Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Malt korianderfrø og muskatplomme, er det et must i chicken tikka? (Irmas oppskrift)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-11, 17:27   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Malt korianderfrø og muskatplomme, er det et must i chicken tikka? (Irmas oppskrift)

Har tenkt å prøve Irmas oppskrift, men tror ikke disse to krydderene er å oppdrive på butikkene her.
Må man ha dem og finnes det evt alternativ?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 18:01   #2
Solå
Aktiv
 
Solå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 160
Solå er litt kul
Standard

Sv: Malt korianderfrø og muskatplomme, er det et must i chicken tikka? (Irmas oppskri

Jeg har aldri hatt muskat i mine tikkaoppskrifter, men koriander er vel et essensielt krydder i indisk mat? Pleier å ha koriander, kardemomme, chili, hvitløk, kanel og kardemomme i når jeg lager indisk mat

__________________
2010
"Alle mennesker fødes som orginaler, de fleste dør som kopier."
"Du setter ikke spor på veien alle andre går."
Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 18:19   #3
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Malt korianderfrø og muskatplomme, er det et must i chicken tikka? (Irmas oppskri

muskatblomme, ikke plomme. Det er litt annerledes enn muskatnøtt. Vet ikke om det er essensielt, men koriander er.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 20:03   #4
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Malt korianderfrø og muskatplomme, er det et must i chicken tikka? (Irmas oppskri

Men koriander får jeg tak i. Korianderfrø har jeg faktisk aldri hørt om.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 21:00   #5
Solå
Aktiv
 
Solå sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 160
Solå er litt kul
Standard

Sv: Malt korianderfrø og muskatplomme, er det et must i chicken tikka? (Irmas oppskri

Koriander funker det også, det er jo malte korianderfrø. Jeg bruker korianderfrø som jeg knuser selv i morteren.

__________________
2010
"Alle mennesker fødes som orginaler, de fleste dør som kopier."
"Du setter ikke spor på veien alle andre går."
Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 21:03   #6
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Malt korianderfrø og muskatplomme, er det et must i chicken tikka? (Irmas oppskri

Muskatplomme trenger du ikke.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 21:05   #7
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Malt korianderfrø og muskatplomme, er det et must i chicken tikka? (Irmas oppskri

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Muskatplomme trenger du ikke.

Jeg holder faktisk tilfeldigvis på med forberedelser til Benzos tikka Masala as we speak! Så ikke noen muskatblommer der.
Irma: no offense. Jeg fant Benzos oppskrift først.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 21:07   #8
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Malt korianderfrø og muskatplomme, er det et must i chicken tikka? (Irmas oppskri

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg holder faktisk tilfeldigvis på med forberedelser til Benzos tikka Masala as we speak! Så ikke noen muskatblommer der.
Irma: no offense. Jeg fant Benzos oppskrift først.

Gled deg!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no