Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Dunparkas/kåpe

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-17, 23:57   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dunparkas/kåpe

Trenger ny. Varm og helst litt fin, men varm og vanntett er viktigst. Hva er bra nå?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 00:10   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Jeg har en Bergans-sak som jeg ikke husker hva heter. Men de har i alle fall kåper som er vannavstøtende, varme, funksjonelle og fine.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 00:12   #3
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Jeg kjøpte en fra Kari Traa i fjor på noe salg, i litt petrolblå farge og oransje detaljer. Dun inni, vann- og vindtett og god og varm.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 00:14   #4
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Lurer på om det var denne:

Saue parkas dame sto det.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 00:15   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Har en fra japanske Uniqlo, skikkelig digg og til gode priser. Butikken finnes dessverre ikke i Norge, men i flere land rundt oss, så det er bare å ta en tur. De har mye fint i dun, kort og langt, veldig lette og stilrene plagg.

https://www.uniqlo.com/uk/en/women/outerwear/down

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 09:44   #6
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Om budsjettet tillater, parkas i serien 29 fra Norrøna:

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 10:02   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Jeg har en eldre utgave av denne fra Kari Traa. Lett, men fremdeles varm. Vanntett og fin i fasongen. Litt dyr da

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 10:04   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg kjøpte en fra Kari Traa i fjor på noe salg, i litt petrolblå farge og oransje detaljer. Dun inni, vann- og vindtett og god og varm.

Det kan høres ut som den jeg fikk i presang. Min er tolags så det er en tynn dunjakke inni som kan tas ut (og brukes alene), og med en relativt vanntett ytterdel. Den har også litt innsving, og det passer meg godt. Den er ikke ikke som en dundyne, men var varm nok gjennom hele vinteren i fjor.

Og på black friday salg så fikk mannen min kjøpt den til 70 % avslag som gjorde prisen svært overkommelig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 14:28   #9
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Henger her for å suge til meg noen tips. Vanntett dunparkas hadde jeg ikke tenkt på jeg tenker varm og vanntett som motsatte ting, men det er jo bare tull ...

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 14:31   #10
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Bergans Sagene er en 3 i 1 jakke, med uttagbar innerjakke i dun.



Fin, men dyr på fullpris.

Ellers er jakken Jålebeinet viser frem, også veldig deilig på, men jeg har bare prøvd den, ikke tatt meg råd til den.

__________________
To søte germini 05~07

Sist redigert av Gerbera : 31-10-17 kl 17:37.
Gerbera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 15:06   #11
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Bergans Sagene er en 3 i 1 jakke, med uttagbar innerjakke i dun.

Fin, men dyr på fullpris.

Ellers er jakken Jålebeinet viser frem, også veldig deilig på, men jeg har bare prøvd den, ikke tatt meg råd til den.

Jeg fant min på finn til omtrent halve prisen

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 16:37   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Men sånne kari traa-jakker, er ikke de veldig tynne? De er kanskje ikke det? Jeg er veldig frysepinn slik at vi snakker behov for polarekspedisjonsvarme her.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 16:48   #13
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Jeg er fortsatt veldig glad i min FP parkas.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 17:27   #14
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det kan høres ut som den jeg fikk i presang. Min er tolags så det er en tynn dunjakke inni som kan tas ut (og brukes alene), og med en relativt vanntett ytterdel. Den har også litt innsving, og det passer meg godt. Den er ikke ikke som en dundyne, men var varm nok gjennom hele vinteren i fjor.

Og på black friday salg så fikk mannen min kjøpt den til 70 % avslag som gjorde prisen svært overkommelig.

Denne har jeg og. Veldig fornøyd.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 17:36   #15
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg fant min på finn til omtrent halve prisen

Jeg fant den i en nyyyyydelig mørk orangefarge på outlet'n, men kjøpte den ikke, og angrer enda!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 18:08   #16
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men sånne kari traa-jakker, er ikke de veldig tynne? De er kanskje ikke det? Jeg er veldig frysepinn slik at vi snakker behov for polarekspedisjonsvarme her.

Ikke den jeg linket til. Den har en uttagbar dunjakke inni. Ikke så varm som Canada Goose, men mye varmere enn en 'vanlig' Kari Traa parkas.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 19:12   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men sånne kari traa-jakker, er ikke de veldig tynne? De er kanskje ikke det? Jeg er veldig frysepinn slik at vi snakker behov for polarekspedisjonsvarme her.

Min er ikke polarekspedisjonvarm. Men ellers er jeg veldig fornøyd med den.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-17, 21:49   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Hvorfor må den være vanntett OG i dun? Du bor kanskje på vestlandet? Da skjønner jeg jo at du må ha litt bedre klær som tåler alle muligheter.

Jeg har hatt en North Face dunkåpe i mange år som er helt oppbrukt så i fjor kjøpte jeg en ny halvlang dunjakke. På meg blir den som en kåpe da. Peak Performance halvlang innsvingt dunjakke. Varm og deilig.
Om det regner så er det heller ikke så kaldt så da har jeg FP-regnjakken, Didrikson Thelma som er stor i størrelsen så jeg bruker alpakkakoften min eller en fleecejakke under.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 00:13   #19
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Det er forskjell på Kari Traa parkas altså. De kommer i ulike tykkelser og kvaliteter.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-17, 08:43   #20
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunparkas/kåpe

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Det er forskjell på Kari Traa parkas altså. De kommer i ulike tykkelser og kvaliteter.


Jeg har også en som ikke har dunfor, men et annet for som kan tas ut. Den er ikke noe særlig varm.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no