Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Apple TV

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-11, 14:34   #21
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apple TV

I og med at man ikke må konvertere filer og at den er så enkel i bruk er det ikke mange andre mediaspillere som matcher ift pris. Vi er forelska i "pucken" vår, har hatt den siden i vinter. Den liker seg best med kablet internett når det kommer til streaming.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 15:00   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple TV

Er det enkelt å jailbreake den til å spille andre formater? :øyner bursdagsgavemulighet:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 15:02   #23
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Er det enkelt å jailbreake den til å spille andre formater? :øyner bursdagsgavemulighet:

Det går ja, men vi opplevde at den var ustabil ift nettilgangen og "unbreaka" den igjen. Andre vi har snakket med har sagt at det har vært kjempestabilt, så mulig vi har vært uheldige.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 15:09   #24
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Vår er litt ustabil. Men det ser ut til å være rett og slett fordi filene vi prøver å spille av over nettverket er for gode. Spiller jeg av dårlige vanlige 350mb episoder av serier er det ikke noe problem. DVDrip fek som vi har laget selv går overhode ikke. Om vi ikke plugger i nettverkskabel.

Men jeg elsker Boxee'en min og ville aldri bytta den ut som hoved mediaspiller i huset her. Den er i bruk hver dag.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 15:27   #25
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Det går ja, men vi opplevde at den var ustabil ift nettilgangen og "unbreaka" den igjen. Andre vi har snakket med har sagt at det har vært kjempestabilt, så mulig vi har vært uheldige.

Min er det aldri noe tull med, verken med store eller små filer. Jeg jailbreaket den ikke selv, men jeg tror det er noe de fleste kan få til med litt knoting. Vår er bare koblet til trådløst, det går helt fint å streame alt mulig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 15:28   #26
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Er det enkelt å jailbreake den til å spille andre formater? :øyner bursdagsgavemulighet:

Tja, det finnes en del guider. Men da mister man vel en del av standardmulighetene også. Problemet er videre at den er litt svak maskinvaremessig og klarer f.eks. ikke 1080p MKV, samt at også 720P MKV med høy bitrate kan bli et problem.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 15:44   #27
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Tja, det finnes en del guider. Men da mister man vel en del av standardmulighetene også. Problemet er videre at den er litt svak maskinvaremessig og klarer f.eks. ikke 1080p MKV, samt at også 720P MKV med høy bitrate kan bli et problem.

Standardmulighetene forsvinner ikke nei, den virker som vanlig, bare med litt i tillegg.

Min spiller hvertfall 720P MKV helt fint (gjennom Plex), usikker på om jeg har prøvd høyere oppløsning - jeg er ikke så nøye på det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 16:38   #28
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apple TV

Hva med Apple TV med boxee programvare i tilegg til iTunes? Er det en holdbar løsning?

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 17:37   #29
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Det kan du gjøre med alle mediaspillere. Om det er det du ønsker å bruke den til hovudsaklig ville jeg valgt en annen mediaspiller. En hvor man ikke må konventere filen og gjøre den dårligere.

Boxee fek kan spille av full HD serier, filmer osv. Man kan legge inn hele DVDer uten å konventere eller komprimere de.

Nå forvirrer dere meg.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 17:49   #30
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Akkurat nå sitter jeg og A på youtube via boxee og ser på legobrannbiler. Han navigerer seg selv rundt.

Bare sånn for å forvirre litt mer. Ser for meg at det er noe B kunne hatt glede av.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 18:20   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apple TV

Vel, vi kjøpte Creative mp3-spiller også fordi den skulle være så mye bedre enn iPod. I ... 2004? Det tok jo ikke lang tid før vi resignerte.

Det er bare meg som interesserer meg for teknikk i huset, og vi har bare Mac og Apple-dingser etter hvert, så jeg må ha noe kjører enkelt og no-brainet. Der pleier Apple å være best.

Hilsen fru Squeezebox i boden

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 18:25   #32
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apple TV

B er veldig god på apple produkter, og vi har jo både ipod og ipad som han bruker som bare det. Jeg forsto det slik at man kunne se youtube på apple tv også?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 19:04   #33
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

B er veldig god på apple produkter, og vi har jo både ipod og ipad som han bruker som bare det. Jeg forsto det slik at man kunne se youtube på apple tv også?

Ja, det kan man.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 19:05   #34
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Man kan også spille av fra ipad til boxee, og fra boxee til ipad. Veldig greit at man da kan se filmene man har liggende på pcen på ipaden uten å måtte legge de innpå.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 20:25   #35
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Hva med Apple TV med boxee programvare i tilegg til iTunes? Er det en holdbar løsning?

Fortsatt begrenset til 720p når det gjelder MKV, og 720p MKV med høy bitrate kan gi problemer. Generelle "responsen" når det gjelder ytelse er ikke like god som på Boxee Box.
Eller er det kun Boxee på Boxee Box som har Spotify-støtte, hvis det nå ikke har blitt hacket inn en løsning i de andre versjonene. Boxee på Boxee Box er mer "utviklet" enn Boxee-programvaren som ellers er tilgjengelig. Virker som Boxee-folka konsentrerer seg rundt å levere Boxee først og fremst på maskinvareenheter nå, samt iPad o.l.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 22:48   #36
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Apple TV

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Man kan også spille av fra ipad til boxee, og fra boxee til ipad. Veldig greit at man da kan se filmene man har liggende på pcen på ipaden uten å måtte legge de innpå.

Men da må man ha et annet program enn iTunes?

Kan man se iTunes filmer på den?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 23:03   #37
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Jeg har ikke ipad så jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungerer. Men når du sitter på ipaden så kan du fek velge å slå youtube filmen over på boxee. Da styrer du tven fra ipaden. Det gjøres nok akkurat på samme måte med filmer som ligger på ipaden.

Skal være likt andre veien. Mamma bruker ipaden til å se film i senga osv med boxee som avspiller. Henter serier og filmer hun har lastet ned uten problemer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 10:14   #38
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Apple TV

Hvis du er avhengig av surround sliter du med EpleTV, lærte jeg i går. Vi er tilbake på oPlay på filmer hvor vi vil ha surround.

Neket: Tror vi har en mandagsspiller. Kunnskapen ift å gjøre det er det i alle fall ikke noe i veien med hos gubben.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 10:36   #39
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Apple TV

Jeg vet ikke noe om epletv, men min mann ripper dvd/blurayer, lagrer dem på en readynas (ekstern lagringsenhet) og så bruker vi en boks som heter Popcorn hour til å spille det av på tven. Vi kan også se nedlastede filer der. Det fungerer veldig fint, men jeg vet ikke om det var vanskelig å få til.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 10:49   #40
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apple TV

Åh Popcorn Hour. Det var vår første mediaspiller. Gjorde livet mye enklere. Og så ble den overopphetet og byttet ut med boxee. Verden av forskjell. Men Popcorn Hour er jo også veldig god.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no