Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kalendergaver (jul)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-11, 14:21   #21
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det skulle du nok tenkt på før du gikk i gang med å lage fire unger.

Jeg hadde rett og slett ikke tenkt nok gjennom dette på forhånd.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 14:50   #22
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Tyggis og sjokolade koster mindre. Jeg kjøper små nisse-sjokolader på Nille. To sånne en dag (jeg er splitte pine gal og gir sjokolade til hverdags innimellom ).

Problemet er at broren har Lego-kalender, og de får så lite godteri til vanlig at hvis søstra får i kalenderen må han også få, ellers blir det månelyst. Og da er jeg jo like langt, i grunnen. (Evt. kan jeg jo høre om hun kan nøye seg med litt godteri hver dag, det er greit å fikse, og heller få litt ekstra tilskudd til ridetimer. :ide!: Det må liksom være litt likt akkurat når det gjelder adventskalender.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 19:08   #23
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Jeg skal lage kalender til mine fire. Jeg har shoppet 80 Pokemon figurer på ebay til 230 kr (fult mulig å få enda flere enn det endel billigere, men jeg har kjøpt de store figurene som er hakket dyrere) og så har jeg kjøpt Kinder egg og noen kjærligheter på pinne. I mål for rundt 260 kr. Jeg er veldig fornøyd med det. Det er sikkert mulig å få gjort det billigere men en snitt pris på 65 kr pr barn synes jeg ikke er ille.

Julekalenderen vår er en snor med kort. På forsiden av kortene står navnet på den som får trekke kortet og datoen. På baksiden av kortet står det hvor den som trakk kortet skal lete etter dagens pakker. og så er det da pakke til alle når de er funnet. Dette var kjempepopulært i fjor, ser ingen grunn til å endre på det i år.

Vi har flotte broderte kalendere til alle fire liggende i Norge, de skal få fortsette å ligge der.

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)

Sist redigert av Joy Stark : 27-10-11 kl 19:18.
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 19:16   #24
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Opprinnelig lagt inn av Ben, her.

Til de som sliter med å finne kalenderpakker og vil gjøre det veldig enkelt kan jeg anbefale http://www.kalenderpakker.no
bare et lite tips

Fin reklamering du driver med.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 20:47   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Har ikke skummet alle de gode forslagene du har fått, men apotek 1 har en haug av rimelige kalendergaver, b.a reflekser til å henge på sekker/klær osv.

Tannbørst og tannkrem
Truser
Sokker
Godteri
Klistremerker
Flax lodd
Pet shop figur (noen butikker har dem rimelig)
Hobbyting
Hårspenner
Lommespeil
Såpe

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 20:57   #26
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Jeg startet med at mine måtte dele i fjor.
De delte ikke på lørdager for da får de lørdagsgodtet.
Mener å huske at de hadde to andre dager felles også, blant annet 1 desember, hvor de fikk en kindereggkalender (kun kinderegg hver eneste dag)
Sistnevnte utgår siden mellomste hadde godt over halvparten av eggene igjen, vurdere å ta en flaxkalender.
Ved at de får hver sin dag er det litt lettere å gi litt tilpasset alder, for å unngå krangling. Mulig gavene blir litt dyrere, men litt mere vettuge ja.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:19   #27
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Jeg har også 96 gaver å fikse frem til desember, har heldigvis de fleste klare allerede. Snop lørdag og en ukedag, noen aktiviteter som peppekakebaking, juleverksted og kino, strømpebukser, undertøy, vanter/votter, skjerf, reflekser, hårspenner og tannbørster, danseting til ballettjentene, kantinepenger til storebror, små playmobokser til lillebror, julepynt til å ha på rommene. Forsøker å finne noe gøy og noe fornuftig, de får alltid en del av de tingene de ville fått før jul uansett. For eksempel er ny skjorte/slips, vest eller julekjole noe de pleier å få i kalenderen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:40   #28
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Til dere som har badekar kan jeg anbefale å kjøpe badekuler. Mine nevøer og nieser elsker å få badekuler i kalenderne sine.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:43   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Jeg fyller julekalenderen med ting de uansett trenger; ullsokker, strømpebukser, hårspenner, tegnesaker osv. Det koster litt, men er utgifter vi uansett måtte tatt.

I tillegg til litt annet styr; som klistremerker og tyggegummi og sånt.

Et år kjøpte jeg fingerdukker på Ikea. Det var billig og bra som kalendergave.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:46   #30
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Lillebror fikk lekemat fra IKEA i kalenderen i fjor. Billig, bra og mye i bruk enda.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:51   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Her er det oldemor på straks 89 som sender (og pakker) inn kalendergavene. Barna må dele og synes det er helt OK. Hun er flink til å finne ting som passer dem. Hun kjøper også til min bror sine to barn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 22:09   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Jeg synes det er mye vanskeligere å finne på rimelig gaver til gutter. Snuppa har liksom et ubegrenset behov for ting til håret som ikke koster all verden. Men hva slags smågreier trenger gutter på 4 år?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 22:12   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Tjorven: Enig i det! Synes i det hele tatt det er mye verre med gaver til lillebror enn eldste og aner ikke hva han skal få til jul. Han har jo arvet så mye leker etter henne samt andre ting.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 22:22   #34
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Her har vi hatt lego- og playmokalendere de siste årene, det også i år til gutta på 3 (playmo politi) og snart 8 (lego starwars). Men for jente snart 10 fant jeg ikke noe egnet, og skal overraske med egenlaget Harry Potter pakkekalender, på tross av at jeg helt bevisst har holdt meg unna det, helt til nå... Må håndtere forskjellene her med noe ekstrastasj til guttene i helgene, samt vurdere å pakke inn det som er i pakkekalenderne (virker dog litt meningsløst?).

Men til saken: Fant masse Harry Potter relatert småstasj på Amazon, som passer for en fan som er både glad i lesestoff, klistremerker og settekasseting. Kom faktisk i mål med 24 ting. Dette blir feks to dager (ca 20 kr. per dag):

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 22:32   #35
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Delekalender her også. Det er virkelig ikke aktuelt å kjøpe og dele ut 48 gaver i desember. Det viktigste er jo nedtellingen, ikke at de på død og liv skal få noe hver alle dagene, synes jeg.

Veldig enig!

Mine tre barn har alltid delt kalender, det samme gjorde jeg og mine søsken. De har aldri etterlyst egen kalender, og alle tre er like spente hver morgen uansett hvem sin tur det er til å få kalendergave. For min del er det uaktuelt å finne på 72 julekalendergaver i tillegg til å orge alle julegaver. Barn har godt av å lære å dele!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 17:04   #36
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Delekalender her også. Det er virkelig ikke aktuelt å kjøpe og dele ut 48 gaver i desember. Det viktigste er jo nedtellingen, ikke at de på død og liv skal få noe hver alle dagene, synes jeg.

Ja.
Eller, her blir det delekalender (den til Redd barna) og en sjokoladekalender til hver i tillegg for at de skal få ha noe som bare er sitt eget (noe som faktisk er litt viktig da det blir mye deling når man er en del av en flokk).

Pakkekalender til fem unger? I think not.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 10:32   #37
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Sukk, må vel tenke på dette snart da.... Synes egenlaget blir fryktelig dyrt, har gjort det noen år. Har jo bare gutter og det er ikke mye stæsj der til en rimelig penge. Iallefall ikke som de blir fornøyd med og da ser jeg ikke vitsen. Ett år fant vi schleich dyr til 10kr stk og Play Dough til 10kr, ellers så har jeg kjøpt modelleirepakker og delt opp. Tror jeg har delt opp noen legopakker også. Nå kan jeg ikke bruke leker heller.... Sjokoladekalendere har vi aldri kjøpt, men vurderer det i år... Men i mange mange år har vi gitt noe annet så virker litt stusselig.
Tenkte egentlig kjøpe legokalendere på Rema, så de var til 149kr der. Men det er vel utsolgt tenker jeg. Evt Playmo til mellomste og lego til eldste.
Men gir dere toåringene julekalender? Med pakker? Lurer på å gi han sjokolade, selv om det blir nam-nam hver dag. Tror ikke han skjønner særlig av pakkene hver dag og ikke trenger han noe...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 10:53   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Jeg er ganske vill og gal, for jeg elsker å holde på med sånt, så ett-åringen skal få pakkekalender i år!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 11:48   #39
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Jeg er litt rausere enn vanlig på godterifronten i desember og lar ungene få tyggis, pastiller, Kinder-sjokolade, små sjokoladenisser innimellom selv om det ikke er helg. I tillegg sper jeg på med truser, sokker og litt annet småtteri. Tipper at jeg ender opp med 50/50 av godteri og ting i kalenderene deres

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 21:38   #40
Svampe
Superduperaktiv
 
Svampe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 519
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Sv: Kalendergaver (jul)

Har bestilt denne
(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no