltabbe



Stakkars mann, klart han fortjener pizza og cola! Men godt det endte bra.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 20:00   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dagens generaltabbe

Huff, tenker han kjente litt på det ei lita stund ja.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 20:00   #4
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dagens generaltabbe

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.



Stakkars mann, klart han fortjener pizza og cola! Men godt det endte bra.

Kos dere!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 20:06   #5
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens generaltabbe

Oi! Skjønner godt han fikk vondt i magen!

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 20:44   #6
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.390
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens generaltabbe

Aiaiai, godt du skjønner hva som hjelper.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 20:52   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens generaltabbe

Stakkars, stakkars Ernie!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 21:14   #8
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens generaltabbe

Holy! Bra du tar vare på han nå, sånt gjør jo virkelig _vondt_!

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 21:14   #9
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.329
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dagens generaltabbe



Så bra det endte godt.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 21:16   #10
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens generaltabbe

Aua, den svir. Så godt at det ordnet seg da!

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 21:36   #11
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dagens generaltabbe

Stakkars, stakkars mannen! Data kan innimellom være hinsides frustrerende og lett å tabbe seg ut på...

Som ung førsteårsstudent (for hva - nesten 20 år siden!!) presterte jeg på universitetets bibliotekPC, i min iver etter å skrive ut en dom fra Lovdata, å starte utskrift av hele Lovdatabasen. Jeg gråt, bibliotekaren prøvde å trøste, og det hele endte med at ingen av pcene på "mitt" bibliotek kunne brukes opp mot lovdata før de etter noen dager fikk en mann opp fra Oslo for å nullstille bestillingen min. Herlighet, så ubehagelig det var. Grøsser enda bare jeg tenker på det....:klynk:

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 21:50   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens generaltabbe

Høst - og

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 21:52   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagens generaltabbe

Stakkar... godt det løste seg. Backup er finfine greier

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 22:50   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens generaltabbe

Skrekk. Det er da man får testet om man har systemer rundt seg som tåler litt.

Godt å høre det ordnet seg.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 22:56   #15
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Dagens generaltabbe

Og kjekt at man ikke bråtøft har uttalt "backup er for pyser" rett før. Det er ganske kjipt å glemme en aldri så liten where i en delete query og... (BTDT)

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-15, 07:59   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens generaltabbe

Ouch, Kahlan.

De har heldigvis stålkontroll på backup i firmaet hvor Ernie jobber - det kan potensielt bli temmelig krise om visse ting tryner og de ikke kan dra fram en helt up to date backup.

(Jeg aner ikke hvor mange netter mannen min har måtte jobbe som en tullebukk for å få ting opp og i gang innen klokka 06.00 fordi en eller annen har klart å dra et stunt av en generaltabbe, ala hva Ernie klarte i går, eller fordi en av serverne har avgått ved døden sånn brått og brutalt. Denne gangen var det en annen som fikk jobben med å dra igang backuper, men han satt på nåler noen timer og venta på å måtte reise inn og rydde opp etter seg sjøl. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no